fbpx

איך להאיץ את ההתקדמות שלך בעזרת עיקרון פארטו

איך להאיץ את ההתקדמות שלך בעזרת עיקרון פארטו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

בעולם דינמי ומהיר, כשאנחנו תמיד מחפשים עוד זמן, עוד כלים ועוד דרכים להשתפר, עלינו גם לדעת מה חשוב ובמה להתמקד. עיקרון פארטו מזכיר לנו שבמקרים רבים חשוב יותר להתקדם מהר מאשר לחכות שהכל יהיה מושלם.

עיקרון פארטו קובע  ש- 80% מהתוצאות מגיעות מ-20% מהמאמצים שלכם,והמסקנה היא שכדאי לעצור ולבדוק האם אתם מתרכזים בדברים הנכונים. הסתכלו על החיים שלכם בעין אובייקטיבית, אילו דברים באמת מקדמים אתכם לעבר המטרות, ואילו פחות?

כן סלוגן מדהים זה חשוב,גם לוגו או שם לעסק וכמובן שגם אתר,אבל לרבים מאיתנו יש נטייה לעבוד על המשימות האלה כמו עכברים שרצים על גלגל ופשוט לא להפסיק עד שהם “מושלמים”. אין דבר כזה אתר מושלם, תמיד יהיה מה לשפר, אבל עדיף לעבוד על האתר עד שהוא מספיק טוב ולהעלות אותו לאוויר מאשר להתעכב על הדקויות הקטנות. בדרך כבר יהיה לכם את הזמן לשפר מה שצריך.נכון,לפעמים קשה לנו לעלות דברים שנראים כ”חלקיים” אך אם נמשיך עד למושלם, אנו עלולים לאבד מומנטום או גרוע מכך,לגלות שהקהל רוצה משהו אחר לגמרי. לא אחת אנחנו שורפים זמן יקר על פעולות שלא מקדמות אותנו מספיק אל עבר המטרות ומהסיבה הזאת חשוב שתכירו את עיקרון הפארטו.

אז מהו עיקרון הפארטו?

עיקרון פארטו, הידוע גם בשם 80-20, הוא עיקרון שנוסח על ידי הכלכלן האיטלקי וילפרדו פארטו,והוא אומר ש20% מהפעולות שנעשה ישיגו כ80% מהתוצאות הרצויות.כלומר רק חלק קטן מהדברים שאנו עושים במהלך היום הם הדברים שיקדמו אותנו אל עבר המטרה- העסקית או האישית. העיקרון הזה נועד כדי לעזור לנו לבחון במה צריך להתעסק ובמה פחות. פעמים רבות אנו משקיעים המון אנרגיה בביצוע משימה שבפועל לא תניב לנו את התוצאה לה אנו מצפים, או בלקוח שהזמן והאנרגיה שאנחנו משקיעים בו לא מתגמלים מספיק.

הנה כמה מספרים שיעזרו לכם להבין במה מדובר:

-80% מהמחזור שלכם מגיע מ20% מהלקוחות שלכם.
-80% מהמכירות מגיעות מ20% מאנשי המכירות בצוות שלכם.
-80% מהתנועה לאתר מגיעה מ20% ממקורות הפרסום בהם בחרתם.
-80% מהתלונות מגיעות מ20% מהלקוחות שלכם.

בגדול, חשוב לדעת באילו דברים להתמקד, מה שורף לכם הרבה זמן,מי באמת מכניס לכם כסף ומה ייתן לכם ערך חזרה ותמורה לזמן ולאנרגיה שלכם.

בואו נבין טוב יותר את הפארטו

דמיינו שאתם בעלי מסעדה. המסעדה מוכרת 10 מנות בסך הכל,אך 2 מנות דגל נמכרות משמעותית יותר מהאחרות ו 2 מנות אחרות כמעט ואינן נמכרות . אתם צריכים להחליט מה לעשות , וחלק מזה יהיה לשחרר מנות חלשות (כדי לא להפסיד כסף) ולשקול מה להכניס במקום. כמו כן שווה לחשוב על איך למכור יותר מהמנות הטובות.

דוגמא נוספת – יש לכם עסק לעיצוב גרפי. אם תסתכלו תופתעו לגלות ש-20% מהלקוחות מהווים כ-80% מהמחזור או לפחות חלק עיקרי, משמעותי מאוד אפילו בעסק שלכם. מצד שני תגלו ש-20% מהלקוחות דורשים הרבה יותר זמן ממה שתוכנן. במקרים כאלו, מומלץ לבדוק האם כדאי לסיים את ההתקשרות עם לקוח ולפנות משאבים לפיתוח העסק, לקוחות חדשים או כל דבר חשוב יותר.

כמה טיפים שיעזרו לכם לנהל עסק טוב יותר על פי הפארטו.
1.זהו את 20% הלקוחות שמכניסים לכם הכי הרבה כסף,רכזו את מאמצי השיווק שלכם בהם,וטפחו את מערכת היחסים איתם.
נסו להבין מי מבין הלקוחות שלכם שואבים לכם הכי הרבה זמן ואנרגיה, הם לא חלק מה20%?  תשקלו האם כדאי לצמצם את העבודה עמם או להגיד שלום ולהתראות.

2.זהו את 20% אנשי המכירות הכי טובים בצוות שלכם , אלו הם אותם אנשים שסוגרים הכי הרבה עסקאות , השתמשו בהם כדי ללמד את שאר אנשי המכירות איך להשתפר.

3. בכל יום תנסו לזהות אילו משימות הם ה-20% שיקדמו אתכם יותר אל עבר המטרות והשקיעו בהם מעט יותר מבאחרות.

הנה כמה שאלות שיעזרו לכם לדעת מה בפארטו ומה לא

-כמה זמן עבדתי על העבודה עבור הלקוח הזה?
-האם התשלום עבור הזמן הזה מספק?
-כמה זמן אותו לקוח עובד איתי?
-האם יש לקוחות ששואבים פחות זמן ואנרגיה ומשלמים יותר?
-האם הלקוח הזה הביא לי תועלות אחרות מלבד כסף? (לקוחות חדשים, קשרים..)

בשורה התחתונה,אולי ייקח לכם מעט זמן לאמץ את העיקרון המנחה הזה, וכן לא אמרנו שזה יהיה פשוט, אבל סמכו עלינו, את המאמץ שלכם זה יהיה בהחלט שווה. לסיום נסגור עם משפט משעשע שנאמר ע”י לא אחר מוילפרדו פארטו “אם אתה נח והתיבה שלך עומדת לשקוע,חפש קודם את הפילים, כי אתה יכול לזרוק חבורה של חתולים,כלבים,סנאים והתיבה שלך תמשיך לשקוע. אבל אם תמצא פיל אחד , אתה כבר במצב הרבה יותר טוב”

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email