fbpx

5 דברים שהווידאו שלכם חייב לדעת לעשות

5 דברים שהווידאו שלכם חייב לדעת לעשות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

וידאו הוא חלק הכרחי בתמהיל השיווק של כל מותג. אלא שיש כמה דברים שחייבים לבוא לידי ביטוי בסרטונים שאתם מייצרים, אחרת הם לא יותר ממשהו שנחמד לצפות בו ולהמשיך הלאה.

נתחיל מהשורה התחתונה: וידאו מתעלה על כל צורת תוכן אחרת באספקט חשוב אחד: היכולת להעביר הרבה יותר מידע, ובעיקר תחושות, בצורה יעילה ובמינימום זמן. העובדה הזו הופכת אותו לחלק מובנה בפריסת התוכן של מותגים, ואכן מעטים אלו שלא עושים בו איזשהו שימוש, אפילו בתצורות הבסיסיות ביותר. ויש המון: מאוסף של תמונות (בדומה למצגת) המתורגם באופן אוטומטי לסרטון, דרך צילום עצמי ועריכה בסמארטפון, ועד לפורמטים מושקעים וחכמים יותר.

אלא שמאחורי המילה וידאו יש עולם ומלואו, ובעיקר המון דרכים לייצר אחד, שתלויות במידה רבה בתקציב שלכם. לא משנה באיזו מהן תבחרו, הנה 5 דברים שהווידאו שלכם חייב לדעת לעשות:

  1. לדעת להעביר אתכם

היתרון הכי גדול של וידאו זו היכולת להעביר את האופי הייחודי שלכם. בשונה מטקסטים ותמונות, שם המשימה הזו מאתגרת יותר, וידאו של 15 שניות יכול להעביר קשת שלמה של תחושות ומסרים, שעוברים מעל ומתחת לפני השטח, מותירים את הצופה בדיוק עם התדמית שהייתם רוצים ליצור אצלו (בהנחה שעשיתם עבודה טובה), ומגדילים את הסיכוי שהמפגש הבא שלו איתכם כבר יהיה כרוך בעניין ובמעורבות.

כדי שכל אלו יקרו, חשוב שהמסר שהוא מעביר יהיה נאמן באופן מדויק לעקרונות שלכם (או בשיווקית – לערכי המותג שלכם), גם כשמדובר במסר שיווקי. אם אתם מותג שקט וסולידי, סרטון מבצעים צועק לא יתאים לכם, אפילו שזה בלק פרידיי וכולם עושים (אגב זה נכון גם לגבי האופי של המבצעים עצמם, אבל זה כבר סיפור לכתבה אחרת). אם אתם מותג רציני, בדיחות של סטלנים פחות ישיגו את המטרה, ונו, הבנתם.

  1. להתאים לפלטפורמה

אנשים נמצאים בפלטפורמה מסוימת בסטייט אוף מיינד מסוים, ואם אתם לא מקפידים להסתכנרן איתם (שזה להגיד במילים יפות “אם אתם לא באים להם טוב”) הם פשוט מדלגים (=גוללים) הלאה. נכון, אם מגיע לכם דקה וחצי סרטון למה שתתפשרו על 40 שניות, ואם יש לכם 4 מבצעים למה לא להכניס את כולם לאותו סרטון במקום לפרק ל-4 סרטונים שלמים וסתם לשלם 4 פעמים אבל למי יש כוח לראות סרטון תדמית של 5 דקות בפייסבוק כשבזמן הזה אפשר להתחתן, ללדת, למצוא תכניות לערב בטינדר או אלוהים יודע מה.

מה שחשוב לזכור בהקשר הזה הוא שמשהו טוב באמצע (שמיועד לכמה פלטפורמות) לעולם לא יעבוד כמו הדבר המדויק והנכון שנוצר בדיוק לפלטפורמה מסוימת.

אגב יש דרך נכונה “לתפור” כמה פלטפורמות במקביל, והיא להחליט מראש על מטרה, לכתוב קונספט רעיוני, לצלם ובעריכה עצמה לייצר כמה גרסאות (או לפחות אחת מלאה ואחת מקוצרת).

