fbpx

האחריות האישית שלי: כך נולד האתר מבית streetwise

האחריות האישית שלי: כך נולד האתר מבית streetwise

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניר זברו, 07.05.2021

אנחנו ככל הנראה חיים בתקופה המדהימה ביותר בהיסטוריה עבור כל מי שיודע לחלום. בשנה האחרונה העולם התהפך והבית הפך למשרד, חוף הים הפך לבית ופתאום המרחב הפיזי השתנה לנו. אין עוד סיבה או צורך לעבוד מהמשרד, או בכלל מהמדינה בה אנו עובדים.

תרבות הגיג אקונומי רק התעצמה ורבים מצאו את עצמם פותחים עסקים בתחומים שונים. בשנת 2021 אתם יכולים לפתח אפליקציה לבד או לבנות מערכות מורכבות בלי לדעת שורת קוד. ישנן מערכות שיכולות לעזור בניהול תקציבי הפרסום. להשיק תוכנית טלוויזיה שבעבר עלתה עשרות אלפי שקלים יעלה לכם כנראה יותר כמו אלפי שקלים בודדים וגם זה, אחרי רכישת ציוד ועריכה.

התירוצים הסתיימו, כל הידע נמצא בחוץ, באתרים כמו זה, ביוטיוב. הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שאין עוד מקום לתירוצים. זה כבר עלינו, עליכם, על כל אחת ואחד מאתנו, להבין שאין לנו זכות להאשים אחרים, את ההורים, את החברים, את הבנק, את המוצא או כל שטות אחרת. זה פשוט לא נכון.

ברגע שנצליח להבין שזה עלינו, זה אנחנו, האחריות להצליח היא עלינו כמו שעלינו לדעת לקחת אחריות כשדברים לא הולכים טוב.

אנחנו מדברים על אחריות. בעיקר בימים אלו בהם שנאה, פייק ניוז ואחריות או אי אחריות סובבים אותנו בכל מקום בארץ ובעולם.

אני לוקח אחריות על הבחירות שלי, לטוב ולרע. כשאני מגייס אנשי צוות, בוחר לקוחות, כשאני מאפשר להם לחרוג מהחוזה. אני לוקח אחריות כשאני בוחר ספקים, יוצא לרוץ, בוחר אם לאכול בריא או רק ג’אנק. אם אני רוצה להתקדם, עלי לקחת אחריות, להגדיר יעדים ולמדוד אותם. אני גם מבין שאם לא עמדתי ביעדים, אני לוקח עלי את האחריות ואת האשם למה שיקרה.

מלמדים אותנו לנהוג בזהירות בכביש. כשאנחנו נתפסים, יש עונש, כלומר יש אחריות לנהוג בזהירות ואם כשלנו, יש אשמה כלשהי. בלי לקיחת אחריות, יש כאוס.

ואני מאמין שכל אחד מאתנו צריך לקחת אחריות על חלקת האלוהים הקטנה שלו. לפני כמה שנים התקבלתי למכללה למנהל, כמרצה. בתור תלמיד יש תחושה אדירה לחזור ללמד. החלטתי שזו אחריות לבקש מעשרות אנשים, תלמידים, להגיע לכל שיעור במשך 90 דקות ועלי לוודא שהשיעורים מעניינים, מרתקים, מעשירים. נכון, לא הגעתי ל-100% אבל תמיד ניסיתי לעשות את הטוב ביותר. כי אין לי זכות לקחת לאנשים את הזמן הזה ולהעביר שיעור משעמם.

השנה, בתקופת הקורונה החלטתי שהגיע הזמן להמשיך הלאה, לקחת את הידע ולהפנות אותו למקומות אחרים חדשים. החלטתי לצמצם בשעות הייעוץ, להפסיק ללמד בכל המקומות ולבנות את האתר הזה שיהיה רק שלנו, בעברית, שמטרתו להעשיר וללמד. כי הבנתי שיש לי אחריות ויש לי חזון, לעזור וללמד, להעשיר כמה שיותר אנשים. נכון, נשמע אולי גדול, אפילו פלצני, אבל הבנתי שאם יש לי יכולת לגעת בכל פגישה בקומץ אנשים, מנהלים של חברה, בשיעור אחד אולי כמה עשרות. מה יקרה אם נייצר תוכן בכמויות, תוכן שאינו מהווה משפך מכירות, אלא, מי היה מאמין שאני אומר את זה, תוכן כדי לתת ערך, ללמד.

והנה האתר הזה קם, נפרד לחלוטין מחברת Streetwise שחוגגת עכשיו עשור (היא כבר קיבלה אתר משלה). האתר הזה בעברית, מחולק לכמה חלקים במטרה להעביר ידע ולהנגיש אותו. הוא מיועד לכל אלו שרוצים לדעת יותר על יזמות, שיווק, עסקים קטנים. תוכלו למצוא בו מעל 100 כתבות והניוזלטר שלנו בדיוק שיגר את המהדורה ה-23 לדעתי.

במהלך העבודה דיברנו במשרד על הרצונות, הנושאים, התכנים. הגדרנו מספרים ולוחות זמנים, החלטתי להשקיע זמן וכסף. דבר אחד שכחתי להכניס לזה, את הנשמה שלי, את הדעות שלי, את התובנות שלי, ולכן אני כותב את הפוסט הזה, את טור הדעה שלי.

אחת לכמה זמן אכתוב את דעתי, תפיסת העולם שלי על שיווק ויזמות. תוכלו להסכים או שלא, לכעוס או לצחוק, זה לגמרי שלכם.

אבל חשוב לי שתדעו מי עומד מאחורי האתר, למה אנחנו עושים את זה, ולמה נשמח שתקחו איתנו חלק.

ניר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 82 – המקצוען הוא הידען

שוב שישי תפס אותי עם הלשון בחוץסירי, תגידי, מה זה ישראלים? ישראלים זה להיכנס לטוויטר ולקרוא ריבים על נידה, הפלות ופוליטיקה ולהישאב פנימה בלי להבין

ניוזלטר 53- המלכה של כריסמס

יאללה חורף, גם כן מתלבטים על מקצוע? חזאי.כן גשם, לא גשם, מה זה משנה? אף אחד לא יכעס עליכם. ואם תהיתם מה יהיה הצבע הרשמי