שיווק
יש לי פודקסט
נתון מטורף שנתקלנו בו לאחרונה, פחות מארבע שנים, מעל שלושה מיליון פודקאסטים עלו לספוטיפיי, פי 43 מכמות התכנים שעלו לנטפליקס, דיסני פלוס ואפל TV פלוס ביחד. ליטרלי לכל אחד יש פודקאסט, או לפחות יהיה בקרוב. זאת כבר לא בדיחה. “הפודקאסט גדל יותר מהר מהאינטרנט”, נכתב בניוזלטר “טרנדס” שפרסם את הנתון.
זה די מובן. על פניו, זו פלטפורמה נגישה הרבה יותר, דורשת פחות ידע ראשוני, עולה פחות כסף ולכן קל באופן יחסי להיכנס אליה. לבלוט זה כבר סיפור אחר. ומה עם להרוויח כסף?
דבר אחד די ברור, קצב הגדילה של כמות הפודקאסטים גבוה בהרבה מקצב גדילת כמות המאזינים. יחד עם זאת, בארה”ב מדובר בתעשייה משגשגת. בישראל? משחק לחזקים בלבד.
עבור יוצרי תוכן עצמאיים שצריכים לדאוג לבד להפקה, ללוגיסטיקה, לציוד, שבונים ליינאפ, מגישים, עורכים, מתאמים, מתעסקים בצד הטכני של ההפצה – זו משימה מורכבת מאוד. אז להוסיף לכל זה שיווק? רשתות חברתיות? לנסות להשיג חסויות לפודקאסט? לא כל איש תוכן הוא גם איש מכירות.
בד בבד, נותני החסות לא לגמרי מבינים את הפורמט. משרדי הפרסום עדיין מהססים ויש תקרת זמן לכמה אפשר לעבוד בשביל הכרה בלבד. לכן פודקאסטים שאינם חלק מרשת או קשורים בגוף מסחרי מתקשים להרוויח ומכאן לשרוד לאורך זמן.
למה בכל זאת אנחנו אופטימיים? כי אמנם אנחנו לא ארה”ב, אבל זה רק עניין של זמן עד שבעלי עסקים יבינו שניתן לפנות ישירות לקהל ספציפי או מגוון דרך פעילות חכמה בפודקאסט. מכיוון שיש צורך, סביר שגם מתווכים שיודעים לגייס חסויות יציעו את שירותיהם לטובת היוצרים העצמאיים הקטנים יותר.
כל המספרים והציטוטים בכתבה המלאה באתר התוכן שלנו.