fbpx

איך בוט יכול לחסוך לכם שעות של עבודה וכסף בניהול העסק?

איך בוט יכול לחסוך לכם שעות של עבודה וכסף בניהול העסק?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הבוטים משתלטים על האינטרנט, הופכים חכמים ומעודכנים יותר ויותר ובקרוב ממש לא נוכל בלעדיהם. איך תיצרו בוט משלכם? זה הרבה יותר קל ממה שאתם חושבים 

כיום, בוטים מהווים חלק בלתי נפרד בחיי היום יום של כולנו – מהזמנת אוכל, ביגוד, ועד מציאת מוצרים ומידע שמתאים לאופי ולהרגלי הצריכה שלנו.
בואו ונראה כמה הם באמת עוזרים ואיך אפשר אפילו לפתח בוטים משלנו ללא ידע בתכנות.

מה זה בוט?

האם כל בוט מצריך ידע בתכנות?

איך הבוטים חוסכים לנו זמן בניהול העסק?

כלים וטיפים לבנייה מהירה של בוט שיעזור לכם בניהול העסק

מה זה בוט (בשפה פשוטה) 

בוט לניהול העסק

בוט הוא למעשה תוכנת מחשב המבצעת מטלות שונות כמו דימוי משתמשים, איתור עסקאות וניהול שיחה לקבלת מידע. הבוטים עובדים באופן אוטומטי, שזה אומר שאין צורך באדם שיפעיל אותם, חוץ מהתכנות הראשוני שבו מגדירים לו אלו פעולות הוא אמור לבצע. בוטים יכולים לאסוף מידע ולנתח אותו או לבצע פעולות שונות בדרך של חיקוי משתמשים.
בוטים יכולים לבצע פעולות מאוד פשוטות כגון: כיוון שעון להשכמה בבוקר, וגם פעולות מורכבות יותר כמו לספר לכם על כותרות של חדשות היום, להמליץ לכם על בגדים לפי מזג האוויר ואפילו לעדכן אתכם על מצב חשבון בנק ולבצע רכישות יום יומיות. השימוש והאפשרויות שאפשר לבצע בעזרת הבוט הוא מדהים ורחב מאוד – אינספור פעולות שיכולות לחסוך זמן יקר כשמשהו מבצע אותן במקומנו. 



האם כל בוט מצריך ידע בתכנות?

התשובה היא לא. יש הרבה בוטים שאותם אפשר להקים עצמאית ללא ידע בתכנות. גם הם כמובן יכולים להקל עלינו מאוד ולחסוך לנו זמן יקר.

איך הבוטים חוסכים לנו זמן בניהול העסק  

בוטים נמצאים כיום כמעט בכל האינטרנט, החל מבוטים זדוניים אשר נועדו לחבל במכשירים חכמים שונים, ועד לבוטים של גוגל המחפשים כל הזמן אחר דפי אינטרנט חדשים. גם סירי וביקסבי, העוזרות הוירטואליות של אפל וסמסונג, בהתאמה, הן בעצם בוטים אשר לומדים כל יום דברים חדשים ומקבלים עדכונים ושיפורים לעיתים קרובות. יש לציין שאת העדכונים מבצעים האנשים שהקימו את הבוט וכך למעשה הוא מתעדכן.

הדרך היחידה לחסוך זמן בניהול העסק היא על ידי בוט המשמש מענה אוטומטי של שיחות והודעות, שבדרך כלל נענות על ידי עובדי החברה. כך הארגונים חוסכים זמן וכסף שניתן להקצות למאמצים אחרים. במקום שהנציגים שלכם יבזבזו את כל זמנם במענה לשאלות נכנסות, אותם אנשים מקדישים זמן מחדש ליזום שיחות רלוונטיות ובהבאת לקוחות חדשים.

