fbpx

הטכנולוגיה קיימת: מי מנסה לחדור לחלומות שלנו?

הטכנולוגיה קיימת: מי מנסה לחדור לחלומות שלנו?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מה ש-webos של ארץ נהדרת לקחה בהומור, עתיד להיות העסק הבא – פרסום בתוך החלומות שלכם. הזוי? יש חברות שכבר עושות את זה

בבניין דיסקרטי אי שם במרכז לוס אנג’לס, נערך בשנה שעברה ניסוי מעניין. 18 נבדקים קיבלו הוראה לצפות בסרטון מוזר עם פסקול מוזר, כאשר מדי פעם צצו להן פחיות של מותג הבירה “קורס לייט”. לאחר מכן, בעודם ממשיכים להאזין לפסקול המוזר, הנבדקים התבקשו ללכת לישון לשמונה שעות. 

“קורס” בעצם רצו להשפיע על התת מודע בכך שבדקו האם הנבדקים יחלמו על בירה. ובכן, זה עבד. 30 אחוז מהנבדקים דיווחו כי המוצרים של קורס הופיעו להם בחלומות. מכירים את הקונספט של WEBOS מארץ נהדרת? ADREAMS. תתפלאו, או שלא, זה קורה במציאות. 

על פי הניוזלטר של thehustle, האדם הממוצע נחשף לעשרת אלפים מודעות ביום. אנחנו נתקלים במודעות בשלטי חוצות, בתחבורה ציבורית, ברדיו, בטלוויזיה, בפודקאסטים וכמובן ברשתות. מודעות קופצות לנו בכל מקום ומכל מקום, גם כשאנחנו לא מוכנים אליהן. המודעות כבר חדרו לכל מקום בחיינו מלבד אחד, המפלט האחרון, החלומות. 

הטכנולוגיה קיימת. “בלילה, המוח מעבד מחדש זיכרונות מהיום שחלף, קושר באותם בזיכרונות אחרים, מסנן את השאריות כדי להחליט אילו זיכרונות לשמור ומייצב אותם”, טוען רוברט סטיקגולד, פרופסור לפסיכיאטריה מהרווארד, ומדגיש: “החלומות שלנו ממש יוצרים אותנו”. 

בואו נצלול עוד קצת פנימה. מחקרים אקדמיים הוכיחו שריחות, אורות וצלילים יכולים להשפיע על תוכן החלומות שלנו. זה נקרא TDI – targeted dream incubation. דרך שימוש בטכניקה הזאת, אגב, חוקרים הצליחו להפחית צריכת סיגריות אצל מעשנים. הם יצרו אסוציאציה בין ריח של סיגריות לריח רע של ביצה סרוחה. המוח עשה את השאר.  

בקיצור, אפשר לבצע מניפולציות על חלומות. זה מדעי. בדיוק לנישה הזאת נכנסים המשווקים והמפרסמים. כן, כן, הרכבת כבר מזמן יצאה מהתחנה. 77 אחוזים מהמשווקים בארה”ב טענו בסקר שנערך לאחרונה שהם מתכוונים להשתמש בטכנולוגיה כדי להשפיע על חלומות בשלוש השנים הקרובות. נתון מפחיד? 

הנתון הזה מטריד את המדענים חוקרי החלומות. כמה עשרות מהם חתמו על מכתב הקורא לפיקוח על מנת שלא נהפוך כולנו לעכברי מעבדה במגרש המשחקים של המפרסמים. “כשאנחנו ערים, יש לנו מגוון מנגנונים ופילטרים לסינון מודעות. המוח הישן לא יכול לעשות את זה”. השאלה היא: האם המוח הישן יכול לגרום לנו להקליק על מודעה כשאנחנו ערים? הדעות חלוקות. כך או כך, יש מי שמנסה לכבוש את מקום המפלט הקדוש שלנו. 

ואולי בעצם טבעי שאנחנו חולמים על מותגים, הם הרי מציפים את חיינו. אפל, נייקי, אמאזון, מקדונדל’ס ופייסבוק מובילים את רשימת המותגים המופיעים בחלומות שלנו. אז מה אתם אומרים? חלמתם פעם חלום על מותג ורצתם לקנות למחרת?

מקווים שהטיפים שלנו יעזרו לכם ואם אתם צריכים עוד, יש לנו עוד המון רעיונות. אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. תוכן בגובה העיניים שלא תמצאו בשום מקום אחר. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 15- הרשת משקרת? מה פתאום

בהצלחה תדמיינו את ההצלחה שלכם והיא תגיע. מוזר נכון? המשק יחזור, חוזר, בקרוב נוכל לטוס לחופשה שוב אבל מה באמת בא לכם לעשות עם החיים