fbpx
קראתם השבוע את הכתבה ב”דה מרקר” על מחלקות השיווק המנופחות? הנושא הזה בוער בעצמותיו של ניר זברו שלנו כל כל הרבה זמן והוא היה חייב להגיב. והוא הגיב כמו שרק הוא יודע. הטור שלו על עתיד מחלקות השיווק, השינוי המתבקש, למה דווקא עכשיו חובה לדבר על שיווק במיקור חוץ ולמה כולנו חייבים להגביר קצב, מחכה לכם עכשיו באתר שלנו. 
 
ויש גם פרק חדש ומצוין של הפודקאסט חכמת רחוב והסרטון שעשה לנו את השבוע.

שנתחיל?
 
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

שיווק 

שובם של המכתבים 

על מה מדובר? המיילים השיווקיים חוזרים ובגדול בזכות הדור הצעיר. תתפלאו, המיליניאלז נוטים לרוקן מהר יותר את תיבת המייל שלהם, הם קוראים ומתרגשים “לקבל מכתב”, מה שגרם לפריחה מחודשת של הכלי השיווקי הנהדר הזה. 

בואו נשחק משחק קטן. נסו לחשוב על חמשת האנשים האחרונים ששלחו לכם מייל (למייל הפרטי, לא לעבודה). קשה אה? עכשיו נסו לחשוב על חמשת המותגים האחרונים שקיבלתם מהם מייל. יותר קל, נכון? זה היופי באי-מייל מרקטינג ותאמינו או לא, זה עובד מצוין במיוחד אצל קהל צעיר, בדיוק הקהל שרגיל לתקשר בדרכים אחרות ופתאום מגלה את הקסם הטמון בקבלת “מכתב”. 

העולם משתנה ומתעדכן, אבל יש דרכים טובות, מסורתיות שעדיין מספקות תוצאות. בימים שבהם כולם מודאגים מענייני פרטיות נתונים, כשכל הפלטפורמות האפשריות מפוצצות בפרסומות ומותגים נבחנים לפי היכולת שלהם להיות אותנטיים, לא מעט משווקים מבינים שהדרך להגיע לקהל הצעיר היא באמצעות אולד פאשנד אימייל. חד, נכון, אישי וכתוב כמו שצריך. 

אמילי לוף, מנהלת פיתוח ושיווק בעמותה המקדמת חינוך בקולורדו, סיפרה שבשנה האחרונה המיילים עבדו כל כך טוב ועזרו לגייס תרומות, עד שתקציב האי מייל מרקטינג של הארגון הוכפל. בהזדמנות אחת, אדם תייג את הארגון בפייסבוק וכתב: “זה כל כך מגניב, כאילו אף פעם לא קיבלתי מכתבים מאנשים שתרמתי להם כסף”. 

מחקר אחר טען ש-62 אחוזים מהמילניאלז נוטים לקרוא את המיילים השיווקיים שהם מקבלים ולא למחוק אותם מיד. יש בזה היגיון ברור. אנחנו מופצצים במאות מודעות ביום שתופסות אותנו בכל מקום. בהקשר הזה, הנהירה חזרה לאופליין לא רק מובנת, אלא גם הכרחית. חוץ מזה, הלא חדש הוא החדש של הצעירים. הנוסטלגיה הופכת להיות טרנד – וזה פשוט עובד. 

המפתח הוא כמובן המילניאלז, דור שהתרגל להיות חלק מרשימות אימייל בדיוק כמו שהוא מבלה ברשתות. כך ההתעוררות העצומה במיילים המותרגמים לעלייה במכירות מובלת על ידי המילניאלז. התובנה היא שמיילים מייצרים ערך, מערכת יחסים בין מותג לצרכן ושדווקא היום, יותר ויותר מותגים מבינים שחייבים להיות באופליין. 

למה? כי פרסונליזציה חשובה. לכן חשוב לזכור שאופליין צריך לדעת לעשות כמו שצריך כי אופליין גרוע חמור יותר מהיעדר אופליין בכלל. לכן, בפעם הבאה שאתם מתכננים קמפיין מיילים חשוב לזכור: לשלוח דברים חשובים שיספקו ערך ולא סתם שיגרמו לצד השני למחוק מיד. תגרמו לצד השני את התחושה הכייפית, המרגשת והעתיקה שבקבלת מכתב. 

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

אסטרטגיה ותכנון  

זה לא אותו הדבר!

רוג’ר מרטין הוא פרופסור למנהל עסקים באוניברסיטת טורונטו והוא גם הכוכב של הסרטון בלינק שלפניכם. בכמה דקות מרתקות, מרטין מסביר את אחת הטעויות הנפוצות ביותר המסתובבות בעולם הניהול: חוסר האבחנה בין תכנון (planning) לאסטרטגיה (strategy). טעות שהולידה את יצור הכלאיים הבדיוני “תכנון אסטרטגי”. למה בדיוני? כי לא יכולה להיות חיה בשם תכנון אסטרטגי. זה לא הולך ביחד. כשהעולם העסקי מדבר על תכנון אסטרטגי, הוא בעצם מדבר על תכנון – ואין לזה לשום קשר לאסטרטגיה.  