צ’אט-בוט לניהול העסק הוא למעשה חלק אינטגרלי מהבוט והוא המענה האוטומטי של ההודעות והשיחות.  בכל פעם שאתם רוצים להזמין אוכל, בגדים ואפילו סתם לדבר עם שירות לקוחות, זהו למעשה הצ’אט בוט שעונה לכם. על מנת שהוא יעבוד כראוי, מתכנתים אותו בשביל שיענה בצורת דיבור טבעית, לכן לפעמים קשה מאוד להבחין האם מדובר במענה אוטומטי או מענה אנושי. 

לאט לאט הבוט מתעדכן ולומד את שפת הסלנג ואפילו את הקללות והמחמאות שאנשים נותנים לו, על מנת שיוכל להגיב בהתאם. הצ’אט בוט משמש להמון דברים והוא בעיקר חוסך לנו הרבה מאוד זמן וכסף. בעזרת תכנות של בוט כזה, אפשר לקחת את אותם נציגי המכירות שלנו ולדאוג שישקיעו את זמנם באספקטים אחרים כמו הבאת לקוחות ומשאבים לעסק. התוצאה היא כמובן חיסכון כספי עצום.  

חושבים שאנשים מעדיפים מענה אנושי? תחשבו שוב כי המספרים מדברים בעד עצמם. פייסבוק פרסמה לאחרונה שורה של נתונים המוכיחים את ערך הבוטים לעסקים: שני מיליארד הודעות נשלחות בין אנשים לעסקים מדי חודש. 56 אחוזים
מהאנשים מעדיפים לשלוח הודעות מאשר להתקשר לשירות לקוחות.
53  אחוזים מהאנשים נוטים יותר לעשות קניות עם עסקים שהם יכולים לשלוח להם הודעות.                                 

השימוש בצ’אט-בוטים בהחלט תפס תאוצה בשנים האחרונות. הנתונים של Google Trends מראים שבחמש השנים האחרונות, נפח החיפוש סביב “צ’טבוטים” גדל פי 19, כאשר אנשים ועסקים החלו להבין את ערכם. חשוב להבין, עיקר ההודעות שנשלחות על ידי הלקוחות, נוגעות לדברים שאנשים רוצים לקבל עבורם תשובה מהירה שמענה אוטומטי יכול לתת 24/7.  

אם המענה לא מספק את הלקוח, הבוט שולח בקשה לשיחה אנושית. כלומר, הבוטים חוסכים לנו המון המון זמן על שאלות פשוטות של לקוחות. נוסף על כך, בפניה של לקוחות למתן שירות או קנייה, הצאט בוט אוסף את כל הנתונים על הלקוח על ידי שאלות, ומעביר ישירות לנציג השירות. מעבר לחיסכון בזמן, אנחנו מגדילים את הנתונים שלנו ומכירים את הלקוחות טוב יותר. 

*לעוד כלים שיוכלו לעזור לכם לנהל את העסק כנסו לכתבה הבאה – המדריך השלם לתוכנות לניהול עסק

כלים/טיפים לבנייה מהירה של בוט  שיעזור לכם בניהול העסק

עם התאוצה של השימוש בבוטים באתרי האינטרנט, גם הכלים בהם אפשר לשפר ולפתח את הבוטים גדל מאוד. נציג פה כמה כלים בהם אפשר לפתח את הבוטים הראשונים שלכם בקלות.

Chatfuel – את Chatfuel כנראה לא צריך להציג יותר מדי. מבין החברות הראשונות שהציעו בונה בוטים (bot builder) פשוט וללא צורך בידע קודם בתכנות. מטרת התוכנה “לאפשר לכל אחד לבנות בוט, בקלות“. אחרי שתפתחו חשבון, תוכלו תוך כמה דקות להבין איך עובדת הפלטפורמה וליצור בוט משלכם עם מרבית הפיצ’רים שיש לפייסבוק מסנג’ר להציע: קרוסלת תשובות, תגובה מהירה (Quick Response), כפתורים ועוד. ראוי לציין שהתוכנה הזאת מציעה בוטים פשוטים יותר ולא מתוחכמים. אם תרצו תוכנה משוכללת יותר, היינו ממליצים להשתמש ב-frame work.

