חברות גדולות, מועדוני ספורט ואפילו עסקים קטנים משנים מדי פעם את הלוגו כדי לשדרג את המיתוג. מתי נכון לעשות את זה ואיך תדעו שזה הזמן?
נכון לינואר 2021 הלוגו המוכר ביותר בעולם הוא לא אחר מאשר התפוח של חברת הטכנולוגיה המובילה בעולם אפל. אפל אחראית ללא מעט שינויים שהתרחשו במהלך המאה ה-21 ולמרות זאת, עדיין מצאה את עצמה לא פעם מבצעת שינויים בלוגו שלה. זה התחיל בהשראתו של ניוטון והתפוח שנפל לו על הראש ונגמר בתפוח נגוס. השינוי המשמעותי ביותר אולי נעשה ממש בתחילת הדרך, והוא זה שעזר לחברה להפוך למעצמה הטכנולוגית שהיא היום.חברות גדולות, עסקים קטנים ואפילו מועדוני ספורט מחליפים או מרעננים את הלוגו, לפעמים אפילו בתכיפות גבוהה. הם קוראים לזה ריברנדינג – מיתוג מחדש. מתי עושים את זה? האם זה הכרחי? רגע לפני שאתם משקיעים בהחלפת לוגו כדאי שתבדקו עם עצמכם האם זה באמת הפתרון לבעיה של העסק שלכם. כנסו לכתבה.
מהם הסימנים שבזכותם תדעו האם הגיע הזמן לשנות לוגו?
מראה מודרני: לוגו מיושן עשוי לתת לצרכנים שלכם תחושה שעצרתם בזמן (בתנאי שאינכם בעלי חנות עתיקות כמובן) לעומת זאת, לוגו מודרני מראה על מותג עכשווי, מתקדם, מותג שלא מפחד לעשות שינויים ומתפתח. קחו לדוגמא את השינוי של אפל (התמונה למעלה). כשמדברים על מראה מודרני, חשוב להדגיש שלוגו (כמו אופנה או עיצוב פנים) מושפע מטרנדים גרפיים של התקופה. זה נכון למשל לגבי פונטים (כמו בדוגמא של “עלית”). אם אתם מרגישים שהלוגו שלכם נראה קצת מיושן, אל תתביישו להתייעץ עם איש מקצוע מתחום העיצוב הגרפי שימליץ לכם איך לעדכן אותו.
לא מתאר את ערכי המותג: החלטתם לשנות את ערכי המותג? הגיע הזמן לשנות את הלוגו. אל תשכחו, הלוגו הוא השתקפות המותג כלפי חוץ ולכן הם חייבים לדבר באותה שפה. Airbnb היא דוגמא טובה לכך, בשנת 2014 הציג המותג לוגו חדש לגמרי ואיתו הציגו זהות חדשה המורכבת מעקרון של שילוב בין מקומות, אהבה ואירוח. הלוגו החדש תפס תאוצה מהר מאוד ומה שיפה בשינוי הוא שכיום לא רק שמספיק לראות אותו כדי לזהות את החברה, הרבה אנשים אפילו לא יודעים שבוצע שינוי כל כך משמעותי.
לא אטרקטיבי: אם ניסיתם כל אסטרטגיית שיווק בעולם ועדיין אינכם רואים תוצאות, הגיע הזמן לבדוק האם הלוגו שלכם מושך מספיק. אולי קצת עצוב להודות, אבל רושם ראשוני הוא עדיין כלי השיפוט המרכזי שיגרום לנו להחליט אם ניכנס לחנות או לא. אם הלוגו לא יוצר אצל מי שפוגש אותו את הצורך להיכנס לחנות/אתר, כנראה שהגיע הזמן להחליף אותו. לדוגמא ניקח את חברת צ’מפיון שעושה קאמבק בשנים האחרונות.
לא מקצועי: בהתאם לתחום בו אתם עוסקים, הלוגו שלכם יציג את רמת המקצועיות שתזוהה איתכם. המון אנשים בתחילת הדרך מנסים לחסוך בעלויות ולוגו הוא לא המקום לחסוך בו. אחרי שהחלטתם על שם, (וגם עליו אנו ממליצים להשקיע זמן ומחשבה) הלוגו לא פחות חשוב. נכון, כיום יש מספיק תוכנות בהם תוכלו לעצב לוגו בעצמכם, אך כאשר העסק יתחיל לצמוח, חשוב לחזור ולעצב לוגו מקצועי מספיק. שימו לב שרוב האנשים בדרך כלל מספיק מנוסים כדי להבין האם מדובר בלוגו שיצרתם בעצמכם או נוצר עבורכם ע”י איש מקצוע.
התפתחות: אנשים הם דינמיים, משתנים כל הזמן וגם המותג שלכם משתנה איתם. בדקו האם הלוגו תואם את קהל היעד והאם המותג שלכם גדל ביחד איתו או עדיין ממשיך לכוון לאותם פרסונות (שימו לב שיש פערים בין הדורות וגם את זה תצטרכו לקחת בחשבון בעיצוב הלוגו). דוגמא טובה לכך היא המותג “ארי” אשר פונה לקהל יעד שנמצא בדיוק בין דור ה-Z ל-Y ולקצוות שלו, שבחר בלוגו בוגר יותר עם צמיחת המותג.
הרצון להפוך למותג מוכר הוא החלום של כל בעל עסק מתחיל, תמונה שעולה לראש ברגע שאומרים את המותג שלהם חשובה לא פחות מהשם שלו לרושם שתרצו לייצר בתהליך. אל תתביישו להתחיל עם לוגו אחד ואז לשנות. שינויים הם מבורכים לטוב ולרע, מהכל אפשר ללמוד. אל לכן אל תפחדו להציג תהליך שינוי – זה יתרון משמעותי למותג צומח.
דרך אגב, אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כ0וס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה