fbpx

אקטיביזם שיווקי: כל מה שצריך לדעת על GROWTH HACKING

אקטיביזם שיווקי: כל מה שצריך לדעת על GROWTH HACKING

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כשמחפשים מעורבות וחשיפה, פעולות שיווקיות מסורתיות לא תמיד מספיקות. כך תהפכו להיות “האקרים” של צמיחה

משימות מיוחדות דורשות מומחה. מישהו שחושב מחוץ לקופסא. מקגייוור כזה מפוצץ בפתרונות יצירתיים. כשרוצים להשיג צמיחה מהירה, פעולות שיווקיות מסורתיות לא בהכרח יספיקו. מתוך הצורך הזה, נולד המונח GROWTH HACKING – או בעברית פריצת צמיחה. במובן הכי פשוט, אתם מבצעים פעולות “מחתריות” של האקר כדי להשיג צמיחה מהירה. פריצת צמיחה נועדה במקור לסטארטאפים, אבל למעשה, כל מותג/עסק/אינדיבידואל יכול להשתמש בטקטיקה הזאת כדי לצמוח. גם אתם.

היזם שון אליס טבע את המונח ב-2010. אליס עזר לסטארטאפים להשיג צמיחה בתפקידו כיועץ, אך כל פעם שעזב לטובת פרויקט חדש, התקשה למצוא מחליף. הוא חיפש מישהו שיהיה אחראי על צמיחת הסטארטאפ ולא מצא מה שחיפש במשווקים או במנהלי מוצר. שון חיפש אדם שחושב רק צמיחה בלי לקחת בחשבון אלמנטים כמו תקציב והוצאות. לפיכך, לשיטתו, מהנדס יכול להיות האקר צמיחה בדיוק כמו משווק אם הוא רק ממקד את הפוקוס שלו למקום הנכון – צמיחה.

זו המהות – היכולת לצמוח בצורה אורגנית. אם ניקח את התיאוריה מסטארטאפים לכיוון העסק הקטן שלכם, הרעיון המרכזי הוא לייצר סביבכם מעורבות (ENGAGEMENT) על ידי פעולות לא שגרתיות. פעולות שיווק על גבול הגרילה שמטרתן כאמור אחת ויחידה – להביא לצמיחה מהירה. הדרך לבצע פריצת צמיחה היא להיות פעילים ונוכחים בכמה שיותר מקומות, לחלוק ידע ולהיות מאוד אקטיבים. אם תרצו, פריצת צמיחה היא אקטיביזם שיווקי.

איך עושים את זה? מייצרים נוכחות מסיבית ברשתות. יש לכם ידע מקצועי לחלוק ואתם צריכים לחלוק אותו בכמה שיותר מקומות עם כמה שיותר אנשים. אנחנו מדברים על יצירת תוכן ויראלי ומושך, אבל בעיקר על כמות. אתם צריכים להיות בכמה שיותר קבוצות פייסבוק, גם סגורות, להגיב במקומות הנכונים, להשחיל את עצמכם בחוכמה לתוך דיונים בטוויטר, לעבור על האשטאגים רלוונטיים לתמונות באינסטגרם ולהגיב, לחלוק ידע, לייצר דיון, להראות ולהיראות והכל כמובן בצורה אורגנית ואקטיבית.

שני החוקים הבסיסיים של פריצת צמיחה הם: ראשית, לא לבוא בשיטת “נבוט לראש” וללחוץ על מכירה. זכרו: המדד הוא צמיחה ושום פרמטר אחר לא מעניין. שנית, הישארו חיוביים. למילה “האקינג” יש אולי קונוטציה שלילית, אבל במקרה הזה, הצלחה תלויה בחיוביות. אל תטרילו, תעניינו, תצחיקו, תתרמו לקידום השיח. תעזרו לאנשים אחרים בתחום הרלוונטי לעסק שלכם לכמובן. בפריצת צמיחה אנחנו מחפשים מעורבות. מערכות יחסים. פריצת צמיחה מוצלחת היא אם הצלחתם להגדיל את החשיפה אליכם.

חשוב להבהיר: פריצת צמיחה היא פעילות סיזיפית. המון ניסוי וטעייה עד שמגיעים לתוצאה הרצויה. ככל שתשקיעו יותר זמן, תצליחו. זה עובד, אבל חייבים להיות סבלניים ולהתמיד. לזכור שאנשים יבואו אליכם כשיתאים להם ובינתיים, המטרה שלכם היא להמשיך לצמוח ולהיצרב בתודעה. אל תחפשו פעולות מיידיות. אל תחפשו לקפוץ באלפי עוקבים במכה. זה לא עובד ככה. זה תהליך איטי של בניית שם שאמור למצב אתכם כאוטוריטה בתחומכם ולקרב אליכם עוקבים רלוונטיים.

ושוב נזכיר: פריצת צמיחה התחילה מסטארטאפים, אבל היא רלוונטית לכולם. כל עסק שמחפש צמיחה צריך לשקול את הטקטיקה הזאת. נכון, היא דורשת סבלנות ויצירתיות. כמו ששון אליס בעצמו אמר, ייתכן אפילו והיא דורשת איש מקצוע שזהו תפקידו, אבל השורה התחתונה שלה היא שאתם מתקרבים למקום בו אתם רוצים להיות מבחינת מיצוב. תראו לעולם שיש לכם ידע לחלוק ואתם כאן כדי לחלוק אותו, תראו לכולם ששווה לעקוב אחריכם והכל כבר יגיע מעצמו בהמשך.

קוראים יקרים, אנו מקווים שהפקתם המון ערך מהכתבה. אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email