fbpx

תפסיקו לזרום: 5 טעויות פייסבוק שהורגות לכם את הקמפיינים

תפסיקו לזרום: 5 טעויות פייסבוק שהורגות לכם את הקמפיינים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

יש אינסוף מידע ועצות שאפשר לתת על פייסבוק, אבל מרבית המפרסמים הקטנים נופלים דווקא על העקרונות הבסיסיים ביותר. 5 עקרונות פשוטים שחייבים ליישם תמיד, ובראשם הצהרה חשובה: תפסיקו לזרום

ככה בערך זה נראה. אבל אל דאגה, יש גם פתרון

החלטתם לקדם את העסק שלכם בפייסבוק. קודם כל, מגיע לכם שאפו גדול על היוזמה וההחלטה לקחת את גורלכם בידכם. השלב הראשון הוא לשאול, להתייעץ, ואולי לקרוא כמה מדריכים. מרבית העצות שתקבלו יהיו טכניות – איך ניגשים למנהל המודעות, מה עושים בכל שלב וכו’.

אחרי שצלחתם את העניין הטכני, אתם מגיעים לבעיה המרכזית אצל רוב המפרסמים הפרטיים: לא תמיד יודעים מי בדיוק קהל היעד שלכם – ואיך למצוא אותם. מה עושים כשלא יודעים? זורמים. לפעמים נופלים על משהו טוב שעובד ואתם לא יודעים למה, אבל במרבית המקרים משלמים הרבה כסף, לא מבינים למה עדיין לא רואים תוצאות, מתייאשים מהמערכת ועוזבים אותה.

העניין הוא, שפייסבוק היא מערכת שכל תכליתה היא לגרום למשתמשים שלה לבלות בה כמה שיותר זמן, באמצעות הצגת תוכן שירתק אותם למסך. משכך, מרבית האנשים שרואים את התוכן שלכם מתוך אלו שנחשפו אליו חייבים להתעניין בו. כשזה לא המצב, פייסבוק מבינה שהתוכן שהעליתם לא מעניין את הקהל שבחרתם, המודעה שלכם זוכה למדד רלוונטיות נמוך ומוצגת למעט אנשים, והקמפיין לא ממריא.

לא רואים תוצאות, מתייאשים מהמערכת ועוזבים אותה. או זה.

אספנו 5 נקודות מרכזיות שבהן מפרסמים נוטים לזרום – בדיוק בנקודה בה הם צריכים להיות הכי מדויקים שאפשר.

אבל לפני הכל הבהרה חשובה: שימו לב שאתם לא מבלבלים בין לזרום לבין ניסוי ותהיה. הסיבה היא שחלק גדול מהעבודה בפייסבוק מבוסס על לנסות ולראות מה עובד – אלא שהנסיונות האלו חייבים להיות ממוקדים, ולא יריות באפלה.

טעות מספר 1: לירות לכל הכיוונים

אתם מומחים במוצר שלכם, מי אוהב אותו זו כבר שאלה אחרת. מבחינתכם הוא מתאים לכולם – אז למה להחליט מראש? המחשבה כאן: לבחור קהל כללי, לצאת לדרך ולראות מה קורה, מתוך הנחה שמתוך ההמון בטוח יהיו כמה שיתעניינו במה שהעלינו.

מה שקורה הוא שאחרי שהעליתם את הקמפיין מגיע שלב הלמידה, שבו פייסבוק מציגה את התוכן שלכם לחלק קטן מהקהל, בוחנת את רמת העניין והמעורבות – ולפי התוצאות מחליטה איזה תפוצה לתת לקמפיין שלכם. במקרה הזה, עצם העובדה שמעט אנשים התעניינו בתוכן שאתם מציגים מתוך אלו שנחשפו אליו היא הדבר הכי רע שיכול לקרות לכם בפייסבוק, אפילו אם אלו שהתעניינו בו היו סופר בעניין.

לכן, במקרים רבים עדיף לכם לבחור קהל קטן ומדויק יותר מקהל גדול ולא מפולח. החלוקה לקהלים וסגמנטים היא משהו שדורש במקרים רבים יצירתיות ומחשבה רבה, אבל היא הכרחית להצלחת הקמפיין. אנחנו כותבים במקרים רבים גם כי תמיד יש יוצאים מהכלל שקצרה היריעה מלהכיל את כולם, וגם כי נקודת הקיצון השני של הסקאלה (לבחור קהל קטן מדי) גם לא בהכרח תהיה עדיפה. אמצע זה תמיד טוב.

חשוב מאד לזכור גם שהיקף החשיפה שתקבלו תלוי בתקציב שהגדרתם לא פחות מאשר בגודל הקהל. כלומר, זה לא שאם הגדרתם קהל של מיליון איש אתם תגיעו ליותר אנשים ממקרה שבו הגדרתם קהל של 200 אלף. להיפך, במקרים רבים תשלמו פחות על חשיפה כשתפנו לקהל קטן וממוקד (בדגש על ממוקד) מאשר לקהל גדול וכללי.

עד כאן?

טעות מספר 2: תפסת מרובה

חוסר הידיעה המדויקת למי אני פונה, או ההחלטה שאני פונה לכולם באים לידי ביטוי גם במסרים. מה שמדבר לאמא צעירה מפרדס חנה לא בהכרח ידבר לרווקה תל אביבית, ומה שבטוח – טקסט כללי לא ידבר לאף אחת מהן. לכן, אחרי שחילקתם את הקהלים שלכם לסגמנטים, חשוב להתאים לכל סגמנט את המסרים שלו – גם בפן של המסרים עצמם, וגם בשפה ובטון שהם מוצגים. דברו עם האנשים הרלוונטיים, תחפרו, תשאלו – העיקר שתהיו הכי מדויקים שאפשר.

טעות מספר 3: מה שטוב לי טוב לכולם

כשזורמים, קורים דברים יפים. אבל לפעמים, קורה גם ההיפך. אחד הדברים שקורים כשלא מחליטים מראש למי פונים ומתעמקים בקהל שבחרנו, הוא זליגה או אימוץ במודע של מאפיינים הדומים יותר לכם או למכרים שלכם מאשר לקהל שאליו אתם רוצים לפנות. זה נכון גם ברמה הטכנית (הטרגוט במערכת) וגם ברמת התוכן (התאמת המסרים). אלא אם התמזל מזלכם ואתם באמת פונים לקהל שהוא בדיוק אתם – במקרה הטוב התוכן פשוט יעבור ליד אותם אנשים שפניתם אליהם, ובמקרה הפחות טוב הם ישאירו לכם פידבק שלילי. שימו לב שאתם לא נופלים בזה, ושאתם לא נשבים בקסמיו של הטקסט שכתבתם – כשבפועל מי שאתם פונים אליו בכלל לא יבין אותו.

טעות מספר 4: שיווקי מדי

בסופו של דבר, המטרה היא לשווק מוצר, ואתם צריכים להיות הראשונים שמאמינים במוצר שלכם כדי לשכנע אחרים. עד כאן סבבה, אלא שכמו שבחיזור אחר בן או בת זוג אתם לא מתנפלים ישר על האובייקט (וגורמים לו לברוח בלי להסתכל לאחור), אלא משתלטים על עצמכם ובונים את זה בהדרגתיות. מהסיבה הזו בדיוק המציאו את משפך השיווק – הווריאציה השיווקית לזוגיות: פגישה ראשונה, רואים שיש עניין, אחר כך שיחת היכרות, בפגישה הבאה מתקדמים קצת – עד שמגיעים בסוף להמרה 🙂

תנו לאנשים להתחבר אליכם, תעלו תוכן מעניין, השראתי, מצחיק, אינפורמטיבי – כל דבר שמשאיר אותם עם משהו – ואז תפנו לאנשים שכבר הביעו התעניינות בכם. זה נכון גם מבחינת התמהיל: שימו לב שאתם משלבים פוסטים שהם תוכן נטו, עם פוסטים שיווקיים, ולא שוחקים את הקהל שלכם עם מסרים שיווקיים אגרסיביים.

טעות מספר 5: לא מספיק שיווקי

תראו, זה לא שאנחנו לא סגורים על עצמנו, זה פשוט שיש גבול מאד דק בין שיווקי מדי, לבין לשים את כספכם על קרן הצבי. אחרי כל הדיבורים היפים על תוכן וערך, בסופו של דבר תזכרו שעם לייקים לא הולכים למכולת. לכן, שימו לב שהפוסטים שלכם שאמורים להניע לרכישה (לא כולם!) כוללים הנעה ברורה לפעולה, עם מסר ברור שמבליט את מה שאתם רוצים להבליט – ושממואן לאנשים הנכונים. כלומר, תעבירו אותם את התהליך שאתם רוצים להעביר – רק אל תשכחו בסוף גם את החלק של למכור להם את מה שאתם רוצים.

הרגע הזה כשהאסימון נופל

שנסכם?

בשורה התחתונה, הטיפ הכי חשוב הוא להתאים את המסר לקהל. זה אומר גם לבחור את הקהל הכי ספציפי שאתם יכולים, וגם להגיש לכל קהל בדיוק את המסר שעונה על הצורך הספציפי שלו. לצורך כך, מומלץ לבנות כמה סטים של מודעות שמיועדים כל אחד לקהל יעד אחר (כדי להבין איזה קהל מגיב הכי טוב למסרים שלכם – כי בהנחה שאין לכם תקציב לפנות לכולם), ולכל סט ליצור מספר מודעות עם מסרים שונים (כדי להבין איזה מסר הכי מושך את הקהל הספציפי).

החלוקה הזו לקהלים ולמסרים דורשת הרבה יצירתיות ולא מעט חפירות – אבל היא הבסיס לכל קמפיין מצליח בפייסבוק. אנחנו מציעים גם לבנות את הקמפיין מראש – עוד לפני שיושבים מול המערכת. פשוט לשרטט על נייר למי אתם הולכים לפנות ואיך.

שורה תחתונה (הפעם באמת)

אין סוף לאפשרויות. והסוד הגדול: אתם לא צריכים לדעת את כולן. רק לנסות כמה, עד שתמצאו אחת שעובדת. אל תתייאשו – גם למומחים הכי גדולים בפייסבוק לוקח זמן לפצח מה עובד טוב ומה לא, ומאחורי כל קמפיין מצליח עומדים לא מעט כושלים. זו עיקר התורה בפייסבוק: סבלנות ועקביות.

יש לכם שאלות? דברו איתנו כאן, נשמח לענות על הכל.

תמונות: Deposit photos

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email