fbpx

להסתכל בקנקן: איך תגדילו זמן שהייה באתר שלכם

להסתכל בקנקן: איך תגדילו זמן שהייה באתר שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

האדם הממוצע צריך 15 שניות כדי להחליט אם הוא נשאר באתר שלכם או נוטש (אפילו לתמיד). כך תגרמו לקוראים שלכם להישאר. קבלו את השינויים קטנים שיעשו הבדל עצום

זוכרים שלימדו אתכם לא להסתכל בקנקן אלא במה שיש בו? חמוד, אבל לא נכון במקרה של העולם האינטרנטי. 15 שניות, זה כל מה שצריך כדי שאדם יחליט אם הוא נשאר לגלוש באתר שלכם או לא. עסקים יוצרים אתרי אינטרנט בכדי להמיר מבקרים ללקוחות ולגרום להנעה שלהם (יכול להתבטא ברכישה, צריכת תוכן ועוד), אך אם הם לא צורכים את התוכן שלכם איך תצליחו להניע אותם? במילים אחרות, איך תצליחו להשאיר את המבקרים באתר שלכם?
הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להגדיל את זמן השהייה של המשתמשים באתר שלכם:

עיצוב האתר: לפני שהעיניים מתחילות לקרוא הן סורקות את העמוד, מחשפות תבליטים מסוימים שיהיו רלוונטים להן כמו: צורות, צבעים, דגשים וכל מה שבולט. עיצוב נכון ימשוך את העיניים ולכן כדאי להשתמש בו בחוכמה. נצלו את העובדה כי העיניים מרפרפות קודם ואז קוראות כדי להבליט את המוצר/התוכן שלכם. ודאו כי האלמנטים באתר שלכם מסודרים כך שהתוכן הנכון ייקלט בעיני הקהל הרצוי. יש כאן מטרה כפולה: שהקהל ירצה להישאר באתר ולצרוך עוד מהתוכן שלכם, וגם להגדיל את סיכוי חזרתו של אותו צרכן לאתר שלכם.

שימוש בסרטונים: צרכני התוכן כיום (במיוחד הצעירים) העידו כי הם מעדיפים לצרוך תוכן באמצעות צפייה ופחות בקריאה. שלבו קטעי וידאו המתקשרים לתוכן שלכם במהלך הטקסט, כך תוכלו “לזכות” בזמן הסרטון כזמן שהייה וגם להעניק לקהל שלכם דרך נוחה ו-ויזואלית יותר לצרוך את התוכן. אל תבחנו את סבלנותם של הצרכנים שלכם (במיוחד אם קהל היעד שלכם הוא דור ה-Z וה-Y), ודאו שהסרטונים נעים בין דקה לשתי דקות והם אכן מתקשרים לנושא שלכם.

תוכן: שימוש בתוכן מקורי יעזור לכם להיבדל מהמתחרים. אל תסמכו רק על בידולו של המוצר עצמו, כוחן של מילים גדול יותר ממה שאתם חושבים. צרו אינטראקציה עם הקהל ולמדו עליו, מהם הדברים שהיו רואים לראות? האם הקהל מגוון יותר ממה שחשבתם? כך גם תוכלו לייצר עוד תוכן בעזרת סקרים ושאלונים וגם תדעו מה באמת הקהל שלכם מעוניין לצרוך. סקרים ושאלונים – גם הם ישאירו את הקורא עוד קצת בתוך האתר שלכם.

הסבירו מילים מסובכות: תופתעו כמה אנשים לא שואלים כי לא נעים להם. אם אתם כבר מסבירים עם מילים או מושגים מקצועיים, ודאו שאתם מסבירים אותם בגוף הכתבה, למטה או אפילו צרו אינדקס מילים – זה טוב לגולש, טוב לגוגל – וטוב לזמן שהייה.


עמדו במילה שלכם
: צרו כותרות ברורות שמתאימות לטקסט. בתוכן עצמו השתדלו לגשת ישר לעניין, זכרו בני האדם צריכים 15 שניות בדיוק כדי להחליט האם ישנה סיבה מספיק טובה להישאר באתר שלכם או לא. השתמשו במילות מפתח והדגישו אותן כך שימשכו את העין ויוכלו לעזור לקורא למצוא את התשובה שאותה הוא מחפש בקלות. הקורא חסר סבלנות, אבל יש לו זיכרון ארוך. אם הוא ירגיש שאתם לא אותנטיים, שאתם מנסים לערבב אותו ו”למכור” לו בדרכים עקלקלות, הוא יעניש ולא יחזור. אל תנפחו את הכותרת, אל תגזימו. תהיו אמיתיים.

זמני טעינה: ודאו את זמני הטעינה שלכם. אנשים חסרי סבלנות ולא ישארו הרבה זמן אם האתר או חלק ממנו לא עולה. לפי מחקרים אתר אשר נטען מעל ארבע שניות (גם במחשב וגם במכשיר הסמארטפון) הינו בעל אחוזי נטישה גבוהים יותר. אמנם המטרה שלנו היא להגביר את זמן השהייה של הלקוח באתר, אך זה לא אומר שזמן השהייה הזה צריך להתפרש על המתנה. אל תזלזלו בלוח הזמנים של צרכני התוכן שלכם, למדנו כבר שהם לא ישארו באתר הרבה זמן אם אינם מוצאים את התשובה אותה חיפשו ולכן בוודאות הם לא ישארו באתר כדי לחכות שהוא יעלה/יטען.

באנרים: השתמשו בבאנרים כדי להניע פעולה בתוך האתר. השתמשו בתוכנות אוטומציה והתאימו את תזמונם לכל פעולה שנעשית על ידי צרכן באתר שלכם. באנרים הוכיחו את יעילותם בהצלחת הפחתת נטישה, יצירת מעורבות עם הלקוח והפיכת השוטטות באתר לליד. שימו לב, בבאנרים יש להשתמש בחוכמה כדי לא לפגוע בחווית צריכת התוכן.

רלוונטיות: חזרו ושפרו את התכנים שלכם, דברו בשפת המותג שלכם. תופתעו לגלות שתוכן ארוך עובד מעולה ואם תחזרו בכל כמה שבועות או חודשים לכתבה ותשפרו אותה, גם תצליחו לשמור עליה עדכנית וגם תייצרו עוד תוכן.


דעת הקהל- אנשים אוהבים להיות חלק ממשהו גדול ואתם רוצים להיות המשהו הגדול הזה. ודאו כי ישנה לקהל את האופציה לחלוק איתכם את דעותיו. כך תדעו במה כדאי לכם להשתפר ואיזה תוכן הקהל שלכם רוצה לראות. הדעות של הקהל יעזרו להם להתחבר אליו יותר ולהגביר את הסיכויים ללידים, כניסות חוזרות והמלצות לאתר שלכם.

שינויים קטנים יצליחו להפוך את 15 השניות העומדות לרשותכם ל-20, אך לאט לאט 20 שניות יכולות להפוך לדקה ודקה יכולה להפוך את הבלוג שלכם לאתר חובה לכל מי שמתעסק בתחומכם. אז למה אתם מחכים?

אגב, אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
אולי תפסיקו לריב?

ניוזלטר 11-אולי תפסיקו לריב?

מישהו יודע איזה יום היום? הצעירים השתלטו על הבורסה, החיסונים ממשיכים לקבל אישור (גם עם 66% יעילות) ויש תחושה שזה יגמר בקרוב. הדבר היחיד שאנחנו