fbpx

למה אתם לא צריכים מיליון עוקבים

למה אתם לא צריכים מיליון עוקבים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

בטח גם לכם יצא לדפדף ברשתות החברתיות ולהיתקל מידי פעם בתמונה של משפיען או משפיענית מציגים לראווה את ההישג החדש שלהם-מיליון עוקבים. אנחנו כבר יודעים מה עבר לכם בראש, “וואו איזה מספר מרשים”, “איך הוא הצליח לגרום לכל כך הרבה אנשים לעקוב אחריו” וכמובן, כמה לא הייתם מתנגדים שהעסק שלכם יגיע לכמות עוקבים כזאת. ההנחה הראשונית שלנו היא לקשר מספר גבוה להצלחה גדולה, אבל מה אם היינו אומרים לכם שאתם לא באמת צריכים מיליון אנשים כדי להצליח?מה אם הייתה לכם את האפשרות להרוויח בדיוק את הכסף שאתם רוצים, להמשיך לעבוד במה שעושה לכם טוב ולחיות את החיים הטובים, הייתם מסרבים? 

במיוחד בשבילכם, הנה מודל שיסביר לכם איך שעה אחת ביום של שיחות עם אנשים שמאמינים בכם יכולה להביא אתכם להצלחה לא פחות מספקת ממה שנראה לנו שמיליון עוקבים מביאים.

ב2008 כתב קווין קלי עורך בכיר במגזין Wired מאמר שזכה לשם “1000 מעריצים אמיתיים” ,המדבר על כך שמספיק ליוצר קהל של-1000 מעריצים אדוקים בכדי להתפרנס בכבוד ועדיין לעסוק במה שהוא אוהב. “מעריצים אמיתיים”  לפי קלי, מוגדרים כמי שילכו בשבילכם עד הסוף. הם יהיו הראשונים לקנות את היצירות החדשות שלכם, יסעו ימים ולילות כדי להיות בהופעה שלכם ויעשו הכל כדי להשיג את החתימה שלכם על הזרוע. 

ההערכות מספרות על כך שכל מעריץ אמיתי משקיע בממוצע משכורת של יום עבודה אחד בכל שנה בתמיכה במושא הערצה שלו. שימו לב שמדובר בממוצע. “מעריץ אמיתי” ישקיע בכם אפילו יותר ככל שהזמן יעבור. אם נעשה חישוב מהיר, נגיד שמשכורת ממוצעת בישראל ליום עבודה היא 450 ש”ח, אם נכפיל זאת ב-1000 מעריצים אמיתיים, מדובר בשכר של- 450,000 ש”ח לשנה.  אומנם לא מדובר במיליוני שקלים אך ללא ספק בהכנסה שניתן להסתפק בה. שימו לב שבמקרה ומדובר בצוות, כמות המעריצים האמיתיים הנדרשת גדלה ביחס לגודל הקבוצה. 

השגת 1000 מעריצים אמיתיים מתבצעת בדרך הטובה ביותר על ידי אינטראקציה ישירה עם הקהל שלכם, הבנה של הצרכים שלהם והציפיות המינימליות ממכם.ככל שתשמרו על קשר מתמיד איתם ותספקו איזושהי הצעת ערך כמו למשל שיריון כרטיסים או חשיפה מוקדמת לשיר/יצירה, הסיכויים שלכם להגביר את הערצה והחיבה של המעריצים יגדלו ואיתם גם התגמול שתקבלו. 

קחו לדוגמא את המיקרו-משפיענים – מדובר באנשים בעלי בין 1000-10,000 עוקבים ברשתות החברתיות, שבדרך כלל בעלי עמודים המתרכזים בנישה אחת. התוצאה- הם יודעים בדיוק מי הקהל שלהם ומה הם צריכים.בעזרת יצירת שיח עם העוקבים ושאלה לדעתם על נושאים מסוימים’ מצליחים המיקרו משפיענים לשמור על קהל עוקבים אדוק ונאמן שרק גדל עם הזמן. האחוזים מדברים בעד עצמם נכון ל-2019 אחוזי המעורבות של הקהל בעמודים בעלי 1000 עוקבים עומדים על 85% יותר מעמוד בעל 100,000 עוקבים .


בין העוקבים האדוקים נמצאים גם עוקבים “רגילים”. הם לא ירכשו את כל המוצרים שאתם מציעים ובטח שלא באותו הרגע שהשקתם אותם אבל הם כן יבצעו רכישה מידי פעם או אפילו ירכשו פעם אחת בלבד. בכל זאת אין להמעיט בערכם משתי סיבות מרכזיות, האחת הרכישות הללו בכל זאת ירחיבו את ההכנסות שלכם. והשנייה היא שעל עוקבים אלה קל יותר לשמור ואפילו להפוך לאדוקים. הם כבר מכירים את המותג ואתכם, מעודכנים בכל מה שחדש והכי חשוב חשופים לתגובות של המעריצים האמיתיים. בלי שתשימו לב הכוח של המעריצים יהפוך לכוח השיווק המרכז שלכם, שישפיע בעיקר על עוקבים רגילים וגם על עוקבים חדשים.

אם אתם בכל זאת מתעקשים, מה יכול לצאת לכם ממיליון עוקבים שלא מכירים אתכם? אם אתם לא ביונסה או רונאלדו כנראה שלא הרבה. מחקרים הראו שרמת המעורבות בחשבונות של מיקרו משפיענים גבוהה מאחר והקהל סומך על עצתם ורואה בהם כשווה לו, לעומת אחוזי המעורבות הנמוכים בחשבונות בעלי מיליוני עוקבים. בכדי להתחיל להרוויח כסף מהיצירות שלכם בפלטפורמות השונות אתם תצטרכו להניע את הקהל שלכם לפעולה, ככל שרמת המעורבות שלו גבוהה יותר כך תרוויחו יותר. 

זיכרו, זה לא הכמות של העוקבים אלא האיכות. אתם תעניקו לקהל שלכם הצעת ערך שהם רוצים וצריכים. אם הם ירגישו חלק מעורב מתהליך הייצור הם ירצו לתרום יותר. כל מה שנדרש ממכם הוא להקשיב להם ולהמשיך לעשות את מה שאתם יודעים לעשות הכי טוב, את היצירות שלכם. 

כמות עוקבים גדולה אולי נראת טוב לשנייה וחצי כשאדם מביט לכם בפרופיל אך היא לא אומרת כלום. אל תשקיעו במספרים תשקיעו בערך שלכם, שמירה על מעורבות עם הקהל והקשבה לצרכים שלו תביא אתכם הרבה יותר רחוק. תהיו סבלניים והתמידו, מקסימום גם תרוויחו כסף וגם תעבדו במה שאתם אוהבים.

התיאוריה של קלי ממשיכה להוכיח את עצמה גם כיום מוזמנים להיכנס לחידוש הכתבה המקורית ולראות בעצמכם. 

 ואחרי שהחלטתם להתמקד בקהל של אלף אנשים זה הזמן לגרום להם להתעניין בכם. הנה כתבה על 4 פלטפורמות שיווק  שלא תמיד נלקחות בחשבון אבל בהחלט יכולות לעזור לכם. 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שלג

ניוזלטר 14- שלג

שלג הכי רחוק שאפשר להגיע לחופשה בימים אלו זה החרמון וגם שם, בלגן שמזכיר לנו שאנחנו עדיין בישראל. אבל הי, מותר לנו לחלום על עתיד