fbpx

בעזרת השם: איך בוחרים שם נכון לעסק

בעזרת השם: איך בוחרים שם נכון לעסק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שם חזק הוא חלק בלתי נפרד מפתיחת עסק והוא משפיע באופן ישיר על זהות המותג והיחס שיקבל. רגע לפני שאתם קוראים למקום החדש שלכם על שמכם (כי אין לכם כוח לחשוב), אספנו עבורכם כמה רעיונות למחשבה

אפל, סטארבקס וזארה את כולם אתם מכירים, אוהבים ולא נתפלא אם אי פעם גם רכשת מהמותגים האלה פריט או שניים (גילוי נאות: אנחנו רכשנו בכולם). התמונה של כוס הקפה שמסמלת לנו ניחוח של חו”ל, הציפייה לאייפון החדש והסייל המטורף שאחריו יתמלא לכם את הארון. כשחושבים על זה, המוצרים הנמכרים של החברו הללו כבר מזמן הפכו לפרט שולי. הם חלק קטן מהסיפור. העניין וההתרגשות הוא סביב השם.

השם יוצר אצלכם את ההתרגשות וזה נכון גם כשאתם מספרים על המסעדה בה אכלתם או הבר בו ביליתם. שם חזק הוא חלק בלתי נפרד מפתיחת עסק. השם ישקף את המותג ויקבע את היחס מהסובבים החל מקהל המטרה ועד למתחרים. איך בוחרים שם? הנה כמה טיפים שאולי יוכלו לעזור.

שילוב מילים: חשבו על מילים המתארות את העסק שלכם וצרו מהם מילה אחת. עוד אסטרטגיה שיכולה לעזור לכם לייצר שם היא לחשוב על הצרכים של הלקוח שלכם ולייצר מהם מילה אחת. שם המותג ייצר קונוטציות שונות למי שקורא אותו והמטרה שלכם כמובן היא ליצור קונוטציה טובה. לדוגמא נטפליקס = אינטרנט+פליקס(סלנג לסרטים), פייסבוק = פנים+ספר.

השראה מדמויות: שימוש בשם דמות חזקה ומוכרת שתייצר למותג חזות חיובית. שימו לב: אם אתם מכוונים להיות מותג בינלאומי עדיף להשתמש בדמויות אוניברסליות כמו האלים במיתולוגיה היוונית. למשל שמה של חברת נייק לקוח מאלת הניצחון נייקי ואכן המותג ידוע ברמתו הגבוהה ומזוהה עם ספורטאים מנצחים.

שימוש במילים משפה זרה: שילוב שפה שאינה שפת אם יכול לייצר לעסק חזות ייחודית יותר ובלתי נשכחת. אל תשכחו לשים לב למשמעות המילה שאתם בוחרים. בנוסף, מומלץ להגיד את המילה כמה פעמים בקול כדי להבטיח שהצליל שלה לא נשמע כמו מילה אחרת בשפה שלנו ולייצר חזות שונה. למשל חברת סוני קיבלה את שמה מהמילה הלטינית סונוס שפירושה צליל.

השראה מהעולם: הסתכלו במפה, חשבו על מקומות מעניינים שהייתם בהם ואולי תשאבו השראה, אם לכם או לעסק שלכם יש קשר סנטימנטלי למקום מסוים, השתמשו בו. דוגמא טובה לכך היא חברת אמזון שקיבלה את שמה מהנהר הגדול בעולם – האמזונס.

שילוב מספרים ואותיות: נסו לשלב מספרים בשם המותג שלכם שיכולים להתקשר למוצריו. רק שימו לב שאם אתם משתמשים במספרים, הגדירו בחיפושי גוגל גם ספרות וגם (את המספר ב)מילים. קחו לדוגמא את עד חצות או רבע לשבע של עלית.

מרכיבים: נסו לתת מבט מעמיק על העסק שלכם ומה שמרכיב אותו ואולי משם תקבלו את ההשראה, אחרי הכל גם קוקה קולה נקראה על שם המרכיבים המרכזיים במשקה עלי קוקה ופירות עץ הקולה.

כינויים: קראו לכם בשמות כל הילדות? אול זה שם המותג החדש שלכם. לא הרבה יודעים, אבל כך ניתן למותג אדידס שמה. שמו של המייסד הוא אדולף דאסלר וכינויו היה אדי. שילוב של הכינוי ושם המשפחה יצרו את מותג הענק של היום.

איות: הסירו, הוסיפו אות למילה או שנו אותה לחלוטין. כך השם ימשוך את תשומת הלב של הנתקלים בו וייצר עניין. חברת ריבוק למשל (Reebook) לקחה את שמה מהאנטילופה האפריקאית הקרויה באותו השם, אך עם איות שונה (Rhebok).

בחירת שם למותג היא חשובה אך היא לא הכל, הצוות שינהל אותו, ישווק אותו ויהיה הפנים שלו יכולים להשפיע הרבה על יחס הסובבים ואופי המותג מהשם ואף לשנות נקודות מבט של אנשים. אז אחרי שבחרתם שם הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שפותחים עסק.

דרך אגב, אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email