fbpx

שישה טיפים פשוטים ליצירת טאמבנייל מקצועי ל-Youtube

שישה טיפים פשוטים ליצירת טאמבנייל מקצועי ל-Youtube

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לעשות כדי לעטוף את הסרטון שלכם בעטיפה מנצחת. חמש דקות קריאה ואתם והערוץ שלכם מסודר. זה יותר קל מלבחור שוקולד בחנות הממתקים 

ראיתם פעם פיזית איך העיניים של ילד נוצצות כשהוא צועד בתוך חנות ממתקים ענקית? הוא עובר בין המדפים של הסוכריות, חולף על פני המסטיקים ולבסוף מוצא את הממתק הכי שווה. הממתק שנדמה שחיכה לו כל חייו – והוא בסך הכל בן 9 כן? 

הוא מרים מהמדף חטיף מטורף עם שתי שכבות מפנקות של שוקולד אגוזים וקרמל, עטוף בעטיפה צבעונית מפוארת. חטיף כל כך מפנק שכדי להרשות לעצמכם ליהנות ממנו הייתם נשבעים לרוץ שעה באותו ערב. אבל הוא בן 9 מה הוא מבין? ובכל זאת, משהו בלתי נשלט משך אותו לחטיף הספציפי. מה יקרה אם השוקולד לא יהיה לו טעים?

 ביוטיוב יכול לקרות אותו הדבר. הסרטון שאנחנו בוחרים הוא זה עם הטאמבנייל הכי טוב. לא בטוח שהסרטון שבחרנו הוא הסרטון הכי טוב, אבל וואו איזו עטיפה. טאמבנייל (Thumbnail) היא תמונה קטנה הנותנת תצוגה מקדימה לסרטון יוטיוב. תמונה שעוזרת לצופים להבין פחות או יותר על מה מדבר הסרטון ולמה לצפות.

יוטיוב היא פלטפורמה פחות מוערכת בישראל. רבים מאיתנו מחפשים דווקא סרטונים באנגלית ולא בשפת האם שלנו.התחרות ביוטיוב בשפה העברית היא לא גבוהה ויש המון מקום לערוצים ישראליים לצמוח. זו הזדמנות לא מנוצלת. 

לפעמים כשאנו מחפשים סרטון ביוטיוב, אין לנו מושג למה בחרנו דווקא בו. אנחנו לא יודעים כמה עבודה נעשתה מאחורי הקלעים כדי לגרום לנו לבחור דווקא בו: עיצוב, פסיכולוגיה, קופירייטינג – ליצור טאמבנייל זו אמנות. אחרי שחקרנו למדנו והחכמנו הגיע הזמן לשתף אתכם בכמה טיפים חשובים לגבי טאמבניילים ב-Youtube. 

טאמבנייל (Thumbnail) – למה זה משנה בכלל
טאמבנייל (התמונה הממוזערת ביוטיוב) הוא חלק מכריע בשיווק ערוץ יוטיוב. אם התמונה של הסרטון לא מספיק מעניינת ומושכת, אנשים לא ילחצו עליה והפרס על העבודה הקשה לא יגיע. מי רוצה 0 לייקים וחמש צפיות על הסרטון? אף אחד. אבל כל זה כבר די ברור, אתם כאן כדי ללמוד משהו חדש. בואו נתחיל.

טיפ ראשון: סוף מעשה במחשבה תחילה
לפני שאתם בכלל ניגשים ליצירה של הטאמבנייל קחו דקה לחשוב. זה מאוד מפתה ישר לקפוץ למים ולהתחיל לעצב תמונה, אבל לפני שתעשו זאת, נסו לחשוב על מה הסרטון מדבר ומה המסר המרכזי שהוא מנסה להעביר.

תכננו איזה טקסט אתם הולכים לכתוב, ובאילו אלמנטים תשתמשו כדי שהמסר יהיה ברור. יש לכם פחות משתי שניות למשוך את העין של הצופים, אז התכנון חשוב.

60 השניות שתקדישו למחשבה יעזרו לכם להיות ממוקדים יותר בזמן יצירת הטאמבנייל. התוצאה של עיצוב ללא מחשבה היא טאמבנייל מסורבל ומבלבל שגם ישרוף לכם זמן יקר.


טיפ שני: מעט טקסט בתמונה, שווה יותר קליקים
הטאמבנייל הוא תמונה די קטנה והמטרה- לתפוס את העין של הקהל. כלל אצבע חשוב הוא לכתוב טקסט ממוקד ותמציתי. הטקסט צריך להכיל בין 3 ל-6 מילים מקסימום ופונט גדול ובולט שמעביר את המסר. לדוגמה: אם המסר המרכזי של הסרטון הוא שחשוב תמיד לשאוף להשתפר, לדחוף את עצמנו אל עבר הצלחה, טקסט מסקרן וטוב יכול להיות “הצלחה מתחילה כאן”. 

