טכנולוגיה
זה הדאטה שלנו
המלחמה הגדולה הבאה בדרך. בזמן שפייסבוק ואפל רבות ביניהן על הגדרות הפרטיות, כביכול כדי להגן עלינו, טוויטר מעתיקה את קלאבהאוס. כן, גם טוויטר מעתיקה את קלאבהאוס וריקודי טיקטוק הגיעו לאינסטגרם תחת השם רילס וכולם מנסים לשלוט בנו.
כצרכנים אנו מוצאים את עצמנו מוצפים במידע זהה בכל הפלטפורמות כאשר כולן רוצות לשלוט בדאטה כדי לפרסם ולמכור לנו עוד ועוד, לשלוט במסר ולמכור.
כבעלי עסקים ויצרני תוכן, אנו מוצאים את עצמנו במלחמה להדביק את הפערים ולהיות בכל מקום כל הזמן. אבל אנחנו בכלל צריכים לשחק את המשחק הזה?
מה הסיפור?
חברות הענק מנסות לשלוט בתוכן ובמידע שלנו, כאשר אפל תשיק את שינויי הפרטיות שלה בימים הקרובים. פייסבוק מנסה למצוא פתרונות, גוגל מתחילה לגבות עוד תשלומים על אחסון התמונות שלנו ואינסטגרם תאפשר לכם לפרסם לפי תחומי עניין ספציפיים. הכל כדי להחזיק את כולם כבני ערובה.
אבל אם נוותר על כל הקהלים? אם נחליט להתמקד בדברים החשובים? אז מה יקרה?
אז מה זה אומר?
בשנים האחרונות הטרנד העולמי שתופס תאוצה הוא מעבר חזרה אל אתרי תוכן בתחומי נישות, למצוא את האנשים שלנו אם תרצו. ניוזלטרים מאפשרים לארגונים לדבר ישירות עם הקהל, לגלגל את ההטבות אליהם, לצמוח באופן אורגני ובכך לשלוט בדאטה ולא להסתמך על טוב ליבה של פלטפורמה כלשהי.
אז, מה זה באמת אומר?
עסקים צריכים לנצל את הפשטות ואת היכולת לבנות אתרי תוכן, כאלו שהם נישתיים ומכילים תוכן עמוק וממוקד יותר. הכלים הללו מחזירים לדיון את הצורך באתרי תוכן חיים (ולא רק אתרי תדמית). כמו גם יצירת פודקאסטים וערוצי יוטיוב איכותיים.
המלחמה של השחקנים הגדולים על תשומת הלב שלנו, היא דווקא הזדמנות לבנות קהילות מחוץ לרשתות, להבין שהמידע שלנו נסחר למרבה במחיר ואפשר להגיד מספיק. אין צורך במיליוני עוקבים, אלא בקהילות איכותיות ומוצרים טובים מבוססי חשיפה אורגנית יותר. הפרסום לא ימות, אבל מי שישלוט בתוכן, זה, אולי יכול להשתנות.
אפשר קצת השראה?
מצאו את הקהילות שלכם, את הניוזלטרים שלכם, את הפורומים שמתאימים לכם. כבעלי עסקים שווה להבין שזה הזמן לייצר תוכן איכותי שיישאר הרבה אחרי עוד פוסט של יום שני. לייצר עולם תוכן שבאמת מעשיר ומביא ידע לקהל המטרה. נכון, קהל המטרה לא יהיה כל אזרחי ישראל, אלא קהל רלוונטי שמעוניין לשמוע מכם.