מיתוג לעומק

מותג טוב הוא כמו אדם עם נשמה. יש לו אופי, ערכים, קול, ומאפיינים ייחודיים שמזהים אותו. העדפת מותג אחד על פני מותגים אחרים נגזרת במידה רבה מהחיבור אליו, ממש מאותן הסיבות שאתם מעדיפים אנשים מסוימים על פני אחרים. 

חיבור למותג נוצר באמצעות שייכות והזדהות – ממש כמו אהדה לקבוצת כדורגל, או להקה שנוסעים לראות אותה מופיעה בכל העולם, כשאתם לבושים בחולצה שלה.

כדי ליצור את ההזדהות הזו, יש משמעות קריטית לכל מה שנלווה למותג שלכם: החל מאיך הוא נראה, דרך צורת הדיבור שלו, ועד להתנהגות. למה אנשים מוכנים לקנות שעון ב-100 שקל ואת אותו השעון בדיוק שעושה אותה הפעולה ב-20,000 ש”ח, ולהתעקש שזה לא אותו הדבר? התשובה לכך מתחילה במיתוג. אלא שמיתוג זה הרבה יותר משם ואייקון.

מיתוג זה לא לוגו

אחת הטעויות הנפוצות כשיוצאים לדרך חדשה היא לעצב לוגו שנראה טוב ולהסיק שבכך מתמצה העניין. אלא שמיתוג הוא הרבה יותר מלוגו, כשם שלוגו הוא הרבה יותר מאייקון גרפי. מתחת לצורות, מאחורי הצבעים ובין השורות, יש קשת שלמה של מסרים, ערכים ותחושות, שמועברים באמצעות שפה גרפית וטקסטואלית עשירה. גם מי שלא יודע לפרש בצורה קונקרטית את האייקון או המשפט שמולו – חווה את המסרים, ממש כשם שתינוקות אינם דוברים שפה כזו או אחרת – אבל מבינים היטב את המסרים של הוריהם (כשאלו מוגשים בצורה ברורה).

אם לא הקדשתם לכל אחד מאספקטים אלו את תשומת הלב הנדרשת – המותג שלכם עלול להצטייר באופן מבולבל ולא עקבי, ואף לשדר מסרים סותרים.

מהו מיתוג?

מיתוג זו יצירה של זהות מלאה ועגולה והענקתה למותג מסוים. שירות, חברה, מוצר, אדם, רעיון – את כל אלו ניתן למתג, להפוך אותם למשהו עגול ומלא, כזה שסך כל המרכיבים שלו יוצרים משהו חזק שאנשים יכולים להזדהות או לקחת בו חלק, להאמין בערכים ובמסרים אותם מייצג המותג.

המיתוג מורכב מהמסרים שהמותג מעביר (גרפיים וטקסטואליים), ולא פחות מכך – ממה שהוא משדר מבין השורות. הצבעים, הקווים, הצורות, המילים – לכל אחד מאלו יש מסר ותפקיד בתוך המכלול שיוצר את הזהות המותגית.

המיתוג הוא ה-DNA שלכם – מה שמבדל אתכם מעסקים ומותגים אחרים, ומה שיוצר את ההעדפה של המותג שלכם על פני אחרים. מיתוג מדויק הוא מפתח להתפתחות אורגנית של העסק. בלי זה, יש לנו לוגו יפה ומכירות. 

מהו מסלול מיתוג לעומק?

מיתוג לעומק זהו תהליך של 30 יום, המבוסס על שיטת שיווק לעומק. התהליך כולל סדרת פגישות, במהלכן נבצע תחקיר מעמיק על כל האספקטים השונים של המותג, לרבות הסיפור, הערכים, הלקוחות, המתחרים וכל מה שעומד מאחוריו. בסופו של התהליך ניצור זהות מותגית – אשר תבוא לידי ביטוי בשפת מותג (גרפית וטקסטואלית), בנראות, ובסט של כללים, עקרונות וחוקים שיחד יוצרים את הזהות של המותג (הפירוט המלא למטה).

למי מיועד המסלול?

השיטה הזו פותחה מתוך תהליכים שבוצעו על עשרות רבות של מותגים וחברות מתחומים מסוימים, והוא לא יתאים לכל תחום. הפורמט הנוכחי מותאם בייחוד לעסקים קטנים, והוא דורש מחויבות מלאה לתהליך. צרו עמנו קשר ונחשוב ביחד אם אנחנו יכולים לעזור לכם.