  1. להציג מסר ממוקד מטרה וקהל

דיברנו בסעיף הקודם על סטייט אוף מיינד של המשתמש הממוצע, שכולל לא יותר מכמה שניות של תשומת לב. אלא שזה לא רק עניין של אורך, אלא גם של מסר: בעידן הצפת התוכן שכולנו חיים בו, לאף אחד אין סבלנות לשבת ולזקק את מה רציתם להגיד, אנשים מצפים שתאכילו אותם בכפית ואתם צריכים לעשות את זה כמה שיותר טוב. כשזה מגיע לסושיאל, אפשר לסכם את העניין ביכולת להעביר את המידע בכמה שפחות זמן.

אם יש לכם כמה מטרות, רצוי שתשתמשו בכמה סרטונים כדי להעביר אותן. אפשר לצלם ביחד ולערוך בנפרד, אבל סרטון אחד שמשלב את כולן הוא בחזקת תפסת מרובה. אותו עקרון תקף גם לגבי הקהל: אם יש לכם כמה קהלים ששונים זה מזה, עדיף להתמקד בחלק מהם ו”להפסיד” את היתר (כלומר, לשמור לסרטון אחר), מאשר לעשות משהו בין לבין שמפספס את כולם.

זה כמובן לא 1 או 0, קיים איזשהו ספקטרום של עלות תועלת שאפשר לנווט בתוכו ולפעמים אפשר לשלב כמה דברים ביחד ולייצר סרטון אחד מדויק ומהודק, אבל אם קיים חשש של תפסת מרובה – עדיף לעצור וללכת צעד אחורה, או להימנע מלשפוך כסף ולא לעשות בכלל.

  1. להעמיק

דיברנו על תשומת לב מקוצררת, על מסר מיידי, וזה נכון לפלטפורמות מסוימות כמו פייסבוק. אבל, כמו שכתבנו (בסקירה שלנו ל-2020), המגמה כיום מתחלקת בין התוכן האינסטנטי, לבין התוכן הטיימלסי, שהוא מעמיק יותר, ומאפשר לך להכיר ולהתחבר טוב יותר למטרה שמוצגת בווידאו שלפניך.

נכון, יש פה גם אלמנטים של תקציב – להפיק וידאו מורכב של 5 דקות זה צעד יקר יותר מווידאו של סצינה אחת בת 15 שניות. בסוף, זה גם לא אותו מוצר, ולא בטוח שנכון להשוות בינהם. מה שכן בטוח, הוא שההשקעה שלכם בווידאו עומדת ביחס ישר לאורך החיים שלו: ככל שהשקעתם בו יותר, הוא יהיה רלוונטי ליותר זמן. ככל שיש בו יותר עומק וככל זהוא מעניין/מסקרן/משעשע/מדויק יותר, הוא יחייה יותר שנים. קצת כמו במוסיקה, שיש להיטים של 5 דקות וכאלה שחיים לנצח. הכל פונקציה של כמה זמן הושקע בהם.

  1. להשיג את המטרה העסקית שלכם

וידאו הוא מוצר כיפי, וקל מאד ללכת לאיבוד ולעוף במחוזות הקריאייטיביות. אלא שחשוב לזכור, שבסוף, כמו כל שירות אחר, הוא נמדד בעלות מול תועלת – אחרת הסכום שהשקעתם בקידום שלו יורד לטימיון. לכן, חשוב להגדיר מטרה מובהקת לסרטון וממנה ליצור את המסר. לכן, השאלה האם הוא משיג את המטרה זה הדבר הראשון שאתם צריכים לשאול רגע לפני שאתם יוצרים אותו, ורגע אחרי שהוא מוכן. זה נכון בין אם מדובר במטרות תדמיתיות, כחלק ממשפך תוכן, או במטרה שיווקית. במקרה השני, אל תשכחו את ההנעה לפעולה – גם בווידאו עצמו וגם בטקסט הנלווה לו. וגם כאן, שימו לב לעיקרון ה’תפסת מרובה’ – סרטון מרובה מטרות שלא “נתפר” כהלכה יכול ליצור פיזור ולהשיג בדיוק את ההיפך ממה שרציתם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 39- לא טסים לשום מקום

כי מגיע לך ברוכים הבאים לעוד מקבץ של ידע, כזה שתוכלו לחלוק בשולחן ארוחות החג. טוויטר עוזרת ליוצרים להרוויח כסף, טיסות העסקים שוות המון כסף,

ניוזלטר 38- ביטקוין זה לבומרים

שנה טובה לך כולנו חייבים את החופש הזה ועוד קצת, זה ברור. ועד שהכל יסתדר, החגים יגיעו, החום ישבר, המגיפה תסתדר ועוד מלא איחולים שיש