fbpx

יום שישי הגיע! 

אז מה היה לנו השבוע? חזרנו לשגרה, הורדנו מסכות, מחלות ישנות חזרו לחיינו (כי אי אפשר בלי קצת פאניקה), גם דייויד שווימר חזר לחיינו בפרסומת חדשה. אה כן, המיליארדר (והמגה טרול) אלון מאסק קנה את טוויטר בשם חופש הביטוי. כן, בסך הכל נורמלי פה. 

מה לא נכנס השבוע? נטפליקס מאבדת מנויים וחותכת בצוות השיווק, חנות הקונספט החדשה של קוקה קולה בלונדון, וברוקלין נטס שוב מתרסקת בפלייאוף, האם הפרנצ’ייז בסכנה? 

שנתחיל?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

שיווק 
אותנטיות לא אותנטית

המסר החשוב שיוצא בינתיים מ-2022 הוא החזרה לאותנטיות. הרשתות החברתיות נלחמות בפייק, תנועת הבודי-פוזיטיב הולכת וגדלה, פתאום נהיה מגניב להיות מי שאתם באמת, בלי פוזות, בלי לחצים חברתיים. כל הדברים הללו מתחברים יחד ועולם השיווק בוודאי לא נשאר מאחור. 

יותר ויותר חברות התחייבו בפני הצרכנים להראות תמונות אמיתיות של הדוגמנים והדוגמניות המפרסמים את המוצרים שלהן. יופי אמיתי. בלי עריכה או ריטוש. הגדילה לעשות הסוכנות Oglivy UK שהודיעה שלא תעבוד עם משפיענים שיערכו את הפנים או הגוף שלהם בתמונות. 

מותגים רוצים לרכב על הגל, וגם, בשאיפה, מבינים את מסר הדימוי העצמי החשוב שאמור לעבור. השאלה היא: האם זה מספיק? “זו טיפה קטנה מאוד באוקיינוס ענק של בעיות נפשיות הנגזרות מהרשתות החברתיות”, אומר מארק ליינאס, לשעבר באוגליבי. 

מומחי סושיאל טוענים: “המעורבות יורדת כשמדובר על תוכן של אורח חיים בלתי ניתן להשגה, בעוד שנתפס כאמיתי יותר, אותנטי יותר ופחות מהוקצע, משיג ביצועים טובים יותר”. כלומר, גם המשפיענים מבינים את טרנד האותנטיות ופועלים בהתאם.  

בעצם, אם חושבים על זה, שיווק משפיענים בנוי על אותנטיות. יותר קל לנו להזדהות עם מישהו “כמונו” מאשר עם כוכב קולנוע או כוכב ספורט שלעולם לא נוכל ללכת בנעליו. גם המשפיען וגם הסופרסטאר מקבלים כסף כדי לפרסם מותג, אבל מי נתפס ביניכם כאמין יותר? 

מכאן, עולה שאלה אחרת. האם זה אותנטי מצד המותג לדרוש מהמשפיען להעלות תמונות לא ערוכות? לחשוף את עצמו בצורה שאולי הוא לא מוכן לה כתנאי לעסקה? לחשוף את עצמו בצורה שאולי תפגע ביכולתו העתידית להרוויח כסף מעסקאות אחרות? האם זה הוגן? 

הגענו לימים שבהם השיפוטיות והביקורתיות נעלמות. העולם מעודד אותנו להיות מי שאנחנו ומקבל את השונה. אם לאף אחד אין זכות להגיד לכם מה ללבוש, מה לאכול או איך להגדיר את עצמכם, למה שיבוא מותג וידרוש את זה מהפרזנטורים שלו? 

מסקנה: אותנטיות זה דבר מבורך, אבל היא באה עם מחיר 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

יזמות

היזם הסקרן מנקה את העולם

בשבוע שבו המדינה סערה בגלל סלמונלה בשוקולד, חשבנו שיהיה נחמד לדבר על משהו יותר… נקי. סבון למשל. חשבתם לאן הולכים הסובנים בבתי המלון אחרי שאתם משתמשים בהם? לא אה. קבלו סיפור על מישהו שכן עשה את זה. קוראים לו שון סייפלר ולפני 14 שנה, בעיצומה של חופשה, הוא ניג’ס לפקיד הקבלה עד ששמע שהכל נזרק. 

זה לא הרפה ממנו. הוא חזר לביתו באורלנדו, ניגש לשישה בתי מלון, ביקש וקיבל את שאריות הסבונים. יחד עם כמה חברים, הוא פתח סדנת עבודה בחנייה של אחד הבתים. הם קילפו את הסובנים בקולפן תפוחי אדמה, טחנו, המיסו, ייבשו, חתכו ויצרו סבונים חדשים. 

הרעיון היה לשלוח את הסבונים המשוחזרים למקומות נחשלים בעולם בהם ילדים מתים ממחלות הקשורות בהיגיינה. כך קם ארגון “clean the world”. עכשיו נותרה רק שאלת המימון. ספלייר פנה לביל גייטס ותוך שמונה שעות קיבל סירוב מוחלט. אז הוא הגה שיטה מצליחה. 

הוא הציע לבתי מלון לשלם דמי מנוי בסכום עד דולר לחודש פר חדר להשתתף בתכנית המחזור. זה נתן להם הזדמנות להיפטר מהפסולת בעלות נמוכה ולעמוד ביעדי קיימות. כיום, מעל 8,000 בתי מלון ברחבי העולם משתתפים בפרויקט ניקוי העולם, כולל רשתות ענק כמו היאט, מאריוט, אינטרקונטיננטל, הילטון והריזורט של דיסני. 

אנחנו מדברים על עשרות מיליוני קילוגרמים של סבון ופסולת פלסטיק שמוחזרו, על 68 מיליוני סבונים חדשים שנשלחו ל-127 מדינות (כולל אזורי מלחמה ואזורים שנפגעו מרעידות אדמה), על שותפות עם ארגוני הצדקה הבכירים ברחבי העולם, ובעיקר על ירידה של 60 אחוז בתמותה של ילדים ממחלות זיהומיות מדי שנה.

מקולפן בחנייה בבית פרטי לארגון יש היום מתקני מחזור בארה”ב, קנדה, הולנד, הונג קונג והרפובליקה הדומיניקנית. הכל בזכות שאלה פשוטה של יזם אחד סקרן שעזרה לשנות את העולם.  

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

אינטרנט

מה רוצה מאסק?
בפרק זמן של שלושה שבועות, אלון מאסק רכש 9.3 אחוז ממניות טוויטר, לא קיבל מקום בבורד, הציע לרכוש את החברה, סורב, גייס את הכסף ואז נענה בחיוב. עכשיו, הכיף האמיתי מתחיל. 

מה רוצה מאסק? נתחיל בקטן ונעלה למעלה. כפתור עריכה, ציוצים יותר ארוכים, מדיניות חופש דיבור מקלה יותר (במילים שלו, “אם זה באזור האפור, תן לציוץ להתקיים”, במילים שלנו, מי אמר דונלד טראמפ חוזר?), חשיפת האלגוריתם לציבור, מלחמה ב”צבאות הבוטים” (למען האותנטיות, כמובן…) ואפילו מנוי פרימיום חודשי שיחסוך מהמשתמשים פרסומות. 

ביום שאחרי, לא מעט אנשים התעוררו בחשש. מיליארדר שולט ברשת חברתית שנותנת לו הזדמנות להשפיע על מיליוני בני אדם ללא הפרעה? להכתיב נהלים? לא מרגיש לכם קצת כמו חזרה לימי טראמפ? 

מאסק הפציר במבקריו להישאר בטוויטר כי “זאת הכוונה בחופש ביטוי אמיתי”. תגידו אתם, איך אתם אוהבים את חופש הביטוי שלכם?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

נהנים מהניוזלטר הזה

אם נהניתם מהתוכן והפקתם ממנו ערך, אל תשמרו אותו לעצמכם.

אנחנו רוצים להכיר גם את החברים שלכם.

הדביקו את הלינק הזה בווטסאפ של החבר’ה או המשפחה ותעזרו לנו להגיע אליהם: https://bit.ly/3nvUiVw 

הפרגון שלכם שווה מתנה, כי הגרביים שלנו יצאו הצגה.

 

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

קצת כיף ולשכוח מכל השאר 🙂

  • זוכרים את הרובוט המסתורי שהופיע בקליפים הישנים של שאקירה בתעלול שיווקי שנועד לקדם את השיר החדש? אז הנה הקליפ החדש. כשתראו אותו, תבינו
  • חברת “ניבאה” ומועדון הכדורגל ליברפול השיקו את הקמפיין: “never alone” המעודד גברים לדבר על בעיות נפשיות. הילדים בסרטון המרגש הם שחקני קבוצת הילדים של ליברפול
  • קיפר סאתרלנד הדליק את המעריצים הטוויטר כשרמז בראיון ל-GQ שהוא פתוח לקדנציה שלישית לג’ק באוור האהוב מ-24. הנה הקטע המלא בו הוא מדבר על הדמויות הבלתי נשכחות ששיחק
  • חדש וישן משתפים פעולה. אבשלום קור ואלי פיניש ממציאים מילה חדשה בעברית בפרסומת של “ביט”. חמוד או מאולץ? תעזרו לנו להחליט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp