fbpx

תשעה טיפים פרקטיים לשיפור דף הנחיתה

תשעה טיפים פרקטיים לשיפור דף הנחיתה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

דף נחיתה הוא אתר של דף אחד. כשאתם גולשים באינטרנט, סביר שגם בלי כוונה תגיעו לדפי נחיתה ומכאן שמם. זה לא משנה איך “נחתתם” או מנין הגעתם לדף נחיתה. משנה מה תעשו הלאה. המטרה של הדף היא לעודד אתכם להשאיר פרטים או לבצע פעולה מסוימת.

מהו דף נחיתה?
בואו נחדד את ההגדרה. דף נחיתה הוא אתר של דף אחד עם מטרה ספציפית – להמיר מבקרים בדף ללידים. ישנם סוגים רבים של דפי נחיתה, אבל המטרה זהה בכולם: לגרום לנו להשאיר פרטים: מייל, טלפון, שם וכו’. זה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע. כדי שדף נחיתה ישיג את המטרה שלו הוא צריך להיות מדויק בסדר של האלמנטים, בטופס ההרשמה, בעיצוב ובקריאה לפעולה. תחשבו על זה. אתם אוהבים למסור מידע ברשת ביוזמתכם? לא ממש, אז כדי שתעשו את זה אתם צריכים לעבור תהליך של שכנוע. הדף צריך למשוך אתכם להסכים להשאיר את הפרטים.

למה אתם צריכים דף נחיתה?
דף נחיתה מבטל הסחות דעת מיותרות כמו: ניווט לדפים אחרים, קישורים מבלבלים וכל מיני דברים שיכולים לגרום לגולש לשכוח לבצע את הפעולה הרצויה או להתייאש כי החוויה מסורבלת מדי. נזכיר שוב, המטרה היא לגרום לקורא להשאיר פרטים ולכן לא צריך לבלבל אותו יותר מדי. דף נחיתה עוזר ללכוד את מלוא תשומת הלב של הנוחת ולכוון אותו לאן שאנחנו רוצים. זה עובד גם הפוך. תחשבו על זה, אם מישהו מבקש מכם הכוונה ברחוב, הוא לא רוצה שתספרו לו על ההיסטוריה של העיר. הוא רוצה תשובה כאן ועכשיו. אז איך בונים דף נחיתה מדויק? הנה כמה שיטות פרקטיות.

1.כותרת שמדגישה את התועלת
בממוצע, מתוך כל 10 אנשים שיבקרו בעמוד שלכם, לפחות שבעה ינטשו אותו בלי לעשות דבר. כדי להקטין את המספר הזה, אנחנו צריכים לגרום לנוחתים בעמוד להבין מה ייצא להם מזה בשניות הראשונות שלהם בדף. הכותרת היא הדבר הראשון שרואים ולכן היא צריכה להעביר את הערך שהדף נותן בצורה פשוטה ותמציתית – להעביר את המסר.

2.תמונה שמשקפת את ההצעה
התמונה שאתם בוחרים משמעותית וצריכה להיות קשורה לקהל היעד שלכם. מטרת התמונה היא להעביר לנוחת תחושה. לנסות להמחיש לו איך הוא ירגיש אם ישאיר פרטים ויסיים את התהליך. תמונות מסוימות יעבדו טוב יותר מאחרות ולכן כדאי לכם לבחון כמה תמונות שונות ולבדוק את התוצאות. אגב, מהניסיון שלנו, וידאו בדף הנחיתה עובד משמעותית טוב יותר מתמונה. אם יש לכם את היכולת לייצר סרטון קצר, זה שווה את זה.

3.קופי בועט ומשכנע
הכותרת והתמונה חשובות מאוד, אבל אם הקופי והמילים שבחרתם לא משכנעות מספיק כדי למכור את ההצעה, לא עשיתם כלום. הקופי שלכם צריך להיות ברור, תמציתי, חד וקולע. תזכרו, זה משחק של שניות. יש לכם הזדמנות אחת לשכנע את הנוחת לבצע את הפעולה שאתם רוצים שהוא יבצע.
כל מילה או פיסת תוכן חשובה. הנוחת צריך לדעת מיד מה הוא צריך לעשות ומה הוא מקבל בתמורה. לכן, תחשבו על מבנה מוגדר בכתיבה. ודאו שכל חלק בטקסט קשור לחלק הבא, שיש לו מטרה, שהוא נותן מידע וערך, מעודד קנייה ומחזק את הרצון של המבקרים בדף לבצע את הפעולה הרצויה לנו.
בקרו בכתבה שלנו “10 טיפים פשוטים לשיפור הקופי שלכם” בשביל להבין טוב יותר איך לשפר את הכתיבה שלכם.