יותר מדי מילים סתם יבלבלו את הקורא. בנוסף, אל תשכחו שחלק ניכר מהקהל שלכם גולש מהמובייל, ושם הטקסט נראה אפילו קטן יותר ממה שאתם חושבים. קחו את זה בחשבון בזמן יצירת הטאמבנייל.

טיפ שלישי: השתמשו בפנים היפות שלכם
בין אם אתם הפנים של העסק ובין אם לא, השתמשו בתמונה של הפנים בתוך הטאמבנייל. פנים תמיד עוזרות למשוך תשומת לב ולגרום לאנשים להקליק. פנים אנושיות משדרות משהו מזמין. שילוב שלהן לצד הטקסט יכול להביא תוצאות יפות והרבה קליקים.

נכון שכבר דיברנו על כך שהטקסט צריך להעביר את המסר של הסרטון? כך גם התמונה של הפנים שבה אתם בוחרים. בסרטון שבטאמבנייל שלו מופיע טקסט “הצלחה מתחילה כאן”, חיוך ויד שמצביעה לכיוון הטקסט או פנים מופתעות יעזרו להעביר את הכוונה והמסר. במילים אחרות, חשוב שיהיה קשר בין המסר של הסרטון לטקסט, ובין הטקסט להבעת הפנים שבחרתם.

דגש קטן: ישנן שש הבעות פנים אוניברסליות בהן שווה לכם לעשות שימוש בטאמבניילים שלכם:
שמחה, עצב, הפתעה, פחד, גועל, כעס.

טיפ רביעי: יותר מדי זה לא טוב
בכל טאמבנייל יש כמה אובייקטים ואלמנטים. כלומר יש את הטקסט, את הפנים ויש גם אלמנטים נוספים שלעיתים שווה להוסיף לתמונה. לדוגמה בטאמבנייל הזה שהכנו, החלטנו להוסיף גם תמונה של עט כי הסרטון מדבר על כתיבה.

חשוב להבין שיותר מדי אלמנטים ואובייקטים בתמונה יכולים ליצור בלבול, ותמונה בעלת מראה מסורבל, היא כזו שהצופה לא ירצה להקליק עליה. הקפידו להפחית באלמנטים ונסו להשתמש ברקע נייטרלי שלא גונב את ההצגה מהאובייקטים המרכזיים בתמונה: הטקסט והבעת הפנים.

טיפ חמישי: שימו לב למתחרים
לפני שאתם יוצרים טאמבנייל לסרטון שמדבר על נושא מסוים, ערכו חיפוש קצר ביוטיוב ושימו לב לטאמבניילים של המתחרים שלכם. האם כולם נראים אותו הדבר? באילו צבעים רובם משתמשים ובאיזה אלמנטים? נסו ליצור טאמבנייל שנראה שונה ובולט יותר משל המתחרים. האפשרויות רבות: אתם יכולים לבחור צבעים נועזים יותר, אולי טקסט שנון יותר או תמונה שמושכת את העין. הפואנטה היא לבדל את עצמכם מהמתחרים.

טיפ שישי: פוקוס על הצבעים
הטיפ הזה הוא לא חובה אלא בגדר המלצה. בחרו בשניים-שלושה צבעים מרכזיים בהם תשתמשו בכל הטאמבניילים שלכם. זה יחסוך לכם הרבה זמן ומחשבה וגם ייצור אחידות נחמדה בסרטונים לצד מראה נקי ואסתטי בערוץ היוטיוב שלכם. השתדלו לא להשתולל ולהשתמש במיליון צבעים בטאמבנייל אחד כי זה יכול לבלבל את הצופים ולתת לטאמבנייל מראה לא מקצועי.

שני בונוסים קטן שיעזור לכם לשדרג כל טאמבנייל:

כשמדובר על טאמבניילים, פעמים רבות תמונה שאתם מצלמים נראית טוב יותר ללא רקע (PNG). אולי הרקע לא מתאים ואולי החדר בו צילמתם מבולגן. אם ברצונכם למחוק את הרקע בקלות ובזריזות, היכנסו לאתר WWW.REMOVE.BG, העלו את התמונה והאתר ימחק את הרקע עבורכם תוך פחות מדקה.

הבונוס השני קשור באתר עיצוב שנקרא CANVA.COM, שאם אתם לא מכירים אותו עדיין, הגיע הזמן שתכירו. זו פלטפורמת עיצוב חינמית אונליין. אתם לא יודעים להשתמש בפוטושופ? אל חשש, הפלטפורמה הזו מאוד פשוטה ותקל לכם את תהליך העיצוב. במנוי החינמי יש המון אופציות שיכולות לשמש אתכם בעיצוב הטאמבניילים שלכם.

מקווים שהפקתם המון ערך מהכתבה הזאת, נשמח לשמוע מה אתם חושבים. אתם מוזמנים לכתוב לנו בפייסבוק שלנו, ואם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה.

פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו 5 דקות על כל מה שחדש בעולמות  היזמות, שיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם . 

להרשמה לחצו כאן עכשיו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email