ניוזלטר

ניוזלטר 79 – שיווק או שירות?

יום שישי את יודעת… 

הפוך ב-20 שקל, בורקס ב-54, עוד מעט נגיע לשווארמה ב-100 ולא התחלנו לדבר על השכירות. המחירים משתוללים ואנחנו משתוללים ברשת. יש כאוס והמון סיסמאות נזרקות לאוויר. הבועה מתפוצצת? הקריפטו מת? רגע, חשבתם פעם מי מרוויח מכל הבלאגן הזה?

כן, המצב לחוץ, אבל לא מעט חברות ממשיכות להשקיע את כל מה שיש להן בשיווק אגרסיבי ושוכחות את הבסיס – שירות, מענה, אנושיות. מתי שכחנו להיות בני אדם?    


מה לא נכנס השבוע? על פי גוגל, כמות הצפיות בשורטס של יוטיוב מתקרבת למספרים של טיקטוק, פול פוגבה נחשף וחושף בדוקו חדש של אמזון שכולם מחכים לו, וגם: נפרדים מהאקספלורר אחרי 27 שנה

שנתחיל?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

סטוריטלינג

הפודקסטים עוברים לטלויזיה

כולנו מכירים סדרות המבוססות על ספרים. שלל סיפורים ודמויות היוו השראה עברו אדפטציה למסך הטלוויזיה, שם התסריטאים המשיכו לפתח את אותן דמויות ולקחת אותן למקומות חדשים. בעולם החדש, לתסריטאים יש השראה חדשה מעבר למילה הכתובה. הטרנד הוא סדרות המבוססות על פודקאסטים. 

הטרנד הזה פשוט התפוצץ השנה. Gaslit בכיכובם של ג’וליה רוברטס ושון פן שאב השראה מפודקאסט ההיסטוריה Slow Burn. “דה דרופאאוט” עם אמנדה סייפריד בתפקיד אליזבת’ הולמס וגם “וויקראשד” (ג’ארד לטו בתפקיד אדם נוימן) מבוססים על פודקאסטים מבית ABC ואמזון מיוזיק, בהתאמה. זו רק רשימה חלקית. 

“פודקאסטים מהווים הוכחה לקונספט”, מסביר מרשל לוי מרשת הפודקאסטים וונדרי. “הם מחולקים לפרקים ומהווים מבנה שיכול, אולי, לעבוד גם בטלוויזיה. פודקאסטים מצליחים בנו קהל שירצה להמשיך לעקוב גם אחרי האדפטציה לטלוויזיה”. 

איזה סוג של פודקאסטים עוברים לטלוויזיה? בגדול, כאלה שמספרים סיפור אמיתי על תקופה או דמות, צוללים פנימה ומתעמקים בכל פרט קטן. כך סיפורי פשעים אמיתיים, או סיפורי עלייתו ונפילתו של… או למשל סיפורי גבורה לא מוכרים יהיו מועמדים מצוינים לקבל עיבוד טלוויזיוני. 

כשחושבים על זה, פודקאסטים שמספרים סיפור בהמשכים לא שונים בהרבה מפרקים בסדרה. הם בנויים מטוויסטים בעלילה, קליפהנגרס שאמורים להשאיר את המאזין במתח, צמא לשמוע עוד פרטים. נקודת המוצא של המפיקים היא שאם הפודקאסט הצליח לבנות קהל מאזינים, הוא כמעט בוודאות ימשוך קהל צופים ולכן יש כאן פחות סיכון. 

“היכולת של פודקאסטים להתחבר רגשית לקהל הוא עוד סיבה למה רבים מהם מקבלים גרסה טלוויזיונית”, ממשיך אדם הוף מחברת הפודקאסטים קמפסייד מדיה. “מנהלים ושחקנים מאוהבים בתוכניות כאלה. יש בהן אינטימיות ואנשים לא יכולים להתנתק מהם”. ויש עוד נקודה. “אנשים (בתעשייה) לא קוראים תסריטים. פודקאסט מעניין להאזין לו הרבה יותר מרגש אותם”. 

בשורה התחתונה, כשאנשים כותבים פחות וקוראים פחות, מיומנות הסטוריטלינג היא זאת שחייבת לעבור שכלול. הסיפור הוא החשוב. זו גם תשובה לשאלה ששמענו מלא מעט אנשים לאחרונה: האם יש מקום לעוד פודקאסטים? העולם הזה לא רווי ונשלט כבר על ידי כוחות חזקים? התשובות הן כן לשאלה הראשונה ולא לשאלה השנייה. גם בעולם החדש תמיד יהיה מקום לסיפור שמסופר בצורה טובה.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

פודקסט

חכמת רחוב – פרק 6

ניר זברו שלנו טס לכנס קוליז’ן בקנדה ונדהם מהשירות ומהירות התגובה שקיבל ממארגני הכנס. מצד שני, הוא ניסה לתפוס ארבעה ימים את חברת התעופה כדי לשנות מועד טיסה ולא קיבל שום מענה. זה הוליד את הדיון המרכזי בפרק השישי של הפודקאסט שלנו. 

למה חברות גדולות משקיעות סכומי עתק בשיווק, אבל נותנות שירות גרוע? לא עדיף לוותר על הפרסומות, הקמפיינים ושלטי החוצות רק כדי לתת מענה ללקוח? הרי אם אנחנו מרגישים שיש מישהו בצד השני – גם אם זה בוואטסאפ או במייל – שעונה לנו, הרי שזה שווה יותר מכל פעולה שיווקית. במילים אחרות, שירות הוא השיווק הכי טוב או הכי גרוע. 

ואם אנחנו כבר בענייני חוסר ודאות, הגר וניר תוהים מתי התמכרנו לספינים ולכאוס ומה החלק של התקשורת המיינסטרימית בהתמכרות הזאת. זה מצב בעייתי כי כשמטפטפים שהכל שחור, קשה לפעמים לדעת איפה נגמרות ההפחדות ומתחילה המציאות והאם המצב באמת כל כך גרוע או שלמישהו יש אינטרס לשדר לנו שהוא גרוע. 

אבל בואו, אנחנו לא פה בשביל להפחיד או לגרום לפאניקה. בשביל יש את התקשורת. אנחנו יותר בקטע של אופטימיות וניצול מצבים. איך דווקא בימים כאלה טרופים מזהים הזדמנות? למה חשוב לצאת מהקופסה ולהעז לפני שמגיעים למצב של אין ברירה? כל זאת ועוד בפרק השישי של חוכמת רחוב. 

אה כן, כמעט שכחנו, יש לנו צ’ייסר פינוק (הגר, הפעם את חייבת לשתות) בשבילכם. כשתשמעו, תבינו. האזנה נעימה!  

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

מיתוג

מים שקטים חודרים עמוק
הקיץ הגיע. חם פצצות. עכשיו, נגיד שאתם הולכים ברחוב ותקף אתכם צמא. נכנסתם לפיצוציה ושלפתם בקבוק מים מינרליים מהמקרר. במה תבחרו? יש לכם מותג מועדף מבין האופציות המקומיות או המיובאות הנמכרות בישראל? עם יד על הלב, זה בכלל משנה לכם? נניח ברמה של להתלבט רגע מול המקרר או לוותר אם בפיצוציה הספציפית המותג שחיפשתם לא נמכר? תנו לנו לנחש שפשוט תקחו את הבקבוק הראשון שתמצאו (ואם אתם ממש צמאים, תשתו את כולו בתור לתשלום). 

אז זהו, מסתבר שאנחנו חיים בעולם כל כך מטורף בו גם חברה המשווקת מים מינרליים יכולה לגייס 130 מיליון דולר. הכירו את ליקוויד דת’ (מוות נוזלי), מיזם שהוקם ב-2019 על ידי מייק סזאריו, לשעבר מנהל קריאייטיב בנטפליקס. מקור המים של ליקוויד דת’ באלפים האוסטרים, שם הם גם נארזים ונמכרים ב…פחית שחיצונית באה לדמות פחית בירה. 

לליקוויד דת’ יש גם סלוגן: “תרצח את הצמא שלך” (באנגלית זה נשמע יותר טוב), פרסומת שבה נראים ילדים משתגעים ועוברים על החוק ב”השפעת” ליקוויד דת’, וכעת החברה מתהדרת בפרסומת נוסח ג’קאס שאשכרה מראה אנשים על סף הקאה במבחן טעימה עיוור. מותג מים שנראה ומדבר כמו בירה ופונה לקהל צעיר ומרדן. זה פרובקטיבי. זה עובד. זה מים!

למה זה עובד? כי אנחנו חיים בעולם שבו צריך למתג הכל, גם בקבוקי מים. למשל, חברת “פריווטר” מוכרת שטח פרסום על בקבוק המים. המותג המפרסם קונה ויכול להפיץ את הבקבוקים הממותגים בעצמו או להשתמש בשירותי החברה לשם כך. 

השבוע, התקשורת הכלכלית העולמית הדהדה את הסיפור של CIRKUL. מותג מים בטעמים שהקימו שני ספורטאים לשעבר לפני ארבע שנים והתפוצץ בזכות סרטוני טיקטוק של מעריצים. כיום, שווי החברה עומד על מיליארד דולר! המי המינרליים שאתם שותים שווים הרבה יותר ממה שאם חושבים. הנה משהו לחשוב עליו בפעם הבאה שאתם צמאים ברחוב. 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

נהנים מהניוזלטר הזה

אם נהניתם מהתוכן והפקתם ממנו ערך, אל תשמרו אותו לעצמכם.

אנחנו רוצים להכיר גם את החברים שלכם.

הדביקו את הלינק הזה בווטסאפ של החבר’ה או המשפחה ותעזרו לנו להגיע אליהם: https://bit.ly/3nvUiVw 

הפרגון שלכם שווה מתנה, כי הגרביים שלנו יצאו הצגה.

 

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

קצת כיף ולשכוח מכל השאר 🙂

  • ליגת הכדורגל האמריקאית, ה-MLS, מכרה את זכויות השידור שלה לאפל תמורת 250 מיליון דולר לשנה ל-10 שנים. בכך, היא הפכה לליגת הספורט הראשונה בעולם שהולכת אול-אין עם חברת דיגיטל מדיה
  • קצת ישן, אבל אמיתי ומטורף. בטוקיו נפתח בית קפה מיוחד לכותבים. אתם יכולים להיכנס רק אם אתם מראים שיש לכם משימת כתיבה להשלים, אבל זה דורש משמעת. אתם נכנסים, משלמים לפי שעה, צוות המקום בודק שאתם עומדים במשימה ואם לא השלמתם מה שהצהרתם שאתם רוצים להספיק – יש קנס.
  • אוהבים ג’ק וקולה? קבלו. מותג הוויסקי האמריקאי ג’ק דניאלס וקוקה קולה הודיעו כי ישיקו בקרוב את הקוקטייל המוכר בפחית. תנו לזה רגע. נכון שזה מוזר, מבהיל ומגניב באותה מידה? ואגב, ג’ק וקולה עוד תופס בתל אביב או שכולם בג’ין
  • איך ייראו החיים שלנו בעתיד? אילו המצאות ישנו את העולם? מה יחליף את הסמארטפונים? מה נאכל? עד איזה גיל נחיה? The Future of דוקו חדש מבית נטפליקס שעולה בשבוע הבא מבטיח לענות על השאלות הללו. הטריילר נראה מבטיח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
streetwi_admin

Recent Posts

Sport Betting in South Africa: Your Guide to the Best Sites, Tips, and Bonuses

If you're a sports-loving South African, it's likely that you have a soft place for…

2 שבועות ago

Spin the Wheel: The Uncertain Future of Bitcoin in the Crypto Roulette

Similar to the recognizable roulette wheel in a casino, the course of Bitcoin is uncertain…

3 שבועות ago

Can Casinos Modify Slot Machine Payouts?

With the rise in popularity of online slots in recent years, many players are left…

חודש 1 ago

How to Win at Mega Ball Casino Strategy

Evolution Gaming is a well-known software company, and its original product, Mega Ball, has taken…

חודש 1 ago

What are the various variants of Rummy?

Undoubtedly, Rummy is the most popular card game in India. Since the incorporation of rummy…

חודש 1 ago