fbpx

5 טיפים מנצחים להשגת הלקוח הראשון לעסק שלכם

5 טיפים מנצחים להשגת הלקוח הראשון לעסק שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פתחתם עסק חדש, כולם מתלהבים ומפרגנים, אבל כשההתרגשות יורדת, מתחילה הבעיה האמיתית: איך מגיעים ללקוחות הראשונים. הנה כמה פעולות פשוטות שיכולות להיות שוות לכם הרבה כסף

עשיתם צעד ענק, כזה שחשבתם עליו הרבה זמן. התלבטתם, חששתם והנה, סוף סוף העזתם. הקמתם עסק קטן משלכם ועכשיו, בחשש ובהתרגשות, אתם רוצים לספר לעולם את החדשות. אז אתם כותבים פוסט בפייסבוק ומקבלים המון אהבה, שיתופים ותגובות. כולם מנבאים שתגיעו רחוק “בהצלחה”, “מגיע לכם”, “יחטפו אתכם”. אבל אחרי שההייפ נרגע והנוטיפיקציות מפסיקות להבהב, אתם נשארים עם דילמה אחת: איך ממשיכים מכאן? איך משיגים את הלקוח הראשון?

זה ממש לא משנה אם אתם יושבים בבית או שכרתם משרד, אם זה במקצוע שלכם או שהלכתם על שינוי קריירה, אם אתם לבד או שכבר גייסתם צוות, אם אתם מוכרים או אנונימיים לחלוטין, עסק חדש צריך לגייס לקוחות במהירות. איך עושים את זה? קבלו חמישה טיפים.

להפיץ את השמועה

אתם “חדשים בשכונה”, רוצים (וצריכים) שכולם יכירו אתכם. הדרך הפשוטה לעשות את זה היא להציג את עצמכם. בכל מקום. לכמה שיותר אנשים. בבית הקפה, בבר, בסופר השכונתי, בשיחות עם מכרים מהעבר. ספרו מה אתם עושים עכשיו ותשאלו איך אתם יכולים לעזור. אל תחכו שהלקוח הראשון יפנה אליכם בגלל אותו פוסט בפייסבוק. תגדילו את הסיכוי לפגוש אותו פנים אל פנים. בסופו של דבר, זה משחק של מספרים. תספרו ליותר אנשים והסיכוי שלכם שאחד מהם יגיד לכם: “וואו, באתם לי בול בזמן” יעלה.

תיק עבודות

המכשול של כל עסק מתחיל. לקוחות פוטנציאליים רוצים לראות תיק עבודות. משהו מוחשי שיראה מה אתם יודעים לעשות. אבל מה? רק פתחתם. אין לכם ממש מה להראות חוץ ממוטיבציה ורעב. עד שיגיע הלקוח שישלם לכם על הזדמנות, איך פותרים את הדילמה? אוספים כל מה שאפשר כדי לבנות את אותו תיקו עבודות. זה אומר, למשל, להציע את השירותים שלכם למכרים ולחברים, לבקש המלצות, וכן, גם לקחת עבודות קטנות בחינם כדי להתמקצע ולצבור קילומטראז’. תחשבו על זה, יש לכם כרגע המון זמן פנוי. כל פעולה שתעשו בזמן הזה, תקרב אתכם ליום שמישהו יסכים לשלם לכם עליו.

התחברות לקהילות

יש לכם זמן פנוי, כבר דיברנו על זה. תתפלאו, אם תנצלו אותו כדי להסתובב במקומות הנכונים ברשתות החברתיות זה יכול לעזור לכם מאוד. אתם צריכים להיות אקטיביים בקהילות הרלוונטיות לעסק שלכם. חפשו את קבוצות הפייסבוק, נסו להיכנס גם לסגורות מביניהן. הן המקום המושלם להגדלת החשיפה לעסק שלכם. תגיבו, תשתתפו בדיונים, תראו את הידע ותציעו עזרה. חשוב מאוד בשלב ההיכרות הראשוני לא לבקש תמורה ולא להיות מכירתיים. זו לא המטרה. זכרו שאתם בשלב של להכיר ולחשוף את הידע שלכם לכמה שיותר אנשים, לבנות לעצמכם שם. מהר מאוד תתחילו לצבור עוקבים חדשים. אחד מהם יכול להיות הלקוח הראשון שלכם.

פעילות אופליין

כדי להשיג את הלקוח הראשון צריך גם לכתת רגליים. ליטרלי. יש כנס מסוים שרלוונטי לעסק שלכם? אירוע שאתם מאמינים שתוכלו להפיק ממנו תועלת? מצוין. אתם שם. כשכבר הגעתם לשם, נסו לדבר עם כמה שיותר אנשים. שוב, לא בצורה אגרסיבית או מכירתית. בנחמדות, תוך הבעת עניין. כמו שמתחילים שיחה עם בחור או בחורה בבר. תג עם השם שלכם ושם העסק לא יעזור. כשמתחילים לדבר בצורה אמיתית, מתעניינים ובודקים איפה אתם יכולים לעזור, לא מן הנמנע שבצד השני תמצאו אדם שיתעניין גם בכם ואולי ירצה שתעבדו יחד.

כרטיס ביקור

כן, כרטיס ביקור, אל תרימו גבה. אם אתם שואלים מי משתמש בכרטיס ביקור ב-2021, התשובה היא בגלל שאף אחד לא עושה את זה יותר, אתם צריכים לעשות את זה. זו השקעה כספית קטנה שיכולה להניב רווח גדול. הכרטיס שלכם הוא אתם. הוא צריך להיות מיוחד, בולט, לעין, מסקרן, אולי קצת מצחיק ובעיקר מעביר רגש. כשתתנו אותו, האדם בצד השני לא יוכל להתעלם ממנו – ולא מכם.

אז מה היה לנו? אתם רוצים לגדול וצריכים לעבוד בזה. תפיצו את השמועה, תאספו חומרים לתיק עבודות, עזרו לכמה שיותר אנשים ברשתות החברתיות, צאו לפגוש אנשים פיזית (כן, אנשים התגעגעו להיפגש פיזית) וצרו לעצמכם כרטיס ביקור מיוחד. אם יש לכם עוד טיפים או שאלות, אנחנו כאן כדי לעזור.

כחלק מהחזון שלנו לתת ערך לעסקים קטנים ויזמים בתחילת הדרך, אנו מפרסמים בכל שבוע כתבות תוכן, מעלים סרטוני יוטיוב, אינסטגרם ואפילו טיקטוק, אבל הדובדבן שבקצפת הוא הניוזלטר שלנו. רוצים לדעת עוד איך תוכלו לשפר את העסק שלכם? אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email