מיתוג לעומק

מותג טוב הוא כמו אדם עם נשמה. יש לו אופי, ערכים, קול, ומאפיינים ייחודיים שמזהים אותו. העדפת מותג אחד על פני מותגים אחרים נגזרת במידה רבה מהחיבור אליו, ממש מאותן הסיבות שאתם מעדיפים אנשים מסוימים על פני אחרים. 

חיבור למותג נוצר באמצעות שייכות והזדהות – ממש כמו אהדה לקבוצת כדורגל, או להקה שנוסעים לראות אותה מופיעה בכל העולם, כשאתם לבושים בחולצה שלה.

כדי ליצור את ההזדהות הזו, יש משמעות קריטית לכל מה שנלווה למותג שלכם: החל מאיך הוא נראה, דרך צורת הדיבור שלו, ועד להתנהגות. למה אנשים מוכנים לקנות שעון ב-100 שקל ואת אותו השעון בדיוק שעושה אותה הפעולה ב-20,000 ש"ח, ולהתעקש שזה לא אותו הדבר? התשובה לכך מתחילה במיתוג. אלא שמיתוג זה הרבה יותר משם ואייקון.

מיתוג זה לא לוגו

אחת הטעויות הנפוצות כשיוצאים לדרך חדשה היא לעצב לוגו שנראה טוב ולהסיק שבכך מתמצה העניין. אלא שמיתוג הוא הרבה יותר מלוגו, כשם שלוגו הוא הרבה יותר מאייקון גרפי. מתחת לצורות, מאחורי הצבעים ובין השורות, יש קשת שלמה של מסרים, ערכים ותחושות, שמועברים באמצעות שפה גרפית וטקסטואלית עשירה. גם מי שלא יודע לפרש בצורה קונקרטית את האייקון או המשפט שמולו – חווה את המסרים, ממש כשם שתינוקות אינם דוברים שפה כזו או אחרת – אבל מבינים היטב את המסרים של הוריהם (כשאלו מוגשים בצורה ברורה).

אם לא הקדשתם לכל אחד מאספקטים אלו את תשומת הלב הנדרשת – המותג שלכם עלול להצטייר באופן מבולבל ולא עקבי, ואף לשדר מסרים סותרים.

מהו מיתוג?

מיתוג זו יצירה של זהות מלאה ועגולה והענקתה למותג מסוים. שירות, חברה, מוצר, אדם, רעיון – את כל אלו ניתן למתג, להפוך אותם למשהו עגול ומלא, כזה שסך כל המרכיבים שלו יוצרים משהו חזק שאנשים יכולים להזדהות או לקחת בו חלק, להאמין בערכים ובמסרים אותם מייצג המותג.

המיתוג מורכב מהמסרים שהמותג מעביר (גרפיים וטקסטואליים), ולא פחות מכך – ממה שהוא משדר מבין השורות. הצבעים, הקווים, הצורות, המילים – לכל אחד מאלו יש מסר ותפקיד בתוך המכלול שיוצר את הזהות המותגית.

המיתוג הוא ה-DNA שלכם – מה שמבדל אתכם מעסקים ומותגים אחרים, ומה שיוצר את ההעדפה של המותג שלכם על פני אחרים. מיתוג מדויק הוא מפתח להתפתחות אורגנית של העסק. בלי זה, יש לנו לוגו יפה ומכירות. 

מהו מסלול מיתוג לעומק?

מיתוג לעומק זהו תהליך של 30 יום, המבוסס על שיטת שיווק לעומק. התהליך כולל סדרת פגישות, במהלכן נבצע תחקיר מעמיק על כל האספקטים השונים של המותג, לרבות הסיפור, הערכים, הלקוחות, המתחרים וכל מה שעומד מאחוריו. בסופו של התהליך ניצור זהות מותגית – אשר תבוא לידי ביטוי בשפת מותג (גרפית וטקסטואלית), בנראות, ובסט של כללים, עקרונות וחוקים שיחד יוצרים את הזהות של המותג (הפירוט המלא למטה).

למי מיועד המסלול?

השיטה הזו פותחה מתוך תהליכים שבוצעו על עשרות רבות של מותגים וחברות מתחומים מסוימים, והוא לא יתאים לכל תחום. הפורמט הנוכחי מותאם בייחוד לעסקים קטנים, והוא דורש מחויבות מלאה לתהליך. צרו עמנו קשר ונחשוב ביחד אם אנחנו יכולים לעזור לכם.

עם מה תצאו בסוף?

בסיום התהליך תצאו עם ספר מותג – ה-Brand Book שלכם, שיכלול את כל הזהות המותגית שלכם. איתו תוכלו ללכת לכל בעל מקצוע בכל שלב בעתיד, ולקבל תוצרים מדויקים שמתאימים לזהות המותגית שלכם, כך שכל המסרים שתיצרו בכל סוגי הפלטפורמות יהיו באותה השפה.

מה כולל ה-Brand Book?

  • קודם כל – זהות! מי אתם, מה הערכים שלכם, למה אתם פה, במה הייחודיות שלכם – זיקוק של כל עקרונות המותג ומה שמאחוריו. מה שמבין השורות, שגורם לאנשים להתחבר למותגים.
  • לוגו
  • גרפיקה: התאמת לוגו באפליקציות שונות, צבעוניות, טיפוגרפיה, אלמנטים גרפים נוספים, גריד לרשתות חברתיות, תמונות מעוצבות לדוגמא.
  • תוכן: סיפור מותג, מניפסט, ערכים, טאג ליין (סלוגן), קול מותג, הגדרת לקוח, הגדרת מיצוב חברה בשוק הישראלי. 
  • סט החוקים שלכם: עשה ואל תעשה, תנאים שאסור להפר וכו' – כללים שמגדירים את נראות המותג וההתנהגות שלו.
  • הדמיות: הדמיית נראות דיגיטלית (אתר, פייסבוק), הדמיית מוצרי פרינט (כרטיס ביקור, ניירת משרדית, פולדר, שילוט).

 

לסיכום

אמרנו כבר שמיתוג זה הרבה יותר מלוגו?

 

Let's talk