מהעולם
יותר טוב ביחד
הגיע הזמן לצאת מהחושך ולהתחיל לבנות את הרעיון שלכם בחוץ, בציבור, בפומבי.
יש לכם רעיון טוב, מה זה טוב? מדהים.
זהו, יש לכם אקזיט ביד.
כל מה שצריך זה לוודא עם כמה חברים ומכרים, אולי לגייס קצת כסף ולצאת לדרך.
אבל אתם מפחדים לספר לאנשים אחרים? מבקשים מכל האנשים לחתום על הסכם סודיות? אולי כדאי לכם לקרוא טוב טוב. הטירוף האחרון בעולם מציע לכם לבנות בפומבי, לשים את הקישקה שלכם בטוויטר, לספר הכל.
אז מה הסיפור?
העולם מתחיל להבין שאין מה להסתיר רעיונות טובים. בעצם, העולם הבין זאת לפני הרבה שנים כי רעיון, טוב ככל שיהיה, הוא סתם רעיון ומה שיקבע זו רמת הביצוע. תנועת ה- Building in Public מאמינה שבמקום להתחבא, כדאי לשתף ברעיון, בחזון ואף בכל שלבי הביצוע. כן, כולל הכשלונות. למה?
כי כנות ופתיחות בונים קהילה, הם מעודדים אנשי מקצוע לתת יד או לחלוק מהניסיון שלהם.
אז מה זה אומר?
רבים רגילים לגבש רעיון, לבנות במצב שקט, להימנע משיתוף ואז לצאת לשוק. במקום לבדוק את הבעיה, ללמוד את הקהל ולבנות מסביב לצרכים של אותו קהל, רבים פשוט מאמינים שהם פותרים צורך ומצפים מהקהל לקפוץ על ההזדמנות ולאמץ אותה.
היכולת לבנות בפומבי מאפשרת לכל אחד לבדוק את הרעיון ולייצר אותנטיות בתהליך.
כולם אוהבים סיפור טוב
המסע של היזמים פתאום הופך למסע עבור רבים אחרים, בעיקר בטוויטר והרי כולנו רוצים להיות חלק, כולנו רוצים להגיד שהיינו שם עוד בשלב הרעיון ושהכרנו את היזמים. גבי גולדברג כתבה מאמר באתר מדיום, בו היא מתארת את היתרונת של “לבנות בפומבי”.
אבל למה?
חלק מהרעיון של בנייה בפומבי יוצרת מחוייבות בין היזמים ובין הקהל, מעין התחייבות להמשיך בתהליך, עבורם, לא רק עבור היזמים. זה כבר לא עניין של כסף, זו אחריות להגיע ביחד לקו הסיום, להשיק מוצר. ואין מה לעשות, יותר כיף לבנות ביחד מאשר לבד.
למי זה טוב?
יש לכם רעיון לחנות, לאתר, מוצר טכנולוגי או פיתוח למכשיר ספורט חדש? אחלה. מצאו את הקהילה שלכם ברשת בין אם זה בארץ או בעולם ושאלו אותם, מה היה מעניין אותם, מה הצרכים שלהם ואם תמצאו רעיון או פתרון, ספרו על התהליך.
בחרו את המקום שלכם, יוטיוב או טוויטר והקפידו לספר הכל. מה הרעיון, מה הוא מצריך, איך תגייסו כסף ומה הקשיים. אם תתמידו, תגלו כמה מעריצים שיצטרפו ולאט לאט תבנה לה קהילה סביבכם. רק להתמיד. דוגמא לביצוע שהניב מעל 2,100 איש ב-3 ימים.
אומרים שאפשר לקחת רעיון אחד, לתת אותו לעשר קבוצות שונות והתוצאות כמעט ולא יזכירו אחת את השנייה. אל תפחדו לחלוק, תהיו מופתעים כמה אנשים מוכנים לעזור.