chatfuel

motion.ai – כלי מצוין לבניית בוטים ללא צורך בידע בכתיבת קוד. גם כאן ניתן לבנות בוט עם שלל הפיצ’רים שיש לאפליקציות המסרים להציע (כמו הודעות תמונות למשל), אך לעומת Chatfuel, כאן תוכלו לבנות בוט קצת יותר משוכלל, המתאים למגוון רחב יותר של פלטפורמות כמו מסנג’ר, SMS, סלאק, Smooch, אימייל ובנוסף בוטים המתממשקים גם ל-API חיצוני. חשוב לציין גם שבניגוד ל- Chatfuel, תוכנה זו היא חינמית לגמרי, למעט מקרים בהם אתם רוצים לפתח שני בוטים או במקרים בהם אחד הבוטים שלכם מייצר עבודה גדולה מאוד. במקרים אלו, יבקשו מכם כמה דולרים בחודש בשביל הממשק.

motion.ai

Flow xo – פלטפורמה לבניית בוטים לפייסבוק מסנג’ר, טלגרם וסלאק, כשגם כאן אין צורך בידע מוקדם בתכנות. ניתן להשתמש בתבניות המוכנות של החברה כדי ליצור בוטים מהירים למטרות שיתוף תכנים, סקרי לקוחות ועוד בממשק שיחה פשוט. תוכנה מעט יותר פשוטה מקודמותיה, המתמקדת יותר בתוכנות הצאטיים ופונה יותר לאלו המשתמשים ברשתות האלו.

flow xo

המוצלח ביותר מבין כולם הוא: manychat – יש כמה תוכנות המאפשרות ליצור את הצ’אט-בוט הזה בפייסבוק כאשר מאני צ’אט היא ככל הנראה המומלצת שבהן. מדובר בתוכנה יחסית פשוטה ונוחה לשימוש ועם קצת משחק וניסוי תוכלו ממש ליהנות מהכלי הזה ולעבוד איתו בעל פה ובקלות. תוכנה מומלצת לאלו שרוצים להתנסות עם בוטים בפעמים הראשונות שלהם וכמובן לאלו שרוצים תוכנה משוכללת לבניית בוטים. למעשה היא מציעה גרסה פשוטה וחינמית לשימוש עם פונקציות מסוימות, אך בתשלום של 10 דולר דמי מנוי חודשי תוכלו לקבל עוד מגוון רחב של אופציות מיוחדות. הגרסה שבתשלום מתאימה לגמרי גם לאלו שמבינים ורוצים לעשות דברים יותר מסובכים. 

manychat

למעשה יש מגוון גדול מאוד של תוכנות המציאות פיתוח בוטים ללא ידע של תכנות וללא ידע של כתיבת קוד. כך שאם אתם רוצים לבנות בוט משלכם בשביל העסק, יש עוד המון תוכנות שאפשר למצוא באינטרנט בקלות וללא עלות. 

כפי שהמצב נראה כרגע, השימוש בבוטים רק ילך ויגדל. חברות ואתרים רק משפרים את הבוטים שלהם והופכים אותם לחכמים יותר ויותר. אז מה יקרה בעתיד ? ככל הנראה, יבוא יום והבוטים יגרמו למקצועות מסוימים כמו נציגי שירות, פקידים ומזכירות להיעלם כלל מהעולם. אין כל ספק ששווה לכם להשקיע קצת מזמנכם ולהכיר את עולם הבוטים ואיך אפילו להקים אחד משלכם.

קוראים יקרים, מקווים שהכתבה הזו נתנה לכם המון ערך ואם אתם רוצים לדעת ולקבל עוד לפני כולם, אנחנו מזמינים אתכם להירשם לניוזלטר שלנו. בכל שבוע אנו שולחים לכם חמש דקות של ערך ותוכן מעניין על יזמות, שיווק, טכנולוגיה, רעיונות חדשים, סטארטאפים מעניינים שלא תמצאו בשום מקום אחר. לא מספימים, לא עכשיו ולא אף פעם. מילה שלנו.
להרשמה לחצו כאן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email