fbpx

יום עצמאות שמח! 
יום הולדת למדינה, אבל איכשהו כל בן אדם שני שאנחנו מכירים ניצל את סוף השבוע הארוך וברח לעוד גיחה לחו”ל (לא שופטים, יש חסך של שנתיים) – וכל השאר היו עסוקים, כמיטב המסורת הישראלית, בלריב. תודו שזה אולי מתיש, אבל כיף להיות ישראלים. 

שמתם לב שהכל משתנה. זיקוקים אאוט (ובצדק). אפשר וצריך להתחשב בהלומי הקרב ובבעלי החיים המפוחדים. לכו תדעו, אולי בקרוב גם המנגלים ייצאו מהאופנה, כשלכל אחד בחבר’ה יש מישהו או מישהי שצריך להתחשב בהם קולינרית. 

מה לא נכנס השבוע? העלייה המטאורית של מותג האופנה VUORI, מלחמת המטאוורס ועתיד הרשתות החברתיות ולמה המשווקים לא מתרגשים מהשתלטות אילון מאסק על טוויטר, אבל כן מתכננים להשתלט על המטאוורס. 

שנתחיל?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

קריפטו
השתלטות הקריפטו על עולם הספורט 

החיבור בין תעשיית הקריפטו לאוהדי הספורט בכל העולם הולך ומתחזק. חברות הקריפטו מנסות להגיע לליבם ולכיסם של האוהדים דרך עסקאות חסות ענקיות עם ארגוני ספורט בכירים בעולם. אם תרצו, זהו גל חדש של כסף שנוי במחלוקת שנכנס לעולם הספורט, שמחליף את עסקאות החסות עם אתרי ההימורים. 

קריפטו.קום רכשה לאחרונה את זכויות השם לאולם הכדורסל בלוס אנג’לס תמורת 700 מיליון דולר ל-20 שנה, ויש עוד דוגמאות. ל-FTX הסכם חסות עם ליגת הבייסבול האמריקאית והיא קנתה את הזכויות לשם אולם הכדורסל של מיאמי היט. 

חברה נוספת, OKX, חתמה השבוע על הסכם חסות עם קבוצת הפורמולה 1 מקלארן. “זו עסקה ראשונה מסוגה, אף חברת קריפטו לא יכולה לומר שהיא שותפה ראשית של קבוצת פורמולה 1”, נמסר מהחברה. מה זה אומר? זה יתחיל ממיתוג על המכוניות והנהגים ויימשך בעוד פלטפורמות שיגדילו את החשיפה למותג. 

מה נותנת עסקת חסות עם חברת קריפטו? הרבה מאוד כסף. היא עוזרת לארגון להפחית את התלות במשקיע בודד עשיר ככל שיהיה. כאן אולי טמון גם הסיכון. תעשיית הקריפטו מתפוצצת כמעט ללא רגולציה ובנויה לא מעט על חוסר ההבנה של הציבור. 

נפילה מטאורית של הענף או אפילו סקנדל נקודתי בחברה מסוימת, יכולים למוטט את הארגונים הנשענים על הכסף מהתחום. מהצד השני, חשוב להבהיר, אוהדי ספורט הם קהל שבוי שמונע מאהבה חסרת פשרות לקבוצת ספורט כזאת או אחרת. 

כל עסקת חסות בספורט אמורה, לפחות באידיליה, ליצור את אותו חיבור בין האוהד לבין נותן החסות. הספונסר וארגון הספורט אמורים להציג ערכים וחזון משותפים ולגרום לאוהד לרצות להזדהות גם עם המפרסם. 

ארגוני ספורט רואים ב-NFT מקור הכנסה כמו זכויות שידור. בתמורה, האוהד המחזיק ב-NFT מקבל זכויות להיות מעורב בהחלטות קטנות. כשאתם קונים חולצה של הקבוצה שלכם, אתם מרגישים שאתם תורמים ומעורבים, אבל לא רואים בזה השקעה. כשקונים NFT ומציגים את זה כשהקעה שיכולה להניב רווח לאדם שלא בהכרח מבין את המשמעות, פה מתחילה בעיה. 

“זה ניצחון לאוהד שמרגיש יותר מעורב, ניצחון למועדון שמוסיף עוד שכבת הכנסה וניצחון לתעשיית הקריפטו שמצליחה להגיע בקלות יותר להמונים”, טען מומחה הקריפטו פדרו הררה. מצד שני, קירן מגוויר, מומחה פיננסי, חושב אחרת: “אם מוכרים את זה כמו קלף דיגיטלי, הכל בסדר. אם מציגים את זה כהשקעה, אנחנו נכנסים לטריטוריה בעייתית. זה תנודתי ונתון למניפולציות”. 

באיזה צד אתם בוויכוח? 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

כלכלה

שקיפות שכר- בעד ונגד

בקרוב מאוד, החל מהאחד בנובמבר ליתר דיוק, מעסיקים בניו יורק יהיו מחויבים על פי חוק לפרסם את טווח השכר (מינימום עד מקסימום) פר משרה, כך שהפונים ידעו בדיוק מה השכר הצפוי עוד לפני הפנייה או ראיון העבודה. 

המונח נקרא “שקיפות שכר” וזה לגמרי הקטע החדש. המהות של שקיפות שכר היא לבטל את ההבדלים בתגמול על רקע גזע או מגדר. יותר ויותר מדינות בארה”ב מחוקקות חוקי שקיפות שכר, אבל מה שקורה בניו יורק ייתן בוסט אדיר למהפכה. 

לא כולם מרוצים. התנגדות בעלי העסקים הצליחה להביא לדחייה ממאי לנובמבר. טענת בעלי העסקים היא שהטיימינג לא מתאים. כשהמשק מתאושש בתקופת פוסט קורונה, שוק העבודה תחרותי ויש מלחמה על כל טאלנט. במצב כזה, בעלי העסקים רוצים – או לפחות כך הם טוענים – מקסימום גמישות, כלומר אפשרות לפתות עובדים בשכר גבוה. 

בנוסף, הטענה היא שחוק כזה יפגע מאוד בעסקים קטנים שהיכולת שלהם לשלם משכורות גבוהות פחותה. מצד שני, תומכי החוק טוענים שהיכולת לפרסם טווח גבוה בין המינימום למקסימום פר משרה מעניק לעסקים את הגמישות הנדרשת. 

אז מה יש לנו בעצם? שקיפות שכר נותנת יותר מידע ו-ודאות למועמדים, אבל יכולה גם לפגוע ביכולת שלהם לנהל מו”מ על השכר. שקיפות שכר מחייבת את הארגון לחשוף מידע פנימי בנוגע לשכר, אבל גם אמורה לתקן עוול היסטורי בכל מה שקשור בפערי שכר. 

אתם בעד או נגד? 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

שיווק

צ’יפס בן 60 שנה 
טוב, קבלו סיפור הזוי. זוג מאילינוי, רוב וגרייסי ג’ונס, ביצע שיפוצים בביתם, שברו קיר והופתעו לגלות בין ההריסות שאריות צ’יפס של מקדונלד’ס ועטיפות המבורגר שנשארו שם ככל הנראה מאז 1959, לפחות לפי לוגו החברה. הצ’יפס, באופן מפתיע ומטריד, שמר על קשיחותו ועל צבעו במשך כל השנים שהיה כלוא בין הקירות. 

“ראינו את הצ’יפס ולא האמנו. איך לעזאזל הצ’יפס נשמרו בשקית כל כך טוב? זה מטורף”, אמרה גרייסי והוסיפה שהשניים מוכנים בשמחה למכור את הצ’יפס או להשאיר כמזכרת מגניבה מההיסטוריה. 

עכשיו כמה שאלות: מה אתם חושבים עכשיו על צ’יפס של מקדונלד’ס? איך סיפור כזה משפיע על המותג? ומי לעזאזל מטורף מספיק כדי לקנות שאריות ארוחת צהריים מלפני 60 שנה?

מקווים שלא הרסנו לכם את התיאבון…

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

נהנים מהניוזלטר הזה

אם נהניתם מהתוכן והפקתם ממנו ערך, אל תשמרו אותו לעצמכם.

אנחנו רוצים להכיר גם את החברים שלכם.

הדביקו את הלינק הזה בווטסאפ של החבר’ה או המשפחה ותעזרו לנו להגיע אליהם: https://bit.ly/3nvUiVw 

הפרגון שלכם שווה מתנה, כי הגרביים שלנו יצאו הצגה.

 

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

קצת כיף ולשכוח מכל השאר 🙂

  • אילון מאסק, בעלי טוויטר להזכירכם, צייץ בשבוע שעבר בצחוק (או שלא, אצלו באמת אי אפשר לדעת) שיקנה את קוקה קולה כדי להחזיר פנימה חזרה את הקוקאין. הוא קיבל קרוב לחמישה מיליון לייקים – הציוץ השני הכי אהוב בהיסטוריה
  • מצאנו מדריך מעולה של גדלים מומלצים להעלאת מדיה ברשתות החברתיות השונות. לגזור ולשמור
  • אגב קריפטו וספורט, פיפ”א הכריזה על שיתוף פעולה עם “אלגורנד”, שתשמש כפלטפורמת הבלוקצ’יין הרשמית של הארגון. במסגרת ההסכם, אלגורנד תהיה נותנת החסות הרשמית של הגביע העולמי לנשים בשנה הבאה
  • הכבוד הוא כולו שלהם. שרוטונים מפציצים בסרטון חדש לקראת יום העצמאות עם ביקורת על מוסד הדלקת המשואות. סאטירה טובה? תחליטו אתם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp