fbpx

הדילמה של המאה ה-21: איך משלבים קריירה עם חיים אישיים

הדילמה של המאה ה-21: איך משלבים קריירה עם חיים אישיים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

גם אם אתם מאוהבים בעבודה שלכם ומוכנים להקריב בשביל להתקדם, יש כמה כמה דברים שאסור לעשות. אספנו כמה טיפים וציטוטים שיעזרו לכם למצוא איזון

העבודה מתישה אתכם? אתם לא לבד. קרוב ל -50 אחוז מהנבדקים במחקר שנעשה באוניברסיטת הרווארד העידו שהם מוצאים את עצמם מותשים לעיתים קרובות בשל השקעה בקריירה. בקרב ישראלים, התופעה הזאת אפילו יותר נפוצה.

אתם יודעים איך זה. אתם אוהבים את מה שאתם עושים. זה גורם לכם להרגיש שהעבודה שלכם היא יותר תחביב, אתם נהנים ולכן מוכנים “באהבה” להשקיע שעות נוספות מעבר לשעות העבודה שלכם. הבעיה? זה בסופו של דבר פוגע בכם. כך אנחנו מגיעים לשאלה שמעסיקה רבים מאיתנו לתקופות ארוכות בחיים: איך יוצרים איזון בין החיים האישיים לקריירה בה אתם רוצים להתקדם.

פרדוקס הקריירה
כמה פעמים מצאתם את עצמכם אומרים שלוותר על ארוחת ערב עם המשפחה פעם אחת או לפספס את הפגישה עם החברים זה בקטנה. זה הרי ישתלם בסופו של דבר נכון? אז זהו שלא.

על פניו נשמע הגיוני להקריב בשביל משהו שחשוב לכם. מגיל קטן סיפרו לנו שאין הצלחה בלי עבודה קשה. כשאתם נהנים מהעבודה מן הסתם תשקיעו בה יותר זמן, אבל ברגע שזה בא על פני החיים האישיים שלכם, זו כבר בעיה.

אנשים שעובדים יותר, לוקחים יוזמה ומשקיעים מאמצים נוספים במקום העבודה, מוערכים יותר על ידי כולם. אבל זה אבל משמעותי, חייכם האישיים חשובים לבריאותכם הפיזית, המנטאלית והרגשית.

איך אפשר להמשיך להצטיין בקריירה שלכם מבלי לוותר על עצמכם?
האמת היא שאין טריק קסם שיעזור לכם לעשות את זה, אבל יש כמה טקטיקות שיכולות לעזור לכם להשתפר.

1.הגדירו זמנים בהם תעשו STOP
למרות המחשבה שעובדים מצליחים זמינים גם בשעות הלילה המאוחרות, מחקרים מראים שאנחנו פחות פרודוקטיביים בלילה. בנוסף, עבודה בשעות מאוחרות עלולה לגרום מצב של עייפות במהלך היום, דווקא בזמנים שאתם אמורים להיות הכי פרודוקטיביים.

כשסיימתם את יום העבודה שלכם, תדאגו לעצור הכל. כבו את המחשב הנייד לחלוטין והחזירו פריטי עבודה למגירה או לאן שהם שייכים. אולי לא תמיד תספיקו לסיים את כל המטלות שלכם ותתפתו להמשיך לעבוד עליהן בלילה, אך אם השארתם אותן עד עכשיו, כנראה שניתן לדחות אותן למחר (אם אתם צריכים עזרה בתעדוף משימות, שווה לכם לקרוא את הכתבה שלנו על מודל אייזנהאואר).

2.הגדירו זמנים בהם תדאגו לעצמכם
הכניסו לסדר היום עצירות קטנות להתרעננות: לארוחת צהריים, להליכה קלה או אפילו לשיחה עם חבר או בן משפחה כדי למנוע מצב של שחיקה. הבריאות הנפשית שלכם חשובה ובדיוק כמו שהייתם דואגים לסיים משימה בעבודה על הצד הטוב ביותר, חשוב שתכילו את אותה משמעת גם על חייכם מחוץ לעבודה.

שימו לב שאתם לא יושבים מול מחשב במשך 10+ שעות ללא מעט זמן לעצמכם. הקפידו לשמור על הזמנים שהגדרתם עבור עצמכם, למילוי מצברי האנרגיה ולעשות דברים קטנים שעושים לכם טוב. זה יעזור לכם להיות פרודוקטיביים אפילו יותר ברגע שתחזרו לעבודה. כל אחד צריך את הברייק שלו. נסו ותופתעו לראות כמה זה ממלא.

3.הגדירו גבולות והיו שקופים לגביהם
כדי להצליח לאזן בין הקריירה לחיים האישיים שלכם, עליכם להגדיר עבור עצמכם (ועבור הסביבה) שעות בהן אתם מפסיקים לעבוד. בשעות האלו לא תקבלו שיחות או מטלות חדשות ממקום העבודה ולא תתעסקו בדברים הקשורים לקריירה. השתדלו להיות שקופים ולשתף גם את הממונים עליכם בשעות האלה. זה לגמרי בסדר לא לענות לשיחת עבודה אחרי 9 בערב.

זה לא משנה באיזה סטטוס אתם בחיים המקצועיים והאישיים. תזכרו שאפשר גם וגם. אפשר לצאת לבירה בערב מדי פעם, להיפגש עם חברים, לראות סדרה שמנקה לכם את הראש, להכיר בן/בת זוג ואם כבר יש לכם משפחה משלכם, להשאיר זמן איכות עבורה. את כל אלו אפשר לעשות יחד עם ניהול קריירה.

קל מאוד להישאב לעבודה ולהשקיע בה עד כדי הזנחת החיים האישיים, אבל איזון זו מילת המפתח. למעשה זה כל כך חשוב שהחלטנו לקבץ לכם כמה ציטוטים מפורסמים שמדברים על האיזון בין חיי הקריירה לחיים האישיים.

“We need to do a better job of putting ourselves higher on our own ‘to do’ list.” —Michelle Obama, former First Lady

אנחנו צריכים לעשות עבודה טובה יותר בלשים את עצמנו גבוה יותר ברשימת המשימות שלנו – מישל אובמה.

“You can’t truly be considered successful in your business life if your home life is in shambles.” —Zig Ziglar,
“אתה לא יכול באמת להיחשב מצליח בחיים העסקיים שלך אם חיי הבית שלך בבלאגן.” —זיג זיגלר

“WHEN IN DOUBT, CHOOSE THE KIDS. THERE WILL BE PLENTY OF TIME LATER TO CHOOSE WORK.”
– Anna Quindlen, Author

כשאתם בספק, בחרו בילדים, יהיה לכם מספיק זמן אחר כך לבחור בעבודה -אנה קווינדלן.

אגב,
אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו 5 דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

למה ניוזלטר? למה עכשיו?

אמ;לק: המדיום הוא המסר. החלטנו שהגיע הזמן לחלוק את הידע ולהנגיש אותו עבור כמה שיותר אנשים ישירות אל תיבת המייל. איך נולד הרעיון? יום קיץ

ממדבר סהרה ל-5th Avenue: כל האמת על שיווק טוב

שיווק טוב יודע להגיע לאנשים הנכונים במקום הנכון עם המסרים הנכונים בזמן הנכון. אם אתם יודעים לעשות את זה–מצבכם מעולה, אלא שהסיפור לא נגמר כאן.3 תזכורות חשובות לכל הנוגעים בדבר