fbpx

יוצאים לדרך? 5 דברים שאתם צריכים לדעת על עצמכם

יוצאים לדרך? 5 דברים שאתם צריכים לדעת על עצמכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתם רוצים לשווק את העסק שלכם נכון בלי להשקיע בתהליך מיתוג, קבלו את 5 העקרונות הבסיסיים ביותר שחשוב להגדיר לפני שאתם מתחילים

אנחנו מדברים הרבה על המשמעות של תהליכי מיתוג ושיווק חכמים שמבוצעים נכון. אלא שאלו דורשים תקציב, ובפועל עבור עסקים קטנים התקציב במקרים רבים מאלץ אתכם לעשות את הרוב בכוחות עצמכם. עד כאן הכל בסדר, אבל גם אם אתם עושים הכל לבד – עדיין צריך לעשות את זה בצורה מסודרת ומוגדרת מראש, כדי שכל המכלול יעבוד לאורך זמן. ספוילר: אם התחלתם מסעיף 5 – אתם עושים את זה לא נכון.

הקדמה

לפני הכל, אם זו הכתבה הראשונה שלנו שאתם קוראים, השאלה הראשונה שדורשת התייחסות היא למה בכלל אנשים קונים מותגים.

ובכן, חפרנו על זה מכל כיוון אפשרי בבלוג שלנו, והכתבה הזו מסכמת את העניין לא רע. בגדול, אף אחד (כמעט) לא קונה מוצר, אלא חוויה. סטטוס. תחושה. זה נכון מהבגדים שאתם קונים, ועד לאורז שאתם משתמשים בו, בין אם קניתם אותו בסופר מתחת לבית, או בדוכן הקבוע אצל עזרא בשוק. מאחורי כל אחד מאלו מסתתר סיפור, חוויה, שגם אם אתם לא תמיד מודעים אליו – אתם מושפעים ממנו.

כדי לייצר חוויה – אתם צריכים ליצור זהות, כזו שאנשים יוכלו להכיר, להתחבר אליה, ולבנות איתה מערכת יחסים. הזהות הזו היא המיתוג שלכם.

חמשת העקרונות שילוו אתכם תמיד

לטובת העניין, נניח לרגע בצד את המילה מיתוג, ונסתכל על הנושא בצורה יותר בסיסית. מאחורי כל מילה שאתם אומרים וכל בחירה שלכם עומדת משמעות. כאדם, האמת שלכם ברורה לכם, גם אם אתם לא מדקלמים אותה בקול רם. כמותג, אתם צריכים להגדיר אותה באופן יזום וברור, כדי שתהיו עקביים וברורים, כך שאנשים יכירו אתכם וידעו למה לצפות מכם. 5 העקרונות הבאים יסייעו לכם לעשות את זה. אחרי שתגדירו אותם, הם ילוו אתכם בכל מחשבה ובכל צעד שתעשו, יסייעו לכם לכתוב בשם המותג וגם לקבל החלטות שוטפות.

1. מה הסיפור שלי?

מי אתם? במה אתם מאמינים? מה מעניין פה?

הרגע הזה שמבקשים מכם לספר קצת על עצמכם כדי שניתן יהיה ליצור את הרושם הראשוני עליכם (ראיון עבודה? דייט? בעצם עזבו, אין באמת הבדל), הוא הרגע החשוב ביותר עבור אנשים, ובאותו האופן עבור מותגים. הסיפור שלכם הוא הזדמנות מושלמת עבורכם ליצור היכרות בין קהל היעד לבינכם. אחרי שמכירים אתכם, קל יותר לפנות אליכם, וגם לזכור אתכם. אתם יכולים לספר מאיפה באתם, איפה הכל התחיל, למה אתם עושים את מה שאתם עושים, כל אלו והרבה יותר.

הדגש שלנו: זה צריך להיות מעניין – לא שיווקי, אלא סיפורי.

2. מה (באמת) המוצר שלכם עושה

מה הופך את המוצר שלכם למאדר פאקר שאפשר לעשות איתו שואו?

מכירים את הסיפור על הדוכן של הלימונדה והדוכן של הלימונדה הקרה? (אם לא – ממש בקצרה, שתי הלימונדות היו קרות, אבל רק דוכן אחד הצהיר על כך). כלומר, אפילו אם יש עוד מתחרים בשוק – אתם עדיין יכולים לנכס מאפיין כזה או אחר לכם, ברמה שאתם תהיו הראשונים שתעלו בראשו של מי שירצה לצרוך את השירות או המוצר.

הדגש שלנו: כמי שאחראים על המוצר שלכם ומבינים אותו הכי לעומק, שימו רגע את הפונקציונליות בצד וחשבו על כיצד הוא ממלא צורך מסוים של קהל היעד שלכם. במילים יותר פשוטות – לא מה הוא עושה, אלא מה אפשר לעשות איתו.

