עסקים
5 מיתוסים לשבור לקראת השלב הבא
שנה חדשה, אתם חולמים לבנות משהו משלכם, להצטרף, או לשפר. בא לכם לשבור את המעגל ולהקים עסק. הנה 5 מיתוסים שכדאי להפריך לפני שתתחילו לחשוב על העסק הבא שלכם. המיתוסים בעיקר מכוונים למוצרי אינטרנט ושירותי SAAS אבל לא רק.
מיתוס מספר 1
חובה ליצור משהו חדש ומסעיר. לא נכון.
במקום לחפש תחום חדש וסקסי, שווה לחפש משהו קיים בו תוכלו להציע שירות טוב יותר, זול או מהיר יותר. ואם בחרתם ללכת לכיוון הזה, לא תצטרכו להסביר לכל אחד מה זה עושה, כבר קיימים לקוחות שמשלמים על משהו דומה וגם חברות שמבינות שאולי תוכלו לספק משהו טוב יותר.
מיתוס מספר 2
השוק הזה מוצף. לא נכון
תופתעו לגלות כמה עסקים מצליחים עם מוצרים בנאליים, או מוכרים. הם מציעים פלטפורמה לדפי נחיתה או מסעדה חדשה. נישה בתחום מוצף יכולה להוכיח את עצמה. תמיד יש מקום לעוד מתחרה ואם אתם טובים, אולי תצליחו לכבוש את הנישה ועוד קצת.
מיתוס מספר 3
המתחרים כבר עושים את זה, אז זה מאוחר מדי. לא נכון
מצאתם מוצר טוב, אבל הוא יקר, או יש לו בעיות, או ממשק מעיק. המתחרים שם ואולי אתם יכולים להפוך להיות המתחרים שלהם עם חוויה טובה יותר. אל תוותרו בגלל שהם עושים משהו מאוד טוב.
מיתוס מספר 4
הרעיון שלכם חייב לייצר כסף מיידי. לא נכון
כסף אינו בהכרח הדרך היחידה למדוד את הצלחת מוצר או רעיון. זה נכון שעד שלא גביתם כסף, הרעיון לא הוכח כלכלית אבל…אם גביתם אפילו מעט כסף והצלחתם למצוא אנשים אמיתיים שמוכנים לשלם על הבעיה, אתם כבר מעל 90% מהאחרים שמנסים.
נסו לחשוב מי קהל היעד עבורו אתם פותרים בעיה, תבקשו לדבר ואם יהיו מוכנים לשלם עבור פתרון הבעיה, אפילו מעט. תמיד אפשר לשנות את המודל.
מיתוס מספר 5
צריך ליצור מוצרים שקשורים למקצוע שלכם. לא נכון
נמאס לכם, רוצים שינוי קריירה ומחפשים מה לעשות. אל תגבילו את עצמכם סביב הידע שלכם, המקצוע או הטייטל. נסו למצוא מה יעשה אתכם מאושרים, מה מאתגר אתכם, אילו בעיות ילהיבו אתכם. תפתרו לאנשים בעיות ולא תצטערו.
אם אתם חושבים על רעיונות, כתבו לנו, אולי נוכל לחבר אתכם, אולי נוכל לכוון, אולי נשמח להשקיע.