fbpx

הפצת פודקאסט: למה להשתמש באנקור ואיך מקשרים אותו לאפל פודקאסט

הפצת פודקאסט: למה להשתמש באנקור ואיך מקשרים אותו לאפל פודקאסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

העיסוק הטכני בהפצת פודקאסט בפלטפורמות האודיו קריטי, אך יכול להיות קצת מעצבן. הכנו לכם מדריך עם כמה טיפים כולל התוכנה החינמית וההצעה שאתם חייבים לסרב לה

הנה משהו שאתם חייבים לדעת. הפצת פודקאסט מלווה בעניינים לוגיסטיים קטנים ודי מעצבנים, שאולי נראים מינוריים, אבל בהחלט יכולים לעשות את ההבדל בין הצלחה לבין, ובכן, עוד פודקאסט. יש לכם קונספט, התוכן שלכם מעולה, סגרתם מרואיינים, עד כאן הכל סבבה. אבל חשוב לזכור שההצלחה של פודקאסט לא תלויה רק בתוכן, אלא בשיווק, בהפצה ובעיקר בלפגוש את הקהל שלכם בכמה שיותר מקומות. אחת הבעיות של יוצרי פודקאסטים עצמאיים היא שמרוב התרגשות להתעסק בתוכן, העניינים הטכניים “נדחים לאחר כך”. בשביל זה אנחנו פה. הכנו לכם כמה טיפים שאנחנו משתמשים בהם לפודקאסטים שלנו ושל הלקוחות שלנו.  

כמה תובנות שלמדנו במהלך הדרך:

כדי לא לבזבז זמן, יש מקום אחד שמציע לאחד את כל פלטפורמות האודיו הקיימות והמושיע הזה נקרא אנקור (Anchor). כמו ששמו מעיד, הוא העוגן שלכם.
הפתרון שאנקור מציעה הוא העלאה של הפרקים שלכם למקום אחד והפצתם בכל הפלטפורמות המקושרות. נשמע טוב, לא? חכו, יש קצת עבודה. 

גילויי נאות: ישנן עוד פלטפורמות שמציעות את הפתרון הזה, אבל אנחנו התאהבנו באנקור. מודים שזאת לא הייתה אהבה ממבט ראשון (חכו שנגיע לחלק של החיבור לאפל פודקאסט). אבל אחרי קצת דם יזע ודמעות גילינו שזה לגמרי היה שווה את זה.

מוזמנים לעמוד ה-Anchor שלנו

אז למה אנקור (ולא זה לא ממומן)? אנקור היא תוכנה המאפשרת למשתמשים שלה ליצור ולהפיץ את הפודקאסט שלהם בכל פלטפורמות האודיו בלחיצה אחת. התוכנה מציעה גם ניתוח נתונים של הפודקאסטים וספריית אודיו לשימוש חופשי בעריכת הפרקים. השימוש בתוכנה מוצע גם באתר האינטרנט של החברה וגם באפליקציה ועולה 0 שקלים. שימו לב שהשימוש באנקור (נכון להיום) הוא מייל אחד למשתמש. משמע אם אתם פותחים ללקוחות שלכם משתמש הוא יהיה נפרד משלכם (לעומת שימוש במטא ביזנס לצורך העניין).

ההתחברות לממשק נורא קלה. לוחצים על sign up ויוצאים אל הדרך. כמובן שיש גם את האופציה הרגילה של התחברות עם אחד החשבונות החברתיים שלכם (פייסבוק, טוויטר וכו’).

נרשמים ומתחילים. הכינו אימג’ לפודקאסט שלכם (תמיד תוכלו לשנות אותו) וכמובן שם לפודקאסט. חשוב להוסיף תיאור קצר על מה אתם הולכים לדבר ומי אתם או הארגון שאתם באים ממנו, הגדירו את הנושא הכללי של הפודקאסט (למשל: טכנולוגיה, ספורט, היסטוריה, בידור) וצאו לדרך. היופי באנקור הוא שיש אופציה לייצר את הפודקאסט ממש בתוך הפלטפורמה (אנחנו משתמשים בממשק חיצוני ולכן לא נרחיב על הפיצ’ר הזה). 

אם יש לכם קובץ אודיו מוכן כבר לחצו על New Episode  והוסיפו את קובץ האודיו שלכם, שימו לב שהקובץ צריך להיות באחד מסוגי הקבצים הבאים:
-Mp4 
-Mp3
-m4a 
-mpg
-wav

מחכים שהפרק ירד (ודאו שהמשקל של הפרק שאתם מעלים הוא לא יותר מ-250MB) לוחצים על Save Episode ומשם אנקור ידאג להנחות אתכם לפי הפלואו של העמוד.

 קודם כל השם של הפרק ואז תיאורו. הקפידו לגוון בתיאור הפרקים שלכם. אם אתם מארחים אנשים שונים, שימו לב שאתם מספרים עליהם ודואגים להוסיף קישורים כדי שהמאזינים שלכם יוכלו למצוא אותם ברשתות. תיאור הפרק קריטי במיוחד כשהפודקאסט שלכם יצבור תאוצה. תעשו לאנשים חיים קלים כשהם מחפשים פרק מסוים. 

