fbpx

איך גרמנו לתקציב השיווק שלנו לגדול באופן שוטף

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

התפיסה שתקציב השיווק הוא משהו קבוע ובלתי תלוי היא אחת הסיבות שגורמות לעסקים לעמוד במקום. כך אפשר לגרום לו לגדול באופן קבוע בצורה נכונה ואחראית ובלי לגרום לעצמכם נזקים

מותג מהודק ומוצר מצוין עדיין מחפשים תמיד אחר הלקוח המושלם – וכמה שיותר, יותר טוב. מחלקות שיווק מנסות לפצח את התהליך ואת המסרים, ולהיחשף לקהל הנכון במקום ובזמן הנכונים. מאמצי השיווק האלו, שמביאים את המותג לנקודה שאליה הוא צריך להגיע, נגזרים באופן ישיר מתקציב השיווק, אחד האספקטים שמשפיע באופן ישיר וקבוע על הגדילה של העסק.

בחודשים האחרונים גם אנחנו יצאנו למסע משל עצמנו כאן בסטריטוויז, שמתמקד בחווית הלקוחות שלנו ובאסטרטגיית התוכן, וכחלק מכך וגילינו שהגיע הזמן ליישם תקציב שיווק חדש. שמנו לב שמרבית העסקים שמגיעים אלינו קובעים תקציב אחיד, מחלקים אותו בין האפשרויות השונות (בדרך כלל בין פלטפורמה אחת לשתיים) ויוצאים לדרך מאותה נקודה בדיוק בכל חודש בחודשו – בין אם בחודש הקודם התוצאות היו מדהימות – או כשלון גורף. האם זו הדרך הנכונה להסתכל על העניין? אנחנו מאמינים שאפשר גם אחרת.

איך תגדילו את התקציב – בלי להשקיע יותר?

אחת הדרכים להבטיח גדילה קבועה של התקציב היא לשלב אותו בתכנית העסקית שלכם, כחלק קבוע מהמחזור. אנחנו למשל, חושבים על התקציב במונחים של אחוזים: חלק מההכנסות לא נרשם כרווח, אלא מנותב כתקציב שיווק לחודש הבא. האחוז נשאר זהה, והסכום, בהנחה שאתם מנהלים את תקציב השיווק שלכם בצורה נכונה, אמור לגדול עם הזמן – ואיתו גם החשיפה, כמות הלקוחות, והחברה עצמה.

חשוב לציין, שגם בחודשים חלשים אתם בכל מקרה צריכים להגדיר סכום בסיסי שיועבר לטובת התקציב השיווקי, כי אם אתם לא מייצרים עבודה חדשה אתם בבעיה.

איך תשתמשו בתקציב השיווק כדי להגדיל את העסק?

לעסק יש 2 צורות לגדול: לגייס לקוחות חדשים ולהגדיל את המחזור, או להרחיב את הפעילות של הלקוחות הקיימים. במקרה השני, זה די פשוט: כל מה שאתם צריכים זה ליצור אמון, להעניק תמורה שהיא מעל ומעבר, ולייצר שירותים חדשים שמותאמים למה שהלקוחות שלכם באמת צריכים.

אגב אם תעשו את זה טוב, תרוויחו גם לקוחות חדשים – בלי שתצטרכו לפרסם. גיוס מפה לאוזן הוא נפלא ויש אינספור סיפורים על חברות שצמחו בלי להשקיע שקל בתקציב השיווק שלהן. גם במקרה שלנו כך היה לאורך שנים, אבל בתקופה האחרונה הגענו למסקנה שאנחנו רוצים להגיע עם היכולות שלנו יותר רחוק, ולכן הגדרנו יעדים חדשים, מוצרים חדשים (כמו מיתוג לעומק), וקהלים חדשים – ויצאנו לדרך.

ופה אנחנו מגיעים לדבר על גיוס לקוחות חדשים מ-0: כדי להגיע לאנשים חדשים – אין מנוס מלהשקיע תקציב, שכאמור הולך וגדל עם הזמן. אבל כאן עולה השאלה מה עושים עם התקציב שגדל? במילים אחרות: אם 1,000 שקלים הביאו אותנו לנקודה אחת, האם 10,000 שקלים יביאו תוצאה פי כמה עדיפה? ובכן, לא בהכרח. כדאי לזכור שגדילה צריכה להיות לינארית, בהתאם ליכולת ההתמודדות שלכם, אחרת היא יכולה להזיק. במידה רבה, זה תלוי גם איך אתם מנתבים את התקציב, כדי לכוון את הגדילה למקום נכון.

הטעות הנפוצה של עסקים בצמיחה

עבור רבים, תקציב שיווק זה לקחת כמה אלפי שקלים ולשים אותם על גוגל ופייסבוק, אבל כמו שכבר אמרנו, יש לא מעט שימושים חכמים לתקציב השיווק שלא חשבתם עליהם. אם תמשיכו להשקיע בדיוק באותן הפלטפורמות – אתם מפספסים המון.

למשל, אם יש לכם יותר פניות מלקוחות אבל אתם ממשיכים להשתמש במשאבים הקיימים לטפל בפניות הללו, מה שמביא אתכם להקדיש פחות תשומת לב לכל ליד או חלילה לא לחזור ללידים – אתם חוטאים לעצמכם. לפעמים עדיף לא לגייס לידים ואפילו לעצור קמפיין (מה שלרוב לא היינו ממליצים לעשות), אם אין לכם את היכולת להתמודד עם מה שהוא מביא (אגב הנה עוד טיפים מה כן לעשות עם הלידים שלכם). לכן, חלק מהתקציב צריך להיות מוקדש גם לתפעול המערך ולשיפור חוויית הלקוח, בייחוד כשמדובר בלקוחות שזהו הרושם הראשוני שלהם עליכם.

אז מה כן מומלץ לעשות עם תקציב השיווק החדש?

אחרי שווידאתם שכל הלקוחות או הפונים החדשים קיבלו מענה מלא, אפשר ורצוי לנתב חלק מהתקציב לטובת קידום של מוצרים ספציפיים: לייצר פעילויות וקהלים, להתחיל למדוד ולראות מה קורה. אם הצלחתם לגייס בעקבותיו לקוחות חדשים – אפשר לנסות להגדיל עוד.

חלק אחר מהתקציב אפשר להשקיע ישירות בלקוחות: מוצרים בהנחה, טעימות או מוצרי מתנה שעליהם אפשר לייצר את הקנייה הבאה. גם כאן, צריכה להיות חשיבה מאחורי העניין, ולא סתם לחלק את מה שזול וחסר ערך ללקוח, או משהו שאין לו פוטנציאל לייצר המשך (והנה עוד דרכים חכמות ויצירתיות להשתמש בתקציב השיווק שלכם).

לסיכום, חשוב לציין ששיווק הוא חלק מהמכלול של עסק. תהליך מהסוג שתיארנו כאן צריך להתבצע עם תכנית עסקית מסודרת ועם תכנית עבודה שתאפשר לכם להתמודד נכון עם כמות העבודה החדשה שייצרתם. כדאי להיות עם האצבע על הדופק ולעצור רגע לפני שאתם נותנים שירות בינוני כי אחרי הכל – השיווק הכי יעיל הוא פשוט לתת את המוצר הכי טוב שאתם יכולים.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

בואו נתחיל

גלילה לראש העמוד