fbpx

כולם מבטלים פגישות. זה לא אומר שזה בסדר

כולם מבטלים פגישות. זה לא אומר שזה בסדר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מן זה כסף וכסף זה כבוד לא?

פגישות. ועוד פגישות. ועוד פגישות. לפעמים יש תחושה שכולם רק מדברים אחד עם השני כל היום ולא עושים מספיק. מצד שני, איך אפשר להתקדם אם לא מדברים?

אז קובעים פגישה. בישראל כמעט כולם חייבים פגישה דחופה – הפרויקט היה מתוכנן לאתמול ועדיף כבר שלשום וצריך להציג את זה למנכ”ל כבר לפני חודש. כולם בלחץ, נפגשים וזהו… אחר כך יש לכולם המון זמן. פתאום אפשר למשוך את הזמן עד לחתימה.

מדי פעם, מצליחים לקבוע פגישה שבוע מראש או אפילו יותר. כולם יודעים עליה, אצל כולם זה מאושר ביומנים. ובכל זאת, שעה לפני, מבטלים. המחשבה שהזמן לא חשוב, או שהזמן שלך יותר חשוב מהספק שלך הוא שגוי, מאוד שגוי.

ברור שיש בלת“מים, יש שינויים, החיים דינאמיים וכל המשפטים הקסומים הללו. אבל נסו לחשוב כמה פעמים החלטתם ברגע האחרון לבטל, או הרגשתם שפשוט לא מתחשק לכם. פגישה עם עוגן בתוך היומן. מה לעשות? לפעמים גם את העוגן צריך לבטל.

וגם אנחנו לפעמים חוטאים בזה. ניהול זמן הוא אמנות ולפעמים כולנו מפשלים. לכולם יש דברים חשובים על הראש, אבל אסור לנו לשכוח שיש מישהו בצד השני, שהתכונן, קבע דברים ופתאום הכל מתבטל. האם הייתם מבטלים את הפגישה אם הייתם צריכים לשלם עליה בכל מקרה? כנראה שלא. למה? כי זמן שווה כסף.

אז קחו כמה טיפים:

  1. אל תבטלו – פשוט, אה? אל תישברו, אל תעשו לעצמכם הנחות. תזכרו שמישהו שריין את הזמן הזה כדי להיפגש אתכם. תזכרו שאתם לא רק מבטלים, אתם גורמים למישהו בצד השני הפסד כספי.
  2. אל תזלזלו – אם ביל גייטס היה מגיע לפגוש אתכם, כנראה שלא הייתם מבטלים את הפגישה, נכון? הספק שלכם רוצה להרגיש חשוב בדיוק כמוכם, זלזול בזמן שלו כבר שולח מסר לא רציני לגבי העסק. במודע או שלא, אתם משדרים שזה לא חשוב לכם, שהכל נזיל ושמקסימום זה לא יילך. השאירו רושם טוב בדיוק כמו שאתם רוצים להשאיר ללקוח שלכם.
  3. מה האלטרנטיבה – האם הביטול באמת חשוב? באמת מתחייב מכורח הנסיבות? האם אתם כבר יודעים שהפגישה לא חשובה לכם עוד במהלך השיחה? אל תקבעו פגישות בשעות שלא נוחות, צפופות מדי או אם ברור לכם שזה לא יילך. חבל. לא?

אין סיבה לעבוד סתם, אין סיבה למלא את היומן בריבועים מיותרים. נסו להתמיד, לכבד, לקבוע מה שאפשר. עדיף לעשות מעט פחות, יותר מסודר, להשקיע בספק או בלקוחות את הזמן ולתת להם לפחות את הכבוד שמגיע להם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email