fbpx

שבעת הצעדים של זיגלר בדרך להגשמת מטרת העל של חייכם

שבעת הצעדים של זיגלר בדרך להגשמת מטרת העל של חייכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

זיג זיגלר עומד על הבמה. הוא סופר, עילוי בעולם המכירות ונואם אמריקאי מהמובילים בתחומו. “כסף לא ישמח אותך…אבל כולם רוצים לבדוק זאת בעצמם”, הוא אומר בקול נלהב והקהל הרב באולם צוחק בקולי קולות. זה נכון. כסף יקנה לך דירה, אבל לא יקנה לך בית, הוא יקנה לך חברה אבל לא חבר אמת. אז, האם כסף זה הכל בחיים? 

בעולם של היום כנראה שכבר לא, ובכל זאת, אף אחד מאיתנו לא יתנגד להרוויח כסף מעבודת החלומות שלו. במהלך החיים אנחנו מגיעים לצמתים מרכזיים ללא אפשרות לפניית פרסה, הצומת מתחלקת לכמה פניות אפשריות והחלום שלנו הוא אחת מהן, תמיד. החששות והלבטים הם אלה שיגרמו לנו להסס, לקחת פנייה אחרת או לעמוד במקום. 

אם יש לכם מטרה ללא תוכנית פעולה היא עדיין בגדר חלום, אך אם יש לכם מטרה ותיצרו לה תוכנית פעולה, אתם כבר בחצי הדרך לממש אותה. הכתבה הבאה מדברת על קביעת מטרות, איך לצאת לדרך למרות ההיסוסים ואיך לסמוך קצת יותר על שיקול הדעת שלכם בדרך להגשמת החלום. 

“אין מעלית להצלחה, תצטרך לקחת את המדרגות”, אומר זיגלר בהרצאותיו. הדבר המעניין הוא שזיגלר גילה כי אנשים כן מוכנים לעלות במדרגות כל עוד הם יודעים כמה מדרגות עליהם לעלות. ניקח לדוגמא הצלחה קטנה. לנו היה חלום לאפות עוגת שוקולד מבלי לגרום לנזקים, קיבלנו מתכון והחלטנו לצאת לדרך. עקבנו אחרי ההוראות, צעד אחר צעד ואחרי שעה בערך קיבלנו עוגה. הגאווה העצומה שהרגשנו לא יכלה להשתוות לכלום. גם הצלחנו להכין עוגה וגם לא שרפנו את הבית.

כלומר במקרה של העוגה, ידענו מהי נקודת המוצא (כמה “מדרגות” נצטרך לעלות). אז מה אם נצליח לכתוב “מתכון” למטרות שלנו ולעבוד לפיו? הדרך תראה פחות מפחידה, אנחנו נדע את הצעדים שלנו ומטרת העל תהיה ברורה.

זיגלר הגדיר שבעה צעדים להגדרת מטרות ובניית תוכנית הפעולה שלהן: 

1. לבחור את מטרת העל.  קחו דף ועט, ורשמו את כל המטרות אליהן תרצו להגיע בחיים. אם תשימו לב, הרבה מהן עשויות להוביל אחת לשנייה. קחו דף חדש ובחרו את מטרת העל ורשמו אותה בראש הדף. כך תדעו לאן אתם מכוונים.

2. מה היתרונות בהשגתה. ציינו בפניכם את הסיבות: למה אתם רוצים להשיג דווקא את מטרת העל הזאת? אם התשובה שלכם היא כסף, אתם כבר יודעים שזה לא מספיק. נסו להתמקד בשאלה האם השגת המטרה תהפוך אתכם למאושרים? אם כן, למה? האם היא תהפוך אנשים שחשובים לכם למאושרים? היתרונות שלכם יהפכו למוטיבציה שלכם.

3. המכשולים. ציינו בפניכם את כל המכשולים העולים בראשכם להשגת המטרה, מהקטנים ביותר ועד לגדולים. הצגת המכשולים למול עינינו הופכת אותם לפחות מאיימים ומעניקה לנו זמן ויכולת להתכונן אליהם. זכרו, כישלון הוא בסך הכל אירוע שחולף – הוא לא בן אדם חי ובועט. 


4. מה הידע ויכולות הנדרשים מכם. מה נדרש ממכם כדי להגיע למטרה? האם זה אומץ, התמדה, כסף או בכלל ללמוד שפה חדשה? רשמו זאת על דף הנייר, וכך תוכלו לחשוב ולחשב במה אתם טובים יותר וטובים פחות. שימו לב חוסר ידע הוא לא מכשול! תמיד לומדים דברים חדשים. 

5. עם מי תרצו להגשים את המטרה שלכם. חשוב שתדעו שיהיה תמיד לפחות אדם אחד שיתמוך בכם. נסו לחשוב על אנשים אחרים שיוכלו לעזור לכם להגשים את מטרת העל. מישהו.י שידעו לתת עצה טובה או להרגיע בעת הצורך או אולי מישהו שתוכלו לשתף איתו פעולה. שימו לב, אותם אנשים ילכו לצידכם, אך אם אתם עלולים להגיע למצב של תלות מסוימת בהם, תדעו שהם לא האנשים הנכונים לכם.

6. תוכנית פעולה. בלי ששמתם לב יצרתם את גרם המדרגות שלכם. כל צעד הוא מדרגה שתצטרכו לעלות, אך המטרה ברורה. כתבו את סיכום חמשת הצעדים הראשונים ותוכלו ליצור תרשים, רשימת שלבים או כל צורה שנוחה לכם, העיקר שהדרך תהיה למול עיניכם.

7. דד ליין. כתבתם הכל וזה הזמן לצאת לדרך וליישם. בחרו מועד סופי שבו תוכלו להשיג את המטרה שלכם, גם אם מדובר בעוד כמה שנים. לכל צעד בחרו מועדים יותר קרובים וכך תוכלו להתקדם. משימה לה נקבע דד ליין בעלת סיכוי גדול יותר להתבצע מאשר משימות ש”תלויות באוויר”.

זיגלר הקפיד תמיד על אווירה חיובית בסביבתו. גם כאשר ספרו הראשון נדחה 39 פעמים ע”י הוצאות ספרים הוא לא ויתר, הדרך למטרה שלו הייתה ברורה. נכון, סיפורי סינדרלה קורים גם במציאות, אבל הם מעטים. הדרך למימוש עצמי והצלחה היא ארוכה, קשה ומייגעת אך היא שווה את המאמצים שלכם. לעולם לא נקבל הבטחה במאת האחוזים שהפנייה שלקחנו היא הנכונה, אך בכל זאת תמיד נדע לאן לכוון בצומת הבא שנתקל בה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 22- זכית? מזל טוב

זכית! מזל טוב טקס האוסקר מאחורינו ואפשר להתחיל להסתכל קדימה אל הקיץ. חזרתם כבר לעבודה? חזרתם למשרד? ספרו לנו איך הולך, כי אנחנו עוד מתרגלים

ניוזלטר 49- מה קונים שבוע הבא?

מה קונים שבוע הבא? מתכוננים לשישי השחור? אנחנו התחלנו להכין רשימות ובקצב שהדולר קורס, המשלוח יעלה יותר מהמסך מחשב הקעור שהחלטנו להזמין. מה לא נכנס

ניוזלטר 84 – המיילים חזרו לאופנה

קראתם השבוע את הכתבה ב”דה מרקר” על מחלקות השיווק המנופחות? הנושא הזה בוער בעצמותיו של ניר זברו שלנו כל כל הרבה זמן והוא היה חייב להגיב. והוא