fbpx

סגר נוסף בפתח? איך תתכוננו למשבר הכלכלי הבא

סגר נוסף בפתח? איך תתכוננו למשבר הכלכלי הבא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

במה צריך להתמקד? איפה אפשר לצמצם ועל מה אסור לוותר? אם יש משהו שלמדנו מגלי הקורונה זה שבעזרת הכנה נכונה וקצת אומץ אפשר לנצח את המשבר.
כך תעשו את זה

בניהול כלכלי של עסק, תמיד צריך להתכונן לתרחיש הגרוע ביותר. מיתון? מגפה עולמית? הרי, בכל כמה שנים מכה בנו משבר אחר ובכל פעם הוא מכה בצורה שונה. לכן אי אפשר ממש לצפות את העתיד, אבל חשוב להגיע להכין תכנית לתגובה מהירה כשיגיע המשבר הבא.

באילו דברים צריכים להתמקד בעת משבר?
כאשר אנו מדברים על עסקים קטנים או בינוניים, המחפשים מדי פעם נתיב חדש ואחר של מוצרים או שירות שהם יכולים להיכנס אליו, משבר יכול להיות הרסני – ואפשר היה לראות את זה בקורונה. בתקופה של אי ודאות, כשאף אחד לא יודע מה יקרה ביום למחרת, כל שבוע שעובר יותר נפיץ מקודמו. חוסר ודאות יכול להכניס אותנו לפאניקה שגורמת לנו לאבד את הראש.

זה אולי נשמע כמו קלישאה, אבל בתקופה כמו זו צריכים להיות ממוקדים, לא לאבד את הראש ולהשקיע מאמצים בדברים חדשים שעובדים עם המשבר ולא במצב הקיים שכבר לא רלוונטי. יתרה מכך, עסקים שמוכרים שירות או מוצרים, צריכים להחזיר את עצמם לדברים שהם יודעים שיבצעו הכי טוב. אל תשקיעו מאמצים במוצרים החדשים שהכנסתם עכשיו אלא השקיעו בישן והטוב ביותר שאתם בטוחים שהלקוחות שלכם ירצו.

יותר מתמיד בתקופה זו השקיעו את כל המאמצים בשיווק העסק, כדי להישאר בראש של הלקוחות שלכם לכל אורך התקופה. כולנו רוצים להרגיש שיש מישהו שעובר את זה איתנו יחד. בתקופות עם כל כך הרבה מתח והסחות דעת, קל מאוד לשכוח את בית העסק שלך, במיוחד אם אתם עסק קטן, אבל גם קל מאוד לבצע פעולות שיכניסו אצלכם לתודעה. אם יש לכם עסק קטן ללא פעילות ברשת, רצוי כן להגיע אל הלקוחות שלכם בכל דרך אפשרית, גם אם זה אומר לפתוח אתר אינטרנט ולהעביר אליו פעילות.

החשוב מכל במיקוד העסק שלנו הוא השקעה בלקוחות הקיימים. עולה יותר לרכוש לקוחות חדשים מאשר לשמור על לקוחות קיימים. זה נכון גם בתקופות הטובות ביותר. אבל במהלך מיתון, אנשים מצמצמים את ההוצאה שלהם – מה שמקשה עוד יותר על שכנוע של לקוח חדש לנסות. יש זמן מתאים לכל דבר. משבר הוא לא זמן לגיוס לקוחות חדשים.

כשאתם פונים לקהל שלכם, היו רגישים לזמנים. הקפידו להציג את התועלת האמיתית שאתם מציעים לחייהם בהקשר הנוכחי. שמרו את ההודעות רלוונטיות ושמרו על זהות המותג של בחזית ובמרכז.

