כלכלה
כולם מחפשים…עבודה או עובדים
נתונים מדאיגים בארה”ב מצביעים כי 55% משוק העבודה מחפשים באופן אקטיבי להחליף עבודה במהלך 12 החודשים הקרובים.
אם אתם מעסיקים צוות של 10 עובדים, 5 או 6 מהם לא יהיו אתכם במהלך השנה הקרובה וכן, גם בישראל מתחזקת המגמה. הנתונים מציגים מספרים מדאיגים והקושי לגייס עובדים רק עולה מחודש לחודש. כמה נתונים מארצות הברית שיפתיעו אתכם:
- באפריל, מעל 4 מיליון עובדים עזבו את עבודתם. 4 מיליון נוספים בחודש יוני.
- 56% מדור ה-Z אמרו שאינם מרוצים מיחס העבודה-חיים שלהם ורוצים לעשות שינוי.
- 66% מדור ה-Z ו-73% מדור המיליניאלז אומרים כי הם מתכוונים להחליף עבודה כדי להחזיר לעצמם שליטה בחיים.
- יותר מ-60% משתי הקבוצות הללו, יחפשו עבודה שניתן לעבוד בה מרחוק.
- מספר החיפושים לעבודות מרוחקות עלה ב-460% השנה.
ונכון, זכותם לחפש, לשנות מקום וגם להרוויח יותר, אך משמעות הדבר שגם הצרכנים כולם יסבלו בטווח הקצר מעליית המחירים הזו. עלות החלפת עובד היא יקרה מאוד.
בחישוב גס, הכשרת עובד חדש יכולה להימשך בין 6 ל-9 חודשים ועובדים שמרוויחים כ-40 אלף דולר בשנה, יעלו למעסיקים בין 20 ל-30 אלף דולר, וזו רק עלות ההכשרה. עסקים רבים מתחילים לחפש פתרונות ומודל תגמול ובונוסים הם פתרון שתופס תאוצה.
העובדים מקבלים תשלום וגם מקבלים אפשרות להגדיל את ההכנסות ולהרוויח בונוס. המודלים האלו יכולים להגיע במגוון אפשרוית: גיוס לקוחות, הגדלת מכירות, סרטון שהופך לויראלי, או אפילו מתן שירות יוצא דופן ללקוחות החברה הקיימים.
אמנם משמעות הדבר היא העלאת משכורות משמעותית בטווח הקצר, אך גם גידול ישיר בהכנסות הארגון בטווח הארוך.