עוד טיפ שיעזור בחיפוש הפודקאסט שלכם: אם אתם מארחים אנשים, שימו את השם שלהם בכותרת הפרק כך שגם אם לא יחפשו את הפודקאסט שלכם ספציפית, אבל יחפשו את האורחים שלכם, יגיעו אליכם.

אחרי עליית הפרקים אנקור תתחיל לנתח את ההשמעות שלכם, מדריך מלא לניתוח ההשמעות שלכם ניתן למצוא כאן.

כך יראה לוח העבודה שלכם אחרי שאנקור יתחיל לנתח את ההשמעות :

שימו לב כי העלייה של הפרק הראשון היא הקריטית ביותר בחיבור שאר פלטפורמות האודיו שברצונכם להגיע אליהן. לכל פלטפורמה אחרת חוקים משלה. הפלטפורמות שאנקור מציעה ממשק איתן הן: 

חשוב לבדוק אם אתם רוצים לפעול בכל הפלטפורמות או רק בחלק מהן (קחו בחשבון היכן נמצא רוב קהל היעד שלכם ואל תבחרו אוטומטית. לאנשים שונים יש העדפות שונות ולכן חשוב מאוד להכיר את הקהל). לכל פלטפורמה חוקים משלה והחיבור בין הממשקים הוא שונה. ישנן שתי אופציות חיבור מתוך האנקור וחיבור מתוך פלטפורמת האודיו (קחו בחשבון שספוטיפיי מתחברת אוטומטית כבר מאחר ואנקור שייכת לספוטיפיי). 

אנחנו נציג את אופן החיבור לאפל פודקאסט הפופולארית. אנחנו מצאנו אותו די מסובך (למזלכם, אנחנו פה כדי לחסוך לכם את הזמן שלנו לקח לעלות על זה):

  1. לפתוח ID באפל. למשתמשי אנדרואיד אם אין לכם אפל ID (שזה הגיוני לחלוטין), שימו לב שאת המשתמש יש לקשר למכשיר אפל (רגעעע אל תלחצו). מכשיר אפל יכול להיות תוכנת ה-iTunes שאפשר להוריד לכל מחשב. חשוב: לפני שתנסו אפילו לחבר את הממשקים שתשלימו את ההרשמה שלכם באפל ID כי אחרת החיבור לא יתבצע.

     

  2. אחרי שתסיימו את ההרשמה תוכלו “ליהנות” מכל הפלטפורמות שאפל מציעה בממשק שלה כולל Apple Podcasts.
  3. לאחר שהעליתם את הפרק הראשון לאנקור והתקדמתם בשלבים, התוכנה תציע לכם את שירותי ההפצה האוטומטיים שלה. שימו לב זהו החלק הקריטי: אתם צריכים לסרב! למה? כדי שיהיה קל יותר לחבר בין הממשקים אין צורך באישור ההתחלתי. ברגע שתחברו את הממשק מתוכנת האודיו ההפצות מעתה ואילך גם ככה יהיו אוטומטית.

     

  4. אז יאללה איך עושים את זה? אחרי שסירבתם להצעה המאוד נחמדה של אנקור:
    – לחצו על Settings
    -לאחר מכן על Distribution/ Podcast Availability
    יופיע לכם העמוד הבא:

  • תחת RSS Distribution  יופיע ה-RSS Feed, אותו תעתיקו ותשתמשו בחיבור מתוך פלטפורמות השמע (אפל פודקאסט, גוגל פודקאסט וכו’)
  • אחרי שהעתקתם גשו ל- podcastsconnect.apple.com
  • ושימו לב שאתם נכנסים ל-My Podcasts
  • לחצו על הפלוס שמופיע מתחת לכותרת העמוד ” itunes connect” 
  • והעתיקו לשם את ה-RSS Feed  ולחצו על Validate

מזל טוב! התחברתם, שימו לב שלפרק הראשון ייקח קצת זמן לעלות באפל פודקאסט, אבל אל תתייאשו. אם לא קיבלתם הודעת שגיאה הכל בסדר, פשוט לוקח לזה זמן (לפעמים גם כמה שעות).

נשמע מסובך? יותר מדי מונחים טכניים? מבטיחים שזה הרבה פחות נורא ממה שזה נשמע. העבודה הטכנית הזאת היא הבסיס להמשך. עושים אותה פעם אחת וזהו. אחרת, תהיו בטוחים שישאלו אתכם שוב ושוב למה אתם כן או לא מופיעים בפלטפורמה מסוימת. תעקבו אחרי השלבים אחד אחרי השני ותיצרו לכם מנגנון הפצה אוטומטית שיעזור לכם לעוף קדימה ולכם להתרכז במה שאתם רוצים – התוכן.  

קישור לסרטון שעזר לנו (הוא קצת ישן ודברים התעדכנו מאז אך הדרך היא זהה)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כל הסיבות לקחת מחלקת שיווק חיצונית

מה זה מחלקת שיווק חיצונית ולמה זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לעסק? גילוי נאות: כן. זה מה שאנחנו עושים – ועושים טוב, אז היכונו לתוכן שיווקי הכי חשוב שקראתם

ניוזלטר 27- כל המוזיקה בחינם

סוף סוף סופ”ש במסגרת שלל הניסויים שלנו (כמו הממשלה) החלטנו שהכל תופס. אז הנה לכם מהדורת אמצע שבוע בסוף שבוע, או יותר נכון, ביום חמישי.