מה אפשר לצמצם במיתון?
בואו נהיה ישירים לרגע. בתקופות קשות מפסידים כסף, וזה נכון במיוחד לעסקים קטנים שקל יותר לשכוח. המשק למד את זה על בשרו. מגבלות תנועה פוגעות קודם כל בעסקים הקטנים, שתזרים המזומנים שלהם התייבש, מה שהוביל רבים מהם לסגירה. לכן, כשלצערנו אנחנו דוהרים לעבר עוד מגבלות בואך סגר, החשוב מכל הוא תכנון הדרכים לרכך את הפסדים ולחסוך בעלויות השוטפות. להלן כמה אפשרויות:

צמצום בכל הוצאה מיותרת: מה ההוצאות הקבועות של העסק? האם ישנם שירותים או משאבים שהעסק יוכל לתפקד בלעדיהם למשך זמן מה? אם כן, נוריד אותם תחילה.

משא ומתן על חוזים עם הספקים שלכם: בתקופות קשות, קשה לכולם. זה נכון גם לגבי הספקים שלכם. לכן סביר להניח שהם יהיו מעוניינים להענות להצעה חדשה מכם, מאשר להפסיד לחלוטין את העסק שלכם.
בדקו את האפשרות להוזלת מחירים לכל משך תקופת המשבר.

סיוע כלכלי: במקרה הצורך, יש אפשרות לסיוע מקו האשראי של עסקים קטנים. עושים את זה באמצעות הגשת בקשה למענקים לעסקים קטנים ולהלוואות. סיוע כזה יכול לעשות את ההבדל בין ההישרדות של העסק לבין איבוד הקיום שלו.

משבר? זמן לשינויים אמיצים
בתקופות של אי ודאות, בני האדם נוטים להבטיח כי צרכי ההישרדות והביטוח הבסיסיים שלהם מכוסים היטב. לכן במהלך משבר עולמי, העסקים שמרוויחים הכי הרבה או אלו שמצליחים לשרוד, הם עסקים שמתאימים את עצמם לסביבה. למשל פיצוציה רגילה, שהחלה אחרי פריצת מגפת הקורונה לייבא כפפות, מסכות ומוצרי סופר בסיסיים ואולי יצרה לעצמה שירות משלוחים מהיר בשכונה, תבטיח את הישרדותה ויכולתה להתאים את עצמה לרוח התקופה וכך להמשיך ולהתקיים במהלך המשבר.

משבר הוא תקופה שבה צריך לחשב מסלול מחדש ולהבין איך אני כבעל עסק יכול לספק את המוצרים או השירותים שלי אל הלקוחות גם בתקופות בהן הנגישות נפגעת. תקופת משבר מצריכה את ההבנה – מה אנשים צריכים עכשיו יותר מכל דבר אחר – ואת הפעולה, כלומר יצירת פתרון.

משבר מייצר הרגלים חדשים שאחר כך נטמעים ונשארים איתנו. למשל, הקורונה “הורידה מהפרק” עסקים ללא משלוחים. הנורמה החדשה התחזקה והשתרשה גם אחרי הסרת המגבלות והיא גרמה גם לעסקים הקטנים לבנות מערך משלוחים עד בית הלקוח או לבצע שיתוף פעולה כלשהו שיאפשר את השילוח.

עסקים שעברו משברים קודמים מייחסים לעתים קרובות את הצלחתם המאסיבית לאחר המשבר ליכולתם להיאחז זמן רב יותר מהמתחרים. מחקר שנערך לאחרונה על ידי מקינזי, חברה שתפקידה לעזור לארגונים ליצור את השינוי המשמעותי ביותר בחברה שלהם. מחקרם קבע כי 30-40% מהלקוחות מנסים מוצרים או שירותים חדשים בגלל חוסר זמינות של המוצרים או השירותים שהם בדרך כלל רוכשים. 12% מהקונים האלה לא יחזרו אחורה. לפיכך, עדיפות עסקית תהיה להישאר בראש ולצמצם את נסיגת הלקוחות.

חשוב לא לחשוש ולא לדאוג מהפעם הבאה. משבר הופך אותנו לחכמים ולחזקים יותר. לצד הקשיים, היו מודעים לאפשרויות הבאות עם המשבר, ובמקום לצלול לתוכו, נצלו אותן.

דרך אגב, אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email