על פי מרטין, אסטרטגיה היא בעצם סדרה של בחירות ששמה אותך בעמדת ניצחון ב”מגרש בו אתה משחק”. אנחנו צריכים לדעת למה בחרנו לפעול במגרש הספציפי בו בחרנו ואיך במקום הזה נהיה יותר טובים מכל אחד אחר. התיאוריה הזאת צריכה להיות ברורה, ברת ביצוע ומתורגמת לפעולות. תכנון לא צריך להיות עד כדי כך קוהרנטי. תכנון קשור בדרך כלל בהחלטה להשקיע משאבים, כשהפעולות נמצאות בשליטת המתכנן. הוא מחליט כמה להוציא, למשל על גיוס עובדים חדשים. 

אסטרטגיה אמורה לבטא תוצאה סופית שרוצים להשיג. אם לצורך העניין התוצאה הסופית היא להגיע לכמות מסוימת של מכירות שתהפוך את החברה לרווחית, הרי שאנחנו לא שולטים בהתנהגות צרכנם. כאן ההבדל. קל יותר להגיד “אני אגייס עובדים”, מלהגיד “אני אגרום ללקוחות לאהוב את המוצר שלנו יותר משל המתחרים”, או כמו שפרופסור מרטין מסביר: “בזמן שאתם מתכננים, כנראה שלפחות מתחרה אחד הבין איך לנצח”. 

אז איך להימנע מאזור הנוחות של התכנון? למה אסטרטגיה גורמת למנהל לחוש במתח, מה גורם למנהל לא מושלם להיות מנהיג גדול ולמה אסטרטגיה היא מסע, אבל אסור שתהיה מסובכת ורצוי שתידחס בעמוד אחד? הכל בסרטון שבאמת עשה לנו את השבוע. נסכם במילותיו של פרופסור מרטין: “אם אתה מתכנן, ההפסד בטוח. אם אתה עושה אסטרטגיה, אתה נותן לארגון את הסיכוי הטוב ביותר לנצח”. צפייה מהנה. 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

פודקסט 

חוכמת רחוב- פרק 10
מזל טוב! הפודקאסט שלנו הגיע לדו ספרתי ואנחנו ממש לא מתכוונים לעצור. הפעם, ניר זברו והגר סידס במצב רוח מרומם. מה הקשר בין סמבוסק לבין ריבוי התפקידים בהייטק? למה אנשים מתביישים לעצור את הגר ברחוב? וגם: ניר והגר מדברים על פיצוץ עסקת רכישת טוויטר על ידי אילון מאסק ואיך היא תשפיע על טוויטר ועל מאסק עצמו, תוהים מה ומי הרסו את פייסבוק ולמה כולם משתמשים לא נכון (והרבה יותר מדי) במונח סטוריטלינג. האזנה נעימה! 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

נהנים מהניוזלטר הזה

אם נהניתם מהתוכן והפקתם ממנו ערך, אל תשמרו אותו לעצמכם.

אנחנו רוצים להכיר גם את החברים שלכם.

הדביקו את הלינק הזה בווטסאפ של החבר’ה או המשפחה ותעזרו לנו להגיע אליהם: https://bit.ly/3nvUiVw 

הפרגון שלכם שווה מתנה, כי הגרביים שלנו יצאו הצגה.

 

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

קצת כייף לשכוח מכל השאר  🙂

  • ספוטיפיי קנתה את “הרדל”, משחק טריוויה מוזיקלי, או במילים אחרות “וורדל” של שירים. כאילו וורדל לא בזבז לנו מספיק זמן ושיגע את הטוויטר, מה שהיה חסר לנו זה משחקים בספוטיפיי
  • השבוע לפני 25 שנה שודר הפרק הראשון בסדרת המופת פורצת הדרך “אוז” שלא נכעס אם תקראו לה סדרת הטלוויזיה הטובה אי פעם. אגב, כמה זקנים זה גורם לכם להרגיש?
  • היוטיובר “מיסטר ביסט” לקח על עצמו אתגר קשוח: לצום 30 יום. רק שאז הוא פגש את השף גורדון רמזי נשבר ונענש. אנחנו אומרים: זאת כנראה הדרך הגרועה ביותר לרדת במשקל והטובה ביותר להפסיק דיאטה
  • באיווה, ארה”ב, התגלתה מערת בירה בת למעלה מ-150 שנה. המערה, ששימשה להחזיק את הבקבוקים בקירור התגלתה במקרה על ידי פועלים לא רחוק מהמבשלה הראשונה של מדיסון קאונטי וכנראה תהפוך בקרוב לאטרקציה תיירותית

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp