העיסוק הטכני בהפצת פודקאסט בפלטפורמות האודיו קריטי, אך יכול להיות קצת מעצבן. הכנו לכם מדריך עם כמה טיפים כולל התוכנה החינמית וההצעה שאתם חייבים לסרב לה
הנה משהו שאתם חייבים לדעת. הפצת פודקאסט מלווה בעניינים לוגיסטיים קטנים ודי מעצבנים, שאולי נראים מינוריים, אבל בהחלט יכולים לעשות את ההבדל בין הצלחה לבין, ובכן, עוד פודקאסט. יש לכם קונספט, התוכן שלכם מעולה, סגרתם מרואיינים, עד כאן הכל סבבה. אבל חשוב לזכור שההצלחה של פודקאסט לא תלויה רק בתוכן, אלא בשיווק, בהפצה ובעיקר בלפגוש את הקהל שלכם בכמה שיותר מקומות. אחת הבעיות של יוצרי פודקאסטים עצמאיים היא שמרוב התרגשות להתעסק בתוכן, העניינים הטכניים “נדחים לאחר כך”. בשביל זה אנחנו פה. הכנו לכם כמה טיפים שאנחנו משתמשים בהם לפודקאסטים שלנו ושל הלקוחות שלנו.
כמה תובנות שלמדנו במהלך הדרך:
כדי לא לבזבז זמן, יש מקום אחד שמציע לאחד את כל פלטפורמות האודיו הקיימות והמושיע הזה נקרא אנקור (Anchor). כמו ששמו מעיד, הוא העוגן שלכם.
הפתרון שאנקור מציעה הוא העלאה של הפרקים שלכם למקום אחד והפצתם בכל הפלטפורמות המקושרות. נשמע טוב, לא? חכו, יש קצת עבודה.
גילויי נאות: ישנן עוד פלטפורמות שמציעות את הפתרון הזה, אבל אנחנו התאהבנו באנקור. מודים שזאת לא הייתה אהבה ממבט ראשון (חכו שנגיע לחלק של החיבור לאפל פודקאסט). אבל אחרי קצת דם יזע ודמעות גילינו שזה לגמרי היה שווה את זה.
מוזמנים לעמוד ה-Anchor שלנו
אז למה אנקור (ולא זה לא ממומן)? אנקור היא תוכנה המאפשרת למשתמשים שלה ליצור ולהפיץ את הפודקאסט שלהם בכל פלטפורמות האודיו בלחיצה אחת. התוכנה מציעה גם ניתוח נתונים של הפודקאסטים וספריית אודיו לשימוש חופשי בעריכת הפרקים. השימוש בתוכנה מוצע גם באתר האינטרנט של החברה וגם באפליקציה ועולה 0 שקלים. שימו לב שהשימוש באנקור (נכון להיום) הוא מייל אחד למשתמש. משמע אם אתם פותחים ללקוחות שלכם משתמש הוא יהיה נפרד משלכם (לעומת שימוש במטא ביזנס לצורך העניין).
ההתחברות לממשק נורא קלה. לוחצים על sign up ויוצאים אל הדרך. כמובן שיש גם את האופציה הרגילה של התחברות עם אחד החשבונות החברתיים שלכם (פייסבוק, טוויטר וכו’).