3. מי הלקוחות שלכם

למי פונים? מה חשוב להם? איך נכון לפנות אליהם?

אתם חושבים שאתם מכירים אדם – עד שאתם  באמת מכירים אותו. המשמעות של השלב הזה הוא להבין למי באמת השירות שלכם מתאים – כדי למקד את המאמצים השיווקיים אליו. כלומר, לא ברמה של נשים 25-65 מהמרכז, אלא באופן הרבה יותר מעמיק ופרסונלי, כזה שמתבסס על היכרות אמיתית עם סוגי הטיפוסים שאותם אתם מתיימרים לשרת.

הדגש שלנו: חפשו ברשת סקיצות ליצירת פרסונה – דמות מסוימת שמייצגת סגמנט מסוים בקהל היעד שלכם. בעזרתה, תוכלו לאפיין את הקהלים שלכם בצורה הכי פרסונלית, כדי שתוכלו לפנות למאפיינים האישיים שלהם – ולהציע פתרונות לקשיים, לתסכולים או לכאבים.

4. מי המתחרים שלכם

מה קורה בשוק במקביל אליכם? מה יעבוד לטובתנו ואיך ננצל את זה?

החלק הזה חשוב בדיוק מהסיבות ההפוכות שנהוג להסתכל עליו: לא כדי שנוכל לראות מה אחרים עושים ולעשות אותו דבר (ללמוד מזה זה משהו אחד – לעשות אותו דבר זה לרוב מיותר) – אלא כדי שנוכל להבין מה הם עושים לא נכון שאנחנו יכולים לשפר, מה הבידול שלנו ביחס אליהם, וגם מה הנקודות החלשות של השוק שאף אחד לא מכסה, והן מהוות פוטנציאל עסקי טוב. כל אלו אפשריים רק באמצעות מחקר מעמיק על המתחרים שלכם.

הדגש שלנו: אל תסתכלו על זה כעל ריגול. האינטרס של המתחרים שלכם וגם שלכם, במידה וכולם עובדים נכון, הוא לייעל את השוק במידת הניתן. עדיף לכולם שוק שבו לכל אחד יש את הנישה שלו ואת היתרונות שלו, מאשר שוק מרובה מתחרים שבו כולם עושים בדיוק את אותו הדבר

5. שיווק ומכירות

איך נגיע לאנשים הנכונים ומה המסר הכי מדויק כדי להפעיל אותם?

עסקים רבים נוטים להתחיל מהשלב הזה – וזו טעות גדולה, שגוררת בזבוז תקציבי שיווק על מסרים וקהלים לא רלוונטיים. בפועל, רק אחרי שהגדרנו את כל השלבים הקשורים במוצר או בשירות והבנו את השוק – אפשר להתקדם לשלב הזה, שמטרתו היא להשיג כמה שיותר מעורבות עם המותג (שצריכה להתבטא במכירות בסופו של דבר, אולם לרוב לא יהיה נכון להתמקד רק במכירות).

הדגש שלנו: השתדלו להיות כמה שיותר מסוגמנטים – יותר מסרים מותאמי קהל, כמה שיותר פרסונלי שהתקציב והמידע שבידכם מאפשרים לכם. זה יכול להיות ברמה של קמפיין שונה לאמהות ושונה לאבות (שהרי מגיבים כל אחד למסרים שונים), ועד לרמה של חובבי אייפון מול אנדרואיד, קרניבורים/טבעונים ועוד. ככל שהגדרתם את שלב 3 טוב יותר – תוכלו לבצע את השלב הזה ביתר קלות. קמפיינים כלליים לאנשים כלליים על פי רוב יעבדו פחות טוב – כלומר יעלו יותר, ויביאו פחות תוצאות. שימו לב אילו קמפיינים מניעים אתכם – איך מנוסחים בהם המסרים באופן שגורם לכם למעורבות עם המסר.

תוכן שיווקי – אבל כזה שכדאי לכם להכיר

חמשת העקרונות הללו הם הבסיס לשיטת המיתוג לעומק, שהיא ייחודית לסטריטוויז. עיקרה הוא ההבנה שמותג הוא הרבה מעבר לנראות הגרפית שלו, אלא כל מה שקורה במסגרת הנקודות הממשק שבין המותג ללקוח לאורך מסע הלקוח. השיטה הזו היא מה שעומד מאחורי כל מהלכי המיתוג שאנחנו עושים, ומאחורי החברות שאנחנו מלווים במסגרת שירותי האאוטסורס מרקטינג שלנו. תוכלו לקרוא עוד על השיטה כאן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email