fbpx

גשם אחרון

היום, 11 במרץ 2020, לפני שנתיים, הכריז ארגון הבריאות העולמי על וירוס הקורונה כמגיפה עולמית. איי….כמה עברנו ביחד מאז.

העולם ממשיך להסתכל על המתרחש באוקראינה ואנחנו מאחלים שלום. זה ישפיע על כולנו, עד כמה, אנחנו עדיין לא מצליחים להבין.

מה לא נכנס לניוזלטר השבוע?

הענק הירוק בגרסה הנשית בדרך, עונה 4 של סדרת הפורמולה עלתה בנטפליקס, פינטרסט משיקה כמה פיצ’רים מעניינים לאיקומרס שלה.

שנתחיל?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

חדשות
סליחה, זה נגמר כבר?

התקשורת העולמית עסוקה בימים אלו בכל המתרחש בין אוקראינה לרוסיה ולגמרי זנחה את מגיפת הקורונה. יכול להיות שזה היה מכוון, אולי פשוט נמאס ואולי זה פשוט כבר לא מעניין.

על מה מדובר?
במהלך השנתיים האחרונות, דאגו בתקשורת הישראלית והעולמית להפחיד אותנו, להסביר לנו, להלאות, לנתח. הקורונה פתחה כל מהדורה, אינספור גרפים ואיורים עם יועצים ומנגנון הפחדה מרשימים ביותר. ופתאום, הכל נעלם?

מה זה אומר?
לא ברור אם המגיפה הסתיימה באופן רשמי או שמא, התקשורת החליטה להמשיך הלאה כי מלחמה זה כבר יותר סקסי ממסיכות. אם נסתכל על ארה”ב כדוגמא, ב-25 במרץ, הוואי תאפשר להיכנס למקומות ציבוריים ללא מסיכה (המדינה האחרונה שעדיין מחייבת) וב-18 באפריל תוסר חובת עטיית מסיכות בתחבורה ציבורית כולל טיסות.

מה זה באמת אומר?
ההנחיות האלו בעצם מסמלות את סופה הלא רשמי של מגיפת הקורונה שם וכנראה בעולם. בלי חגיגות, בלי זיקוקים, הצליחה התקשורת להפנות אותנו למשבר הבא, מה שמעלה תהיות רבות. בלי פוטין, היו ממשיכים להפחיד אותנו? האם היה צורך בכלל להפחיד אותנו כל כך הרבה זמן?

מה עוד?
ארגון הבריאות ממשיך להיפגש אחת לרבעון ולדון בנושא אבל תופתעו לגלות, שהסיום הרשמי יגיע בכלל כאשר מספר מומחים בארגון הבריאות יחליטו ברוב שזה נגמר. כן, ברוב קולות, לא ברוב מדעי או מידע חדש. פשוט כך, בהצבעה.

התקשורת מטביעה אותנו במידע כדי שנתמכר. מטרת התקשורת, היא להפחיד אותנו, לא לעדכן אותנו. תחשבו על זה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

כתיבה

ארוך זה הקצר החדש

אנחנו לא מתכוונים  פה לאספרסו חברים, אלא לכתיבה של מודעות. הנטייה של רובנו כיום היא להגיד שזה טקסט ארוך מדי.
אם נלמד מדיוויד אבוט, אחד הקופירייטרים המוכשרים נגלה שהאורך לא קובע, אלא מבנה, מסר ותוכן מעניין, כזה שנוגע בקוראים.

אבוט, שעבד בין השאר על קמפיינים של פולקסווגן, שיבאס ריגל ורבים אחרים, מסביר בבלוג איך הוא כותב, אוסף מידע ולמה פעם, היה יותר קל לספור מילים בכל עמודה ולפי זה לבנות מסר.

צירפנו לכם תמונה של הקמפיין האגדי של שיבאס. הקורא הממוצע היה צריך כדקה לעכל את כל התוכן ואם תצליחו לחשוב איך אנשים קוראים, מה הם חושבים ואיך זה גורם להם להרגיש, האורך לא יהיה רלוונטי.

אז, מיקרו קופי או ארוך ולעניין?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

פרסום

יוטיוב מאבדת עוצמה?

יוטיוב ממשיכה לצמוח אך אולי היא בדרך לאבד גובה בארה”ב ובעולם. במהלך השנה האחרונה יוטיוב הצליחה להוסיף 1.5% בקהל הצעירים שלה בגילאי 12-17. טיקטוק לעומתה, הוסיפה 13%.

יוטיוב כל כך חזקה וגדולה בתוכן וידאו עם 225.8 מיליון משתמשים שצורכים וידאו בכל חודש. לצורך השוואה, בשנה שעברה, הכמות כמעט הגיעה למספר צופי הטלוויזיה בארה”ב, שם המספר עמד על 245 מיליון.

במלחמה להיות רלוונטיים, טיקטוק מפסידה בעיקר בגילאי 0-11, שם מעל חצי מהילדים צופים ביוטיוב וטיקטוק מצליחה להגיע רק ל-4.6%

את הפער הגדול מאבדת יוטיוב בגילאי 18-24 שם הפער הוא 85.4% יוטיוב לעומת 73.9% בטיקטוק. בקצב הזה, בשנת 2025 הפער יעמוד על פחות מ-2 מיליון משתמשים וזה יורגש בעיקר בתקציבי השיווק.

אלו הולכים לאן שהצרכנים הולכים, וכדאי שגם אתם תשימו לב.
כדאי לחשוב על יצירת תוכן מותאם, לבדוק את האפשרות לפרסם ולא, עדיין לא כדאי לנטוש את יוטיוב אם חשבתם על זה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

קצת כיף ולשכוח מכל השאר 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

גם לחברים שלכם מגיע לדעת
אם הגעתם עד לכאן כנראה שנהנתם מהניוזלטר שלנו.
להרשמה לחצו כאן
למה שלא תפרגנו לחברים שלכם גם ותספרו להם עלינו? 🙂

שתפו אותם בלינק הבא: https://bit.ly/2YG2XhB 
או לחצו על התמונה 👇🏻👇🏻👇🏻

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp