fbpx

שיווק דיגיטלי בלי ליצור תוכן: איך לצמוח ברשתות החברתיות בלי לשלם אגורה

שיווק דיגיטלי בלי ליצור תוכן: איך לצמוח ברשתות החברתיות בלי לשלם אגורה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

חשבתם ששיטוט ברשתות החברתיות נועד רק להעביר את הזמן? תחשבו שוב. הנה כמה צעדים פשוטים שיעזרו לכם להפוך מצרכני תוכן ליצרני תוכן, יגדילו את החשיפה אליכם ויעזרו לעסק שלכם לצמוח

מה אם היינו אומרים לכם שבניגוד לכל מה שאתם חושבים, הזמן הפנוי שלכם, אפילו שעתיים ביום, שווה לכם כסף אם תבלו אותו ברשתות החברתיות. רק בואו נבהיר. לא. אנחנו ממש לא הולכים לשלוח אתכם להצטלם בבגד ים עם קוקטייל על חוף ולהרוויח כסף. ולא, אין לזה קשר לכל מיני מיזמים שהסוף שלהם בכתבה של אדוה דדון בחדשות 12. אנחנו מדברים על תוכן ורוצים לנפץ מיתוס. רשתות חברתיות הן לא רק מקום להעביר בו את הזמן. מספיק זמן ברשתות יכול לעזור לכם להרוויח עוד כסף, וזו הטקטיקה הכי טובה לאנשים עמוסים ולאלה שחוששים להתחיל ליצור תוכן.

“נשמע טוב, אבל אין לי את הזמן לזה”
בעלי עסקים קטנים מתלוננים שאין להם מספיק זמן, אבל זה לא תמיד מדויק. את הזמן יש לכם, השאלה איך אתם מנצלים אותו. אם אתם משתמשים ברשתות החברתיות – ואנחנו ב-2021 אז כנראה שזה המצב – אבל יכול להיות שלא עושים את זה נכון.

בין אם תרצו ובין אם לא, הרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. כשאתם בשירותים או עומדים בתור לקופה בסופר, אתם מחפשים משהו שיעזור לכם להעביר את הזמן ולרוב תבחרו ברשתות החברתיות. גוללים על אוטומט ובוהים בסטורי. בואו, בדיוק מהרגעים המתים האלה אפשר להפיק הרבה יותר. המעבר מצרכני תוכן ליצרני תוכן הוא אפשרי ורצוי שתכירו אותו. בואו נספר לכם איך עושים את זה.

זו לא תהיה טרחה, אתם תתאהבו בזה
תבינו, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להגיב למה שקורה ברשתות ולדבר על מה שאתם אוהבים. על הדרך תייצרו אינטראקציות והמון מערכות יחסים חדשות. המונח הזה נקרא Growth Hacking – או בעברית “פריצת צמיחה”. מדובר באסטרטגיה שעוזרת לכם להתקדם ברשתות ולהשיג חשיפה וצמיחה. זה לא בא בקלות ולא במהירות. מדובר בעבודה די סיזיפית, אבל כזו שבאמצעותה תוכלו לייצר עבורכם או עבור העסק שלכם המון חשיפה אורגנית.

תתחילו בקטן. בתור התחלה, אנו ממליצים לכם לבחור באיזו פלטפורמה אתם רוצים להתמקד (נקודה חשובה היא לנסות להבין באיזו פלטפורמה נמצא קהל היעד אליו אתם מכוונים ולהתמקד בה). ישנן המון פלטפורמות רלוונטיות: אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק, לינקדאין, טוויטר, מדיום ועוד המון, הבחירה בידכם. לאחר שבחרתם בפלטפורמה, המטרה שלכם תהיה להיות פעילים באותה רשת, ואת התוצאות תצטרכו למדוד באמצעות שני יעדים:

1.מספרי– יעד כזה יהיה לדוגמה: “להגדיל את כמות העוקבים באינסטגרם ב-100 עד סוף השנה”.
2.אינטראקציות– מערכות היחסים שאתם מצליחים ליצור עם אנשים ועם קהל היעד.

זכרו, המטרה היחידה בפריצת צמיחה היא להשיג צמיחה. הדרך היא לזהות אנשים וחשבונות רלוונטים לעסק שלכם, להגיב על פוסטים ותכנים שמעניינים אתכם, לפטפט בהודעות פרטיות, לחפש שאלות של אנשים ברחבי הרשת, לענות עליהם ולעזור לאנשים לפתור את הבעיות שלהם. כלומר להעביר ידע וליצור קשרים. הכל בצורה חיובית, בלי לנסות לדחוף את עצמכם ולמכור. ככל שתעשו זאת יותר, תייצרו לעצמכם חשיפה נהדרת. זה עובד, אבל דורש שתעבדו בזה.

תסתכלו על זה ככה. בשעתיים ביום, לא משנה איפה אתם נמצאים, אתם עונים על שאלות, שולחים הודעות ומדברים עם אנשים. לאט לאט אתם בעצם מייצרים מערך שיווק לעסק שלכם (ולתחום עליו אתם אוהבים לדבר, שאולי אפילו יהפוך לעסק). אתם מופיעים בכל מקום, אתם הופכים לאוטוריטה בתחומכם ולכן השיווק שלכם צובר תאוצה.

אתם הופכים ליצרני תוכן ולמקור מידע. אולי יפתיע אתכם לגלות שכך אנשים רבים הופכים להיות משפיענים ומצליחים לייצר קהילות סביב עולם התוכן שלהם. כשאתם מייצרים ערך, ומשקיעים זמן בבניית מערכות יחסים, על הדרך אתם בונים אמון וממצבים עצמכם בעולם התוכן שלכם. מדהים לא?

איך עושים זאת בפועל?
בשביל שלא לדבר באוויר החלטנו להסביר לכם כיצד אפשר ליישם את הקונספט הזה שנקרא “פריצת צמיחה” (Growth Hacking) באינסטגרם:

שלב 1: על מה לעזאזל אתם מדברים?
בשביל להצליח לייצר חשיפה וליישם בפועל את קונספט פריצת הצמיחה באופן אפקטיבי, חשוב שתבינו מה עולם התוכן בו אתם רוצים להתמקד.
אם כבר יש לכם עסק, זה די קל, התחום של העסק הוא עולם התוכן או קרוב אליו. כך לדוגמה, חנות לציוד קמפינג וטיולים, עולם התוכן שלה יהיה טיולים, קמפינג, טבע וכו’.
אם עוד אין לכם עסק ואתם פשוט רוצים להתחיל, נסו להתמקד ולצמצם את הדברים עליהם אתם רוצים לדבר לנושא אחד שמעניין אתכם ואתם מעוניינים לשתף את הידע שלכם בכל מה שנוגע אליו. ברגע שתבינו טוב את עולם התוכן, אפשר להתחיל.

שלב 2: “נכנסתי לעמוד שלהם, אבל לא הבנתי מה הם עושים”
הבנתם את עולם התוכן, מצוין. עכשיו, לפני שמתחילים חשוב שתציצו בעמוד שלכם ותיתנו לו ליטוש קטן. המטרה שלכם היא לגרום לאנשים להבין מהו תחום העיסוק שלכם. בתיאור העמוד (BIO), כתבו כמה מילות מפתח שיעזרו לאנשים להבין במה אתם עוסקים. כך לאחר שתייצרו אינטראקציות, אנשים שיכנסו לעמוד יצליחו להבין בשניה אחת מי אתם ומה עולם התוכן שלכם.

נחזור לדוגמה של חנות הקמפינג. בתיאור העמוד יהיה נכון לכתוב משהו כמו: “טיולים, טבע וכל מה שקשור בקמפינג זה אנחנו”. הבנתם את הרעיון.

שלב 3: מחקר והכנה
אחד הדברים החשובים בפריצת צמיחה הוא לעשות קצת עבודת הכנה. ראשית, היכנסו לשורת החיפוש באינסטגרם וחפשו 10 האשטגים שיכולים להיות רלוונטיים לעולם התוכן שלכם:

#קמפינג
#ציודקמפינג
#טיולים
#אקסטרים
#חיקהטבע
#פקלקפה
#טיוליםבארץ

הרשימה הזאת הולכת ללוות אתכם בכל פוסט אז כדאי שתשמרו באפליקציית פתקים במכשיר הנייד שלכם או במסמך טקסט במחשב. כלומר, במקום נגיש שיאפשר לכם לשלוף אותה ברגע. החלק השני של שלב ההכנה מצריך הכנת רשימה נוספת, הפעם של 15 חשבונות/אנשים רלוונטים לעולם התוכן הזה.

היכנסו לכל אחד מההאשטגים שאספתם ונסו למצוא משפיענים או יוצרי תוכן שמעלים באופן קבוע תוכן רלוונטי. בנוסף להאשטגים אתם יכולים גם לחפש לפי מיקום, תעשו זאת תחת טאב ‘מקומות’, או ‘places’. 

צרו פתק חדש ורשמו את 15 החשבונות הרלוונטיים שמצאתם.
-Travelstyle
-campingforever
-thetraveler
-pakalcafe

שימו לב, כדי להיות “על זה”, ולדעת מתי אותם אנשים מעלים תכנים, עקבו אחריהם ולחצו על הפעמון בראש העמוד כדי לקבל התראה בכל פעם שהם מעלים פוסט.

החלק האחרון בשלב ההכנה והוא להיכנס לחשבונות שאספתם ולבדוק מי הם האנשים שיוצרים אינטראקציה עם התכנים שלהם באופן קבוע. נסו לאתר לפחות שלושה שבאופן יחסית קבוע מגיבים או עושים לייק לתכנים של יוצרי התוכן שמצאנו מוקדם יותר. רשמו גם את השמות של אותם “מגיבים קבועים” .

שלב 4: מתי, מתי, מתי?
עכשיו הגיע השלב של הכנת לוח הזמנים. נכון, אמרנו שאת פריצת הצמיחה אפשר לבצע בשעתיים ביום, אבל אין זה אומר שאתם חייבים לשבת שעתיים רצופות ולעשות זאת. צעד חכם יהיה להכין לו”ז גמיש שעוזר לכם לעמוד במשימה.

אם אתם רוצים אתם יכולים להשתמש בלו”ז הבסיסי הבא:

בוקר, ביחד עם הקפה:
15 דקות

לאחר ארוחת הצהריים:
15 דקות

בשירותים (כן זה מצחיק, אבל למה לא?)
5-10 דקות

לאחר סיום יום העבודה/ לאחר ארוחת הערב:
25 דקות

מעורבות ספונטנית:
בזמני המתנה, למשל בתור לקופה בסופר הקדישו 10 דקות נוספות.

שלב 5: היישום בפועל
יש לכם רשימות מסודרות: אחת של 10 האשטגים, אחת של 15 חשבונות רלוונטים ואחת של מגיבים קבועים. לחצתם על הפעמון בראש העמוד ואתם מקבלים התראה כאשר הם מעלים פוסטים. מה עכשיו?

כעת, נותר לכם להיות פעילים.

תגובות: כאשר אותם אנשים מעלים פוסט, נסו להיות הראשונים שמגיבים. פרגנו מכל הלב, תנו פידבק חיובי על פיסות התוכן, ונסו לראות האם יש שאלות בתגובות. אם כן, הגיבו חזרה לשואלים ונסו לעזור להם לפתור את הבעיות. בנוסף, אם יש לכם תוספת מידע או משהו שאתם יכולים להוסיף, אל תתביישו. אנשים יעריכו את זה.

לייקים: פרגנו בלייק לאותם יוצרי תוכן, תראו להם שאתם אוהבים את התוכן שלהם ובנוסף, לחצו לייק גם לתגובות מעניינות של אנשים אחרים. כולם אוהבים פרגון. כשאתם מפרגנים, מפרגנים לכם חזרה באהבה.

עכשיו כשהבנתם את הקונספט, ולמדתם איך ליישם את זה באינסטגרם, ניגע בכמה פלטפורמות נוספות בנקודות רק כדי שתבינו מעט יותר איך ליישם את זה גם בהן.

פייסבוק:
1.תדאגו לעמוד שנראה טוב ועוזר לאנשים להבין מה תחום העיסוק שלכם.
2.תתמקדו בקבוצות פייסבוק רלוונטיות – גם סגורות – ותתחילו לאסוף שאלות של אנשים (שאלות שרלוונטיות לעולם התוכן שלכם ואתם יכולים לענות עליהם)
3.ענו על שאלות של אנשים בתגובות או בהודעות פרטיות.
4.בחרו את השאלות שנראות לכם הכי מעניינות ורלוונטיות, ונסו ליצור מהם פיסות תוכן ויזואליות (אם מעולם לא נגעתם בעיצוב אנו ממליצים בחום על פלטפורמת canva שתעזור לכם ליצור תכנים ויזואלים לרשתות החברתיות בקלות) או אפילו פוסטים כתובים שתוכלו להפיץ בקבוצות הפייסבוק על מנת לתת ערך לאנשים. לא רק שיעריכו אתכם, זה ימצב אתכם כמביני עניין באותה נישה.

לינקדאין:
1.התחברו לאנשים רלוונטיים מעולם התוכן שלכם
2.אתרו את הפוסטים ופיסות התוכן שהפצתם ועבדו הכי טוב. אלה שצברו הכי הרבה תגובות, לייקים וכדומה, וצרו מהם אינפוגרפיקות. אתם תהיו מופתעים כמה טוב אינפוגראפיקות עובדות ברשתות.
3.זהו טרנדים מעניינים שקורים ברחבי הרשת ויכולים להתקשר לעולם התוכן שלכם וכתבו עליהם. תוכלו לזהות טרנדים בקלות עם google trends כדי לגלות מה אנשים מחפשים.

טיקטוק:
1.ערכו מחקר קטן ונסו להבין אילו שאלות ונושאים הכי בוערים לקהל היעד שלכם
2.צרו סרטונים ויזואליים קצרצרים עד 60 שניות והחלו להפיץ אותם בטיקטוק בכל הכוח
3.שימו לב לכמה דברים: שלוש השניות הראשונות צריכות למשוך את העין של הצופה, כותרת קצרה ומסקרנת עוזרת מאוד לקבלת חשיפה ומעורבות עם חשבונות רלוונטים תעזור לכם מאוד (פרגנו בלייקים ותגובות ליוצרי תוכן אחרים שקשורים לתחום שלכם ואפילו שקלו שיתופי פעולה עמם).

*חשוב מאוד– אל תנסו למכור או לפרסם את העמוד שלכם, זו לא המטרה ולמעשה זה יעשה אפקט הפוך. אם אתם רוצים להתחיל לבסס אמון כל מה שאתם צריכים לעשות זה לעזור, לתת ערך וליצור מערכות יחסים עם אנשים.

קוראים יקרים, מקווים שהכתבה הזו נתנה לכם המון ערך ואם אתם רוצים לדעת ולקבל עוד לפני כולם, אנחנו מזמינים אתכם להירשם לניוזלטר שלנו. בכל שבוע אנו שולחים לכם חמש דקות של ערך ותוכן מעניין על יזמות, שיווק, טכנולוגיה, רעיונות חדשים, סטארטאפים מעניינים שלא תמצאו בשום מקום אחר. לא מספימים, לא עכשיו ולא אף פעם. מילה שלנו.
להרשמה לחצו כאן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 39

כי מגיע לך ברוכים הבאים לעוד מקבץ של ידע, כזה שתוכלו לחלוק בשולחן ארוחות החג. טוויטר עוזרת ליוצרים להרוויח כסף, טיסות העסקים שוות המון כסף,

ניוזלטר 42

שגרה שגרה שגרה ועכשיו אפשר לחזור לעניינים. השגרה תאפשר לנו לחזור לנשום, לחלום על חמישי שמח וגם להספיק משהו מהבוקר עד הערב. לא יודעים מה אתכם,

ניוזלטר 27

סוף סוף סופ”ש במסגרת שלל הניסויים שלנו (כמו הממשלה) החלטנו שהכל תופס. אז הנה לכם מהדורת אמצע שבוע בסוף שבוע, או יותר נכון, ביום חמישי.