fbpx

ממדבר סהרה ל-5th Avenue: כל האמת על שיווק טוב

ממדבר סהרה ל-5th Avenue: כל האמת על שיווק טוב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שיווק טוב יודע להגיע לאנשים הנכונים במקום הנכון עם המסרים הנכונים בתזמון הנכון. אם אתם יודעים לעשות את זה – מצבכם מעולה, אלא שהסיפור ממש לא נגמר כאן. 3 תזכורות חשובות שצריכות להתנוסס מול העיניים לכל הנוגעים בדבר, בכל יום נתון

עד סוף העולם ובחזרה. השאלה מה הבאתם איתכם. תמונה: Deposit photos

סך הכל זה הגיוני: בנאדם השקיע תקציב – הוא רוצה תוצאות. עד כאן מתקבל על הדעת, לא? אז כמה זמן אמורים לחכות עד שהמוני אנשים צובאים על דלתות העסק? כמה תקציב צריך להשקיע כדי למלא מסעדה ממוצעת? רגע לפני הקמפיינים והמסרים השיווקיים, בואו נעצור רגע וניזכר שוב בכמה מעקרונות הכי אלמנטריים והכי חשובים בשיווק – לקוחות ומשווקים כאחד.

מוצר טוב זה השיווק הכי איכותי

מהלכים שיווקיים איכותיים עוזרים לכם להגיע לתודעה של הלקוחות שלכם – למכור להם את המוצר זה כבר משהו אחר. מה שמשווקים (ולקוחות) לעתים שוכחים, הוא ששיווק שאינו מגובה במוצר המתאים, טוב ככל שיהיה, לא יגרום למוצר להצליח. מוצר איכותי ימכור את עצמו, אבל העסק מתחיל לקרטע כשהמוצר לא מספיק טוב ביחס למחיר שלו, או כשאין לו ביקוש בקרב הקהל שאליו פניתם. בנקודה הזו, יש נטיה בקרב מפרסמים רבים להגדיל את תקציבי השיווק, במקום להפנות את המשאבים לבסיס, לבחון מה לא עובד ולנסות לשפר.

כשמדובר באונליין, אם ניקח את הדוגמא מהכותרת – תחשבו שאתם מתחילים במדבר סהרה, כשאין נפש חיה (להוציא כמה גמלים והחברה ההם שמפעילים אותם) סביבכם. השיווק מביא אתכם צעד צעד מהשממה – ועד למקום שבו אתם מוקפים באנשים. מה שיקרה מכאן והלאה זה עליכם.

שורה תחתונה: לכל אורך הדרך תשאלו את עצמכם שוב ושוב – האם אני נותן ערך טוב? האם המחיר שלי הולם את התמורה? האם מי שביקר אצלי ירצה לחזור שוב?

לפני שאתם רצים לשווק אותו – תבחנו את המוצר שלכם לעומק. תמונה: Deposit photos

לפני הכל: בדיקת היתכנות

החלום שלכם לפתוח פיצרייה ואתם גרים בסוף העולם? לפני שאתם מניחים את הלבנה הראשונה בתנור, תבדקו שיש מספיק אנשים בסוף העולם שאוהבים פיצה ושהחלום שלכם טוב להם – מרמת הטעם, דרך שעות הפתיחה, ועד האווירה במקום. אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם משקיעים תקציבי ענק על שיווק ומבצעים בניסיון לנסות למלא את המקום, או גרוע מכך – אוכלים פיצה לבד.

זה נכון לגבי כל מוצר או שירות אחרים – מה שתמיד צריך להוביל אתכם זה לא מה אתם רוצים לתת – זה מה הקהל שאתם פונים אליו רוצה לקבל. ואם אתם נעולים על מה אתם כן רוצים לתת – פשוט תמצאו את המקום המתאים לזה.

שורה תחתונה: תשאלו את עצמכם – האם אני רוצה להשקיע בחינוך שוק ויצירת הצורך או להכנס לשוק שבו הצורך כבר קיים?

סבלנות, חברים

הכי אלמנטרי והכי נשכח ביומיום: השקעתם 5,000 שקל ואנשים עוד לא דופקים בדלת? סבלנות. אנשים לא רואים את המודעה שלכם ורצים לקנות, מודעות זה תהליך מתמשך. מותגים משקיעים עשרות אלפי שקלים ויותר בתקציבי שיווק בכל חודש – לאורך שנים.

המשפך השיווקי נועד לקחת אנשים זרים מהרחוב, ולהעביר אותם תהליך שמתחיל במודעות, בהבעת עניין, דרך למידה – ועד למכירה עצמה. לצורך כך, הם צריכים להיחשף למסרים שונים לאורך תקופת זמן. כמובן שככל שנפנה לקהל מתאים יותר – התהליך יהיה יעיל יותר. ממש כמו לזקק כל חומר אחר. קשה להעריך את תקופת הזמן הנדרשת מאחר משתנה מאד ממותג למותג, אבל מה שבטוח, הוא ש-3 חודשים זה פרק זמן מינימלי עד שאמורים להתחיל לראות משהו.

שורה תחתונה: תשאלו את עצמכם – כמה זמן אני מוכן לחכות עד שאני רוצה לראות תוצאות? בהתאם לתשובה – ערכו תיאום ציפיות עם מי שעושה לכם את השיווק. מרגע זה ועד שמגיעים לנקודת הציון שסיכמתם עליה – תנו לו לעבוד.

וזהו בגדול. זה המקום להזכיר לכולנו את הכלל הכי בסיסי – ליהנות מהדרך. זה מדבק!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email