fbpx

מיתוג זה לא לוגו

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

אם שאלתם את עצמכם לאחרונה למה דווקא התמונות הפחות ממותגות עובדות טוב יותר – יש לכך סיבה טובה. אנשים רבים מפספסים את המהות האמיתית של תהליך מיתוג – הנה כל מה שעומד מאחורי הלוגו המרשים

המילה מיתוג קצת נשחקה למוות לאורך השנים האחרונות – ולא בכדי. עבור אנשים רבים, היא מסמלת משהו מאד שיווקי, ומקושרת עם נראות אגרסיבית, מהסוג שלא מתיימר לנסות אפילו להשתלב בסביבה שלו – אלא עסוק בעצמו. הנראות הזו יוצרת מותגים ששמים את עצמם במרכז, במקום לזכור שהם כאן מסיבה אחת – לשרת את הלקוחות שלהם.

הסיבה לשחיקה היא השימוש השטחי שנעשה לעיתים במונח ובכלל בתהליך המיתוג – לצערנו גם על ידי חלק מאלו שמתיימרים להעניק את השירות החשוב הזה. מבחינת משווקים כאלו ואחרים, נראות מסתכמת בלוגו ומסגרת צבעונית שצריך להדביק על כל תמונה שמעלים ברשתות החברתיות, כדי שיזהו אתכם למרחקים. כמה שיותר בולט – יותר טוב.

מי שמסתפר כאן יודע למה הוא בא – וזה לא בגלל הנראות (תמונה: Depositpgotos)

הקהל אמר את דברו

בסופו של דבר, בעיקר בשנים האחרונות, הקהל הצביע ברגליים. לא במקרה, מה שעובד היום הכי טוב הוא דווקא התמונות הלא ממותגות, ואפילו המותגים הגדולים ביותר עובדים קשה כדי ליצור תוכן שנראה אותנטי ואף גולמי או חובבני במידה מסוימת, כאילו משתמש פרטי יצר אותו. אגב, אותו עקרון תקף גם לגבי כתבות שיווקיות שבהן שם המותג מופיע בכל שורה שניה: אנשים מאסו בהן – ובצדק.

אלא שמיתוג הוא הרבה יותר מלוגו, זו הענקת זהות שלמה ומלאה. ממש כמו בני אדם – אם תתמקדו במראה החיצוני בלבד בלי לגעת בכל מה שמתחת, תקבלו מותג שטחי שאולי עושה רושם ראשוני טוב, אפילו קצת מושך – אבל לא לאורך זמן. כל המותגים הגדולים, אלו ששורדים לאורך שנים, הם בעלי חזות חיצונית מרשימה – אבל לכולם, ללא יוצא מן הכלל, יש זהות ואופי. כאלו שתדעו לזהות גם בלי שראיתם את הלוגו.

 

אז מה זה כן מיתוג? למה צריך מיתוג בכלל?

המטרה היא ברורה: אתם יוצרים זהות, קודם כל כדי ליצור חיבור ושייכות עם קהל היעד שלכם. כמי שעומדים מאחורי המותג, יש לכם אמת, יש לכם מסרים, אבל אין לכם סיכוי להגיע לכל האנשים בעולם, להציג את עצמכם ולהסביר מה הייחודיות שלכם. את זה המותג אמור לעשות בשבילכם – השאלה איך לעשות את זה נכון.

כמו במקרה של בני אדם, חלק גדול מהמסרים לא נאמרים בצורה מילולית, אלא בין השורות, מתחת לפני השטח. באמצעות מעשים, ברמיזות, ביכולת לשדר תחושות. זה בדיוק מה שהמותג שלכם צריך לדעת לשדר – לא לצעוק את זה, אלא פשוט להיות את זה.

למיתוג הרבה פנים (תמונה: Depositpgotos)

איך עושים את זה?

הדרך לעשות את זה היא קודם כל להבין מי אתם, או לחילופין איזו דמות אתם רוצים ליצור – מי הייתם רוצים שיתחבר אליכם? מכאן אתם מגדירים את הערכים שלכם – במה אתם או המותג שאתם יוצרים מתמחים? במה אתם מאמינים? איך הייתם רוצים שיתפסו אתכם? כל אלו הם הזהות שלכם.

מכאן, המטרה היא להעביר את הזהות הזו בדרכים שונות: אוסף של כללים, מילים, צבעים, אלמנטים גרפיים, ולצדם מאפייני התנהגות של המותג, כמו מי הוא, מאיפה הוא, איך הוא נראה, איך הוא מדבר, מה הוא אוהב, מה הוא לעולם לא יעשה וכו’. מדובר במכלול אספקטים שיחד יוצרים שלם שגדול מסך חלקיו – האופי שלכם.

השלם הזה, האופי שיצרתם, צריך לשדר את התחושה שרציתם – זו שתגרום לקהל היעד שלכם להזדהות עם המותג, ולהרגיש את השייכות. מאחר שאתם יוצרים פה זהות שלמה מ-0, כל פעולה שלה חייבת להיות עקבית ותואמת לאפיון שהגדרתם. ממש כמו דמות בתיאטרון – אתם צריכים ללמוד לחשוב כמוה, לדבר כמוה ולהתנהג כמוה.

האם הלוגו שלכם באמת מייצג אתכם?

אם דיברנו על אלמנטים גרפיים, צריך לזכור שמאחורי כל הקווים, הצורות והצבעים יש משמעות, שהיא לא תמיד נראית לעין – אבל אנשים חוויים אותה. זה אומר שאם אתם זורמים בלי קו מנחה – אתם עשויים ליצור מותג מבולבל שאנשים לא יבינו אותו ולא יתחברו אליו.

אז גם אם יש לכם לוגו ביד שאתם אוהבים, זה עדיין לא אומר שהוא טוב למותג שלכם. באותה מידה שאם כתבתם טקסט שאתם מאוהבים בו – זה עדיין לא אומר שהוא יביא לכם את התועלת הנדרשת. אפילו אם הוא סופר מגניב.

איך נראה מותג טוב?

אם עשיתם עבודה טובה, יצרתם דמות עגולה ומעניינת. כזו שיש עומק ומשמעות למה שהיא אומרת, ממש כאילו כתבתם מחזה. איך תדעו? העיקרון ברור: אם אתם מעניינים – אנשים ירצו לשמוע אתכם. ובהתאם לכך, גם לצרוך אתכם. זה מה שיוצר מותגים חזקים עם יכולת גדילה אורגנית. בלי זה, יש לנו רק לוגו יפה ומכירה אגרסיבית.

 

 

 

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

בואו נתחיל

גלילה לראש העמוד