עם מה תצאו בסוף?

בסיום התהליך תצאו עם ספר מותג – ה-Brand Book שלכם, שיכלול את כל הזהות המותגית שלכם. איתו תוכלו ללכת לכל בעל מקצוע בכל שלב בעתיד, ולקבל תוצרים מדויקים שמתאימים לזהות המותגית שלכם, כך שכל המסרים שתיצרו בכל סוגי הפלטפורמות יהיו באותה השפה.

מה כולל ה-Brand Book?

  • קודם כל – זהות! מי אתם, מה הערכים שלכם, למה אתם פה, במה הייחודיות שלכם – זיקוק של כל עקרונות המותג ומה שמאחוריו. מה שמבין השורות, שגורם לאנשים להתחבר למותגים.
  • לוגו
  • גרפיקה: התאמת לוגו באפליקציות שונות, צבעוניות, טיפוגרפיה, אלמנטים גרפים נוספים, גריד לרשתות חברתיות, תמונות מעוצבות לדוגמא.
  • תוכן: סיפור מותג, מניפסט, ערכים, טאג ליין (סלוגן), קול מותג, הגדרת לקוח, הגדרת מיצוב חברה בשוק הישראלי. 
  • סט החוקים שלכם: עשה ואל תעשה, תנאים שאסור להפר וכו’ – כללים שמגדירים את נראות המותג וההתנהגות שלו.
  • הדמיות: הדמיית נראות דיגיטלית (אתר, פייסבוק), הדמיית מוצרי פרינט (כרטיס ביקור, ניירת משרדית, פולדר, שילוט).

 

לסיכום

אמרנו כבר שמיתוג זה הרבה יותר מלוגו?

 

דוגמאות ועדויות של לקוחות

 

חברת ‘אורנשטיין’

רקע

אורנשטיין היא חברת בנייה המתמחה בבניית מוסדות ציבור כגון: מקוואות, בתי כנסת, ישיבות ואולמי שמחות הצמודים לבתי הכנסת. אורנשטיין הוא מותג חדור מוטיבציה ותחושת שליחות. יש לו משימת חיים: להיות שותף במארג הייחודי של ישראל באמצעות בנייה של כמה שיותר בתי אב ומוסדות ציבור בעלי משמעות.

התהליך

יהודה וישי, מייסדי אורנשטיין, הגיעו אלינו למס’ פגישות מרתקות ומהנות. 

פגשנו באנשים ערכיים, רציניים ואינטליגנטים. ההחלטה ליצירת זהות מותגית הגיע בעקבות תהליך גדילה שהם עוברים. אורנשטיין מנהלים את העסקים שלהם ביושרה תוך כבוד מלא לכל מי שבא איתם במגע. לשמחתינו הם הגיעו לתהליך המיתוג עם אותה רמה של מחויבות, פתיחות וסקרנות שהם מביאים איתם לכל מקום שהם הולכים. עברנו יחד תהליך של הקשבה ושיקוף בו אפיינו יחד את ה-D.N.A של המותג, הערכים, הסיפור, זיקוק המטרות והיעדים, האני מאמין של המותג ועוד. בהתבסס על האפיון הכתוב יצרנו לאורנשטיין זהות ויזואלית המשקפת את הערכים עליהם החברה יושבת. התמזל מזלינו לעבוד עם אנשים נפלאים שאנחנו שמחים לקרוא להם לקוחות.

״זה היה פשוט תהליך מרתק. עבורי זה עשה שינויי בתפיסת העולם שלי, כי פתאום התחייבתי למה שאמרתי פה זהו זה, מחויבות.״

יהודה אורנשטיין, בעלים

חברת ‘Valore’

רקע

ולורה היא חברה יזמית המתמחה בנדל״ן בארצות הברית. החברה ביצעה עסקאות בתחום הנדל”ן המסחרי בהיקפים של מאות מיליוני דולרים (מרכזי קניות בקליפורניה) וכיום היא מתמחה במולטי פמילי. החברה הוקמה על ידי היזם רועי מעודי מתוך רצון אמיתי ליצור למשקיעים המתאימים הזדמנות למצוא אפיק נכון, הוגן ואמין להשקעות. רועי צבר ידע רב במשך השנים ויש לו תשוקה עזה להעביר את הידע הזה הלאה ולעזור למשקיעים ישראלים להבין את היתרונות והחסרונות של השקעות בארצות הברית.

התהליך

ולורה ניגשו אלינו לתהליך מיתוג בכדי לדעת איך לשקף את האופי של החברה ושל המייסד שלה, רועי מעודי.

רועי הוא איש ערכי ושוחר אמת, דמות מיוחדת בנוף עסקי הנדל״ן. הוא איש נדיב ופתוח, וניכר שמעבר לחוש העסקי המפותח שלו הוא באמת רוצה להעביר את כל הידע שהוא רכש הלאה למשקיעים פוטנציאלים ולציבור הרחב. ישבנו עם רועי ולירז, בעלי החברה לחמש פגישות מרתקות בהן דיברנו על השקפת העולם המיוחדת של רועי בפן האישי והעסקי, אותה הוא מנחיל לחברה שלו. רועי הוא לא אדם מתפשר, הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה. בסבלות וסקרנות ישבנו יחד ודייקנו את הערכים של החברה, האני מאמין, הגישה שלהם לנדל״ן – גישה אתית ומקצועית.

בחירת הלוגו היה תהליך מאתגר אבל מאוד מתגמל. בסופו של התהליך כולנו היינו מרוצים וגאים בתוצרים, מה שהראה לנו שכשמוצאים את השותפים הנכונים לדרך, כאלו שיש לך איתם שפה משותפת, וכשעושים הכל בכיף וחיוביות הכל אפשרי. 

״אף אחד אף פעם לא הבין אותי כמו שאתם מבינים אותי, עשיתם עבודה מדהימה. רואים את ההשקעה. אחרי הניסיונות  הקודמים שלי עם מעצבים, היה שווה לחכות לכם״

רועי מעודי, מייסד ולורה

חברת ‘א.נ.א חשמל’

רקע

א.נ.א חשמל היא חברה קבלנית לעבודות חשמל, תעשיה, משרדים ותשתית תקשורת. מאז היווסדה החברה נכללת ברשימה מצומצמת של חברות שנמצאו ראויות לעבוד מול השוק הציבורי, שוק קטן ואקסקלוסיבי בעל רף קבלה גבוהה. 

התהליך

משפחת דויד הם בעלים של חברת קבלנות חשמל העובדת בעיקר עם גופים ממשלתיים. במשך 22 שנה העסקים וגדלים בצורה אורגנית כששמם הולך לפניהם ולקוחות נשארים עשרות שנים. דויד האב ניהל את החברה בהצלחה וכיום הצטרפו אליו שני בניו הצעירים. לחברה לא הייתה זהות מותגית פשוט כי לא היה צורך אמיתי לכך.

החברה הגיע אלינו לתהליך מיתוג מתוך צורך של הדור הצעיר ליצור נוכחות מותגית, בעיקר כי הם גאים בעבודה שלהם. הם רוצים שהעובדים והלקוחות יהיו מסוגלים לראות את העבודה שהם עשו ולהגיד ״ את זה, אני עשיתי״ . דור קצת אחר עם חשיבה שונה.

כשפגשנו את משפחת דויד פגשנו אנשים צנועים, נעימים, חמים וחכמים. אנשי עבודה, שלמרות ההצלחה והגדילה נשארו צנועים ומכבדים. פגשנו דור שני שמכבד את הדור המייסד, אפילו מעריץ, כזה שרוצה להמשיך את דרכו המיוחדת.

הבן ניר דויד התגייס לתהליך בו דייקנו את הסיפור, המטרות, והאני מאמין של החברה. דיברנו על מה החברה הייתה ומה היא רוצה להיות אלו ערכים ישתנו ואלו ישארו איתם לאורך כל הדרך. לקחנו את כל מה שלמדנו על החברה, הצניעות, היושרה, האמון ויצרנו D.N.A למותג הכולל שפה ויזואלית המשקפת את הערכים של החברה.

״אני ראיתי מה חברות אחרות עשו, דברים מאוד בסיסיים. כשניר אמר לי שאתם עושים D.N.A, בהתחלה לא הבנתי למה הוא מתכוון. אבל עכשיו אני מבין. אני מרגיש שבאמת מקשיבים לי, מעבדים את מה שאני אומר,  ושנעשת פה עבודה משמעותית. אתם עושים עבודה נהדרת. תודה לכם״

ניר דויד, א.נ.א חשמל 

בואו נתחיל