4.טופס ההרשמה צריך להיות נגיש ובולט
טופס השארת הליד חייב להיות נגיש למקרה שהנוחת בדף ירצה להשאיר פרטים מיד (נכון במיוחד לאדם שכבר עבר את תהליך השכנוע במקום אחר ובא כדי לסגור עניין). אנחנו לא רוצים לא גלילה ולא חיפוש אחרי הטופס – כדי לא לייאש ולא לתת זמן להתחרט. כל פגיעה בחווית המשתמש יכולה להיות קריטית עבורכם. לכן, אם אתם יכולים לגרום לטופס להיגלל יחד עם העמוד זה אפילו טוב יותר.
אם לא, ודאו שכפתור ההנעה לפעולה מופיע בעוד כמה מקומות חוץ מבראש העמוד – לפחות פעמיים או שלוש ובמיקומים שונים. זכרו: המטרה היא לעשות הכל כדי שהמבקרים בדף לא יפספסו את טופס ההרשמה, אך לא ללחוץ או להעיק יותר מדי.

5.אל תבקשו המון פרטים
מן הסתם אנחנו רוצים לאסוף כמה שיותר מידע על המבקרים בדף, אבל הנכונות שלהם לשתף פעולה תלויה ברמת האמינות שלנו בעיניהם. לכן השתדלו לבקש פרטים מעטים יחסית כדי למנוע מהמבקרים בדף לנטוש בלי להשאיר פרטים בכלל. שם וכתובת אימייל הם פרטים מספיקים כדי לטפח ליד ולהציע לו את ההצעה שלנו. גם כאן הזמן קריטי. אף אחד לא אוהב למלא טפסים ארוכים ברשת.
שימו לב: כל שדה נוסף בטופס ההרשמה עשוי להוריד את אחוז הנרשמים, אך יכול גם לשפר את איכות הלידים. חשבו טוב האם אתם באמת צריכים את השדה הנוסף או יכולים לוותר עליו.

6.הנעה לפעולה שאי אפשר להתעלם ממנה
הנעה לפעולה זה המרכיב החשוב ביותר בדף הנחיתה. כך נעודד את הנוחת לבצע את הפעולה הרצויה ולפעמים אף נסביר לו מה אנחנו רוצים שהוא יעשה. כפתור ההנעה לפעולה (לדוגמה: לחצו כאן) חייב לבלוט, לכן כדאי לנו לבחור את הצבעים שלו בניגוד לצבעים של אלמנטים אחרים בדף. אל תשכחו, חשוב להיות ברורים לגבי מה אנחנו רוצים שהמבקר יעשה. כדאי להשתמש במונחים כמו “הורידו עכשיו”, “לחצו להרשמה”, “הירשמו ל…” ועוד. תהיו ברורים ולא מלחיצים.

7.תנו הצעה רלוונטית
דף הנחיתה הוא בעצם המסע שאתם מעבירים את המבקר בדף אל ההצעה שלכם (במילים אחרות: אל המוצר או השירות שלכם). ההצעה שלכם היא הדבר שאתם נותנים בתמורה לפרטים ולמידע של הנוחתים בדף. ההצעה צריכה להיות מעניינת ומשכנעת מספיק כדי לגרום למבקר להשאיר את הפרטים שלו, אך צריכה להיות גם רלוונטית לעסק שלכם. אם אתם מוכרים רהיטים, אתם רוצים שדף הנחיתה יתקשר את מה שאתם עושים בצורה ברורה ורלוונטית. בסופו של דבר אתם רוצים למכור למבקרים רהיטים נכון?

8.ותרו על הסחות דעת
לינקים המקשרים לאתר שלכם או כפתורים לרשתות חברתיות – מיותרים בדף נחיתה. זה לא המקום שלהם. לדף הנחיתה שלכם יש מטרה אחת בלבד: לגרום למבקרים לבצע את הפעולה הרצויה ולהשאיר פרטים. הסירו מהדף אלמנטים מיותרים כדי למנוע הסחות דעת ובלבול.

9.הדף חייב להיות רספונסיבי
מכירים את האתרים האלה שנכנסים אליהם ונתקעים לכמה שניות עד כדי מצב שכבר ויתרתם על התוכן של הדף? זהו מצב שאתם חייבים להימנע ממנו בדף הנחיתה שלהם. ודאו שהדף רספונסיבי, כלומר מגיב מהיר ומותאם גם למחשב וגם למובייל. לגולשים היום אין זמן. הם רוצים כאן ועכשיו ומחליטים כאן ועכשיו. דף תקוע זה עונש כפול. הוא לא רק מונע “עסקה”, אלא גם נצרב למבקר בזיכרון ובפעם הבאה הוא יחשוב פעמיים לפני שינחת אצלכם.

חשוב לזכור:
דף הנחיתה שלכם יהיה אחראי לחלק גדול מהלידים שתקבלו ויהווה בשבילכם אמצעי משמעותי להגדלת קהל הלקוחות שלכם. השתמשו בטיפים שאספנו עבורכם והתחילו לעבוד על דף נחיתה איכותי כבר עכשיו. בקרוב, נעלה כתבה נוספת שתסביר לכם איך כדאי לעצב את דף הנחיתה שלכם על מנת להגביר את כמות המבקרים שישאירו פרטים.

אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו 5 דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, שיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

למה עקביות היא המפתח להצלחה?

“זהו צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות” אמר ניל ארמסטרונג מפקד משימת אפולו 11. אם נחשוב על המשפט לעומק, כל צעד קטן הוא התחלה של