fbpx

יום שישי הגיע ומה טוב חלקי 

כמה כיף לסגור עוד עוד שבוע מטורלל. שבוע שבו חיכינו כל ערב בשמונה להודעה היומית של יפה בן דוד, בדיוק כמו שהיינו מחכים לעדכון הפרופסורים בקורונה. לפחות הקורונה הרגילה אותנו שאפשר לעבוד מהבית… 

אז שביתה אחת מאחורינו, מערכת בחירות לפנינו ומבול של אסמסים הולך להציף אתכם, ולא, אנחנו לא מתכוונים לאלה שמזמינים לרכוש קנאביס רפואי. האמת, לא נשמע כמו רעיון רע אחרי השבוע שעבר עלינו…

מה לא נכנס השבוע? טרנד ה-CMO (צ’יף מיוזיק אופיסר), טוויטר בוחנת את הפיצ’ר “נוטס”, רוסיה ממתגת מחדש את מקדונלד’ס. 

שנתחיל? 

 
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

מכירות

שובו של הלאטה

ב-1999 הפך דייויד באך מוצר פשוט כמו קפה לאטה לסמל לבזבזנות בקרב הדור הצעיר. “Are you latte-ing away your future?”, הוא שאל בספרו וקבע: “כולם מרוויחים מספיק כסף כדי להתעשר. מה שגורם לנו לחיות ממשכורת למשכורת זה בזבוזים על דברים שאנחנו לא צריכים”. 

במובן מסוים, זה “אם לא תאכל, יבוא שוטר”, לאנשים קצת יותר מבוגרים. אם תשתה את הקפה שלך בחוץ, לא תוכל לקנות דירה. מיתוס מופרך, מוגזם, קץ’ פרייז קצת מעצבן, אבל מה? תפס. באך אגב השתמש בו בכל 12 הספרים שלו. גאון. 

הוא תפס כי הוא על זמני וכי כולנו, אם נקדיש לו טיפה מחשבה, נסכים שיש בו מן האמת. הלאטה (או הפוך בגרסה הישראלית ובמיוחד בשבילך הגר) סימובלי כמובן, כי המתמטיקה מאחורי התיאוריה לא תחזיקה מים. מה שכן מחזיק זה העיקרון. לכל תקופה יש את הלאטה שלה, ותחשבו כמה משברים, מיתונים, אינפלציות ואפילו מגפה עולמית עברנו מאז 1999. עברנו הכל, אבל המרחק של צעירים מדירה ללא עזרה רק הלך וגדל. 

והנה מגיע עוד משבר. האינפלציה בשיא, המחירים עולים, חברות ההייטק מקצצות ומפטרות והבנקים חוזים מיתון. דמי השכירות מזנקים לשמיים, ארוחה במסעדה הפכה להיות לוקסוס לעשירים ומחירי הקפה? טוב זה גם נושא לדיון נפרד. 

כולנו כנראה נכנסים לתקופה של צמצומים ובחירות (תרתי משמע). הלאטה של תקופתנו הוא, למשל, באיזה שירות סטרימינג לבחור כי כבר אי אפשר להחזיק הכל. זה מסביר, אגב, למה ענקיות המדיה והסטרימינג נלחמות כדי לדחוף לנו פרסומות. המלחמה שלהן על כל מנוי גדלה – וכולן בשורה התחתונה מחפשות למזער הפסדים. 

כלומר, בזמן שכולנו ננסה להדק את החגורה ולחשוב לאן הכסף שלנו הולך, נתלבט האם למשל עדיין שווה לנו להישאר בתל אביב, נתארגן על סירים לשבוע במקום לאכול בחוץ וכמובן, נשתה את הקפה במשרד, עולם התוכן הבלתי נגמר שבו אנחנו חיים ינסה לייצר לנו מציאות מדומה של שפע ולפתות אותנו לצלול לתוכו. 

זה הזמן להיות חזקים וכמו שאנחנו תמיד אומרים: כל משבר הוא הזדמנות לראות איך אנחנו מספרים את הסיפור שלנו מחדש. 
  

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

מדיה

קייט בוש איז טרנדינג

הסיפור הבא לא פחות ממדהים בעינינו. סיפור מרתק, מלמד, מפתיע, שמסביר מעולה את התקופה בה אנחנו חיים ולמה אנחנו רק חושבים שאנחנו מבינים אותה. אבל יותר מהכל, זה פשוט סיפור שמעלה חיוך על הפנים. מסוג הסיפורים שהופכים אותם אחר כך לסרט או סדרה. 

