fbpx

3 שיעורים שבעלי עסקים קטנים יכולים לקחת מסטארט-אפים גדולים

3 שיעורים שבעלי עסקים קטנים יכולים לקחת מסטארט-אפים גדולים

כולם רוצים להקים סטארט-אפ מצליח בעולם ההייטק ולעשות את המכה הגדולה. לא תמיד זה מצליח, יש כאלה שבכלל מוותרים על החלום, אבל את העקרונות שהופכים מיזמים כאלה למוצלחים, אפשר להכיל גם על עסקים קטנים ובינוניים. הרי בעיקרון, גם חברות ענק כמו מקדונלד‘ס או נייקי, היו בהתחלה סוג של סטארט-אפ שעם הזמן גדל למימדים אסטרונומיים.

אז מה בדיוק עושים סטארט-אפים מובילים, ואיך אתם כבעלי חנותה, מסעדה או פיצוציה יכולים ללמוד מהם? הנה כמה שיעורים שאתם יכולים לקחת לעצמכם.

1. בנו תחזית לטווח ארוך

הרבה עסקים קטנים חושבים במונחים של ”כמה כסף עשיתי החודש“. ברור שהדבר הכי חשוב לכם הוא לסגור את החודש ולדאוג שלמשפחה שלכם יהיה מה לאכול. גם חיי היום-יום של יזמים הם תמיד קשים, בין אם מדובר בסטארט-אפ טכנולוגי, חנות או מסעדה. תמיד ייצא  לכם המיץ. הסטארט-אפיסטים בונים תחזית (Financial Forecast) לחצי שנה קדימה לפחות, כי הם במוד הישרדותי וכך הם יודעים לנווט את התקציב ולהגדיר יעדים.

בדקו אם אפשר לקחת את התכנית העסקית שלכם וליישם אותה בתחזית חצי שנתית/שנתית

2. הצבת יעדים לגידול תמידי

חברות סטארט-אפ צריכות להציג גידול כל הזמן, לא משנה אם הן נמצאות בשלב שלפני או אחרי גיוס עובדים. עסקים קטנים יכולים לחשוב במושגים של יעדים, או KPI (Key Performance Indicator) – היעד יכול להיות שהלקוחות יגיעו בתדירות יותר גבוהה, שיוציאו יותר כסף בכל פעם שהם מגיעים או שישהו זמן רב יותר בחנות בכל ביקור. אם חושבים על זה ככה, במוקדם או במאוחר ניהנים מגידול כלכלי.

בחרו שני מדדים ותבדקו איך אפשר להגדיל אותם

3. השיווק לא פחות חשוב מהפיתוח

כאשר יזם חושב על רעיון לסטארט-אפ, האינסטינקט הראשוני הוא לנעול את עצמו בבית ולשבת מהבוקר ועד הערב על פיתוח הרעיון מכל זווית אפשרית. הכל טוב ויפה, אבל בשלב מסוים, כשהסטארט-אפ מקבל צורה, גם הוא מבין שהוא צריך להשקיע לא פחות גם בשיווק. אם הרעיון שלו כל כך יעזור לאנשים בחוץ, הם צריכים לדעת עליו איכשהו. דבר נוסף שיש לזכור הוא נושא היזמות.

ההבדל בין בעל המכולת לסטארט-אפיסט הוא שבזמן שבעל המכולת יושב מאחורי הקופה ומחכה שיגיעו לקוחות, הסטארט-אפיסט דוחף כל הזמן כדי להתקדם ולפרוץ. אנחנו לא מצפים מבעל המכולת לקנות שלטי פרסום באיילון, אבל בוודאי שהוא צריך למצוא את ערוצי השיווק שיכולים להקנות לו יתרון בתחום שלו. אחרת, הוא פשוט ידשדש.

1. נסו להגדיר תקציב שיווק

2. נסו ליצור תכנית שיווק רבעונית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

איך תוציאו את המקסימום מתיבת המייל

קידום מכירות, קבלות, תזכורות על אירועים, ניוזלטרים שנרשמתם אליהם, ספאם מהדוד הניגרי העשיר וגם מיילים מחברים ושרשראות מיילים מאמא– כל אלו עושים את דרכם לתוך

למה ניוזלטר? למה עכשיו?

אמ;לק: המדיום הוא המסר. החלטנו שהגיע הזמן לחלוק את הידע ולהנגיש אותו עבור כמה שיותר אנשים ישירות אל תיבת המייל. איך נולד הרעיון? יום קיץ