השיר running up that hill של הזמרת הבריטית קייט בוש, שיצא במקור ב-1985, כבש השבוע את המקום הראשון במצעד הבריטי ואת המקום הרביעי במצעד האמריקאי. הסיבה: הוא הופיע בסדרת “דברים מוזרים” ומשם, הרשתות החברתיות התפרעו ודברים פשוט התגלגלו מעצמם. 

כולם בבריטניה דיברו השבוע על בוש והשיר, שהיא עצמה הודתה שלא האזינה לו זמן רב. בוש בת 63, ולא הופיעה מאז 2014. היא מעולם לא הכניסה להיט לטופ 10 במצעדים בארה”ב ולמקום הראשון בבריטניה, השיר הזה לא הגיע גם כשיצא. השבוע, היא הפכה לאישה המבוגרת ביותר שצועדת בראש המצעדים בארצה. 

זה סיפור שמשחק על כל מיתרי הרגש. כוכב מתבגרת חווה פריצה מאוחרת וחוזרת לתודעה בזכות סדרת טלוויזיה. נערות הטיקטוק מגלות את הזמרת עם הקול הייחודי. “זה יוצא דופן, מדהים לא? העולם השתגע”, היא אמרה. גם היא לא דמיינה פיצוץ כזה. חשיפה עצומה לקהל יעד שייתכן ומעולם לא שמע עליה עד דברים מוזרים. 

תחשבו על זה. בקונטקסט הנכון, בחיבור הנכון, כמעט כל תוכן יכול להיות רלוונטי ולהתפוצץ. זה כוח עצום, מופלא ומעורר השראה שהרבה יותר גדול מתעשיית המוזיקה או תעשיית הטלוויזיה. אנחנו אכן חיים בתקופה מדהימה שבה אפשר לשנות מציאות או להמציא מציאות חדשה. ומה השיעור פה? אל תחשבו שאתם מכירים את דור ה-Z או נערות הטיקטוק. הם יכולים להפתיע אתכם. 

הכתבה המלאה באתר שלנו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

פודקסט

חכמת רחוב- פרק 7
תגידו, גם את מרגישים שלינקדאין (הרשת החברתית לפרגונים, הרמות, גוד וייבס, ד”שים וכמובן “טייטלים”) הפכה לפייסבוק? בפרק השביעי של חכמת רחוב, הגר סידס מספרת למה היא התעייפה מהפלטפורה. הופעת אורח (לא באמת): הפוסט של רודריגו גונזאלס על מנהלי צוותים. 

ניר זברו ממשיך לעשות חיל בכנס קוליז’ן בקנדה ולהוציא את העיניים בסטורי. לפרק הזה הוא עולה מחו”ל ומספר על חוויות מהכנס, על ארגון היזמים EO, איך מלמדים לבחון את החיים בצורה שלא מתמקדת רק בקריירה ואיך תשומת לב לחיים האישיים עוזרת לקדם גם את העסק.

וברוח התקופה, קיטורים על עולם התעופה והתיירות, חוויית הלקוח משתנה במקומות רבים שאנחנו מכירים וגם קצת SNL. אה כן, איזה מעייף זה שלכולם יש טייטלים היום. תנוחו. האזנה נעימה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

נהנים מהניוזלטר הזה

אם נהניתם מהתוכן והפקתם ממנו ערך, אל תשמרו אותו לעצמכם.

אנחנו רוצים להכיר גם את החברים שלכם.

הדביקו את הלינק הזה בווטסאפ של החבר’ה או המשפחה ותעזרו לנו להגיע אליהם: https://bit.ly/3nvUiVw 

הפרגון שלכם שווה מתנה, כי הגרביים שלנו יצאו הצגה.

 

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

קצת כיף ולשכוח מכל השאר 🙂

  • הפרסומת הזו להונדה אקורד מ-2003, סרטון מבריק בן שתי דקות ובסיומו משפט אחד: “זה לא נחמד שדברים עובדים?”, נבחרה על ידי קוראי the drum לטובה ביותר בכל הזמני
  • חוק חדש בסין: איסור מוחלט על קעקועים לקטינים מתחת לגיל 18 והגבלות משמעותיות על פרסום ושידור תוכן שיכול לעודד קעקועים. מה אומרים
  • קורע: צ’רלס ברקלי, אגדת NBA, מצא את עצמו בעמדת שידור במשחק הוקי קרח, אז הוא החליט להטריל את המראיין. הקטע הפך ויראל
  • נתקלתם בטרנד החדש בטיקטוק? קולה בריאה. שילוב של סודה וחומץ בלסמי. כן, זה נשמע רע. לא, ממש לא ניסינו ואנחנו גם לא מתכוונים. אבל האם זה באמת בריא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp