fbpx

איך לבנות פרופיל לינקדאין מנצח : 5 טיפים להצלחה

איך לבנות פרופיל לינקדאין מנצח : 5 טיפים להצלחה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אתם כבר יודעים שלינקדאין זה המקום להרחיב את מעגל הקשרים ולמצוא בו את הפרויקט הבא שלכם. מה נשאר עכשיו? ללמוד שפה ולהתחיל לעוף. כך תהפכו את הפרופיל שלכם לממגנט 

אתם כבר יודעים שלינקדאין זה המקום להרחיב את מעגל הקשרים ולמצוא בו את הפרויקט הבא שלכם. מה נשאר עכשיו? ללמוד שפה ולהתחיל לעוף. כך תהפכו את הפרופיל שלכם לממגנט 

פרילנסרים? חדשים בלינקדאין? הכתבה הזאת בשבילכם. אתם כבר יודעים שאתם חייבים להרחיב את מעגלי הקשרים שלכם כדי להגדיל את הסיכויים למצוא את הפרויקט הבא. אתם גם יודעים שאחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי פנייה ללקוחות פוטנציאליים ועמיתים דרך לינקדאין. 

יש רק בעיה אחת. עכשיו צריך להתבלט. לעשות משהו שונה שיגרום לכם לנצוץ מבין כל אנשי המקצוע ובעלי התפקידים בתחום שלכם. במילים אחרות, אנחנו כאן כדי להראות איך אפשר להפוך את פרופיל הלינקדאין שלכם לפרופיל ממגנט, פרופיל שעוזר לכם למצוא עבודות.

לינקדאין מתנהג קצת אחרת. יש לרשת “שפה” משלה וקוד התנהגות לא כתוב שצריך ללמוד. בכתבה הבאה נציג טיפים של עשה ואל תעשה בלינקדאין.

הבסיס
תנו במה לכישורים שלכם 
בקשו המלצות 
תפעול העמוד
איך לצמוח בלינקדאין?

כדי ליצור פרופיל לינקדאין חזק,התחילו מהבסיס.

שלושה אלמנטים חשובים יעזרו לכם לתפוס את העין של לקוחות פוטנציאלים: התמונה, הכותרת והתקציר שלכם (SUMMARY).

תמונה בלינקדאין-

תוך 40 אלפיות השנייה אנחנו יכולים להסיק מסקנה על בן אדם (כן, כן שופטים) רק על בסיס התמונה שלו. לכן, חשוב מאוד להשקיע בתמונת פרופיל איכותית. היא מעניקה לפרופיל שלכם זהות, ועוזרת לאנשים לזכור אתכם.

פרופיל ללא תמונה יכול לגרום לאנשים להרים גבה ולהטיל ספק באמינות ואפילו בקיומו של האדם שמאחורי הפרופיל. זה יכול לגרום לאנשים לחשוב שאותו אדם מסתיר משהו ומי רוצה את זה כשהוא מנסה למגנט אליו לקוחות?

תמונה איכותית יכולה לעזור לכם להגדיל את הצפיות והקשרים שלכם וגם את הסיכוי למצוא לקוחות חדשים והזדמנויות. אתם לא חייבים לגשת לסטודיו צילום ולהשקיע מאות שקלים בתמונה, אבל השתדלו להשתמש בתמונה באיכות גבוהה שתיתפס רצינית. טיפים קצרצרים:

  • השתמשו ברקע נקי, או לפחות עמדו לפני משהו שאינו מסיח את הדעת.
  • בחרו בגדים מכובדים. אתם לא חייבים לשכור חליפה, אבל לפחות תבחרו חולצה אחת שתייצג אתכם בצורה טובה.
  • אל תזניחו את ה”קרופ”. זה סופר חשוב, אז תשקיעו בזה. התמונה צריכה להיות חתוכה מגובה חזה ומעלה. חיוך או פרצוף רציני? זו החלטה שלכם.

הכותרת (headline) בלינקדאין-

כאשר אנשים מחפשים בעל מקצוע בלינקדאין (למשל מנהל מדיה חברתית או כותב תוכן) תוצאות החיפוש מבוססות על הכותרות, לכן חשוב לכלול מילות מפתח רלוונטיות בכותרת. הכותרת צריכה לכלול את מי שאתם, מה אתם עושים ובשביל מי, אך בקצרה.

הכי חשוב, נסו לחשוב מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עשויים לחפש כשהם בתוך הפלטפורמה ותשלבו את המילים הנכונות בכותרת. אם לדוגמה אתם קופירייטרים שעובדים כפרילנס, מומלץ לשלב את מילות המפתח האלה בכותרת כדי שיוכלו להגיע אליכם אך שימו לב: אתם רוצים להופיע ראשונים כשלקוח מחפש קופירייטר פרילנסר, ולכן הנה כמה טיפים שימושיים בשביל להשיג את המטרה הזאת:
1.השתמשו בביטויים ארוכים יותר – ביטויים שיהיה לכם סיכוי להיות מדורגים בהם ראשונים

מנועי החיפוש חכמים מספיק, ויפרקו את המשפט הזה לשני ביטויים: freelance biopharma writer והשני freelance healthcare writer.

2.בחרו שניים-שלושה תחומים שבהם יש לכם ניסיון והתמקדו בהם בכותרת שלכם.

3.כתבו את הכותרת והתיאור בגוף ראשון. למה? כי אנשים מרגישים מחוברים וקשורים יותר כאשר הם קוראים כותרת בגוף ראשון, מה שעוזר לבנות את האמון איתם.

4.תקשרו את עצמכם בצורה שלקוחות פוטנציאליים יוכלו להזדהות איתה. מצד אחד אל תהיו רציניים וכבדים מדי, אך גם לא שטותניקים, נסו להעביר מי אתם בצורה מקצועית – ולא משעממת.

התיאור (summary) בלינקדאין-

החלק הזה הוא המקום בו אתם יכולים להעמיק קצת יותר במי אתם, מה אתם עושים ומה חשוב לכם. כאן תוכלו לספר את הסיפור שלכם, מעבר לתחום ההתעסקות שלכם. התקציר צריך לגבות את מה שכתוב בכותרת בצורה טובה ומעניינת – והכי חשוב, הוא צריך להבהיר למבקרים מה הולך לצאת להם, או במילים אחרות איך תוכלו לעזור להם לשפר את העסק שלהם.

כשאתם מספרים את הסיפור שלכם, זכרו תמיד עבור מי אתם כותבים אותו ומה הנקודה שאתם רוצים להעביר. אם אתם רוצים לשפר את האופן בו אתם מספרים את הסיפור, אנו ממליצים לכם להציץ בכתבה הבאה – 10 טיפים פשוטים לשיפור הקופי שלכם. 

סיימו את התקציר עם הנעה לפעולה. אתם יכולים לכתוב משהו כמו: “אני תמיד פתוח להזדמנויות חדשות” או “צרו איתי קשר כדי לעבוד יחד”.

תנו במה לכישורים שלכם בלינקדאין

כפרילנסרים, ככל הנראה צברתם ניסיון ומגוון כישורים שונים, ולכן זה חשוב שתגרמו למבקרים בפרופיל שלכם להבין זאת. הלינקדאין אמור לשמש עבורכם גם כתיק עבודות וגם כקורות חיים. האם אתם באמת צריכים לכלול את כל היסטוריית העבודה שלכם? בוודאי את הדברים הרלוונטיים. 

הקפידו לכלול את כל הכישורים הרלוונטיים שלכם בפרופיל וכמו כן את העבודות והפרויקטים שביצעתם בעבר. זה לא המקום להיות צנועים. אתם טובים במשהו? יש לכם תכונות בולטות? שתפו את ה-skills ובקשו מחברים שיתמכו בכם (פרטים בהמשך). כל פרויקט או עבודה שעשיתם, כל תמיכה והמלצה שקיבלתם מוכיחים את הניסיון, הידע והמומחיות שלכם והם צריכים להיות כתובים.

בנוסף, אתם יכולים לארגן את כל הפרויקטים שביצעתם עבור לקוחות לפי קטגוריות ובכך לסייע למבקרים בפרופיל להבין מה אתם שווים.

בקשו המלצות (endorsements) בלינקדאין-

בשביל לבנות את המוניטין שלכם בלינקדאין אתם צריכים המלצות וגם אנשים שיערבו לכישורים שלכם.

בלינקדאין המלצה או endorsement, הן המקבילות לדירוג 5 כוכבים. בתור התחלה, צרו המלצות עבור אנשים שעבדתם איתם בעבר, ברוב המקרים הם יחזירו את הטובה ויעשו אותו דבר עבורכם. אם לא, אל תחששו לפנות אליהם ולבקש. כדי לקבל המלצה, הוסיפו לפרופיל את הכישורים (skills) הרלוונטיים ביותר עבורכם ובכך תתנו לאנשים הזדמנות לאשר את רמת המקצועיות שלכם. אל תצטנעו. יש לכם הרבה כישורים ובאזור ה-skills יש הרבה אפשרויות. תהיו ספציפיים ככל האפשר ואל תתביישו להרים לעצמכם.

אל תזניחו את פרופיל הלינקדאין

הקפידו לעדכן את הפרופיל שלכם באופן קבוע. אם סיימתם פרויקט עבור לקוח, שימו לב שאתם מעלים אותו ללינקדאין במהירות האפשרית. עם זאת, כדי להגיע ליותר לקוחות, תצטרכו להשקיע את הזמן ולהצטרף לקבוצות רלוונטיות בלינקדאין. זה יעזור לכם לקיים אינטראקציה עם אנשים מהתחום, ליצור קשרים, ללמוד דברים חדשים ואף למצוא הזדמנויות לעבודות ופרויקטים חדשים. בדיוק מה שאתם צריכים.

איך לצמוח בלינקדאין?

דיברנו על לינקדאין ומיטוב הפרופיל שלכם, עכשיו נותרה השאלה, איך אפשר לצמוח ברשת הזאת? אתם מוזמנים להציץ בכתבה הזאת שמלמדת על אסטרטגיות צמיחה לעומק, אבל ניתן גם כמה טיפים קצרצרים שיעזרו לכם בדרך לפרוייקט הבא שלכם:

  •  מילות המפתח הנכונות. כן, דיברנו על זה, אבל זה כנראה הטיפ הכי חשוב.
  • העשירו את הפרופיל שלכם עם תכנים ומדיה רלוונטית. כדי להראות את הניסיון שלכם ולבלוט מעל היתר, מומלץ שתעלו תכנים רלוונטיים, פרויקטים שביצעתם בעבר וכל דבר שיכול להציג אתכם באור מקצועי אפילו יותר.
  • התחברו בלינקדאין במקום להחליף כרטיסי ביקור. ברגע שאתם מתחברים למישהו בלינקדאין, שלחו לו הודעה פשוטה בסגנון: “היי שמחתי להכיר, אשמח לשמור על קשר”. אתם יכולים בהודעה לספר לו מה אתם עושים ולהציע את השירותים שלכם בנימוס ובצורה לא מכירתית. 
  • חפשו קבוצות פייסבוק בהם נמצא קהל היעד שלכם והשתמשו בכלי שנקרא phantombuster.

PhantomBuster היא תוכנה שתעזור לכם לחלץ את השמות והפרופילים של קהל היעד שלכם מקבוצות פייסבוק. באמצעות הכלי תוכלו לאתר את החשבונות הרלוונטים ולהציע להם להתחבר בלינקדאין. הכלי הזה אמנם עולה כסף, אך יש גם מנוי חינמי שמעניק לכם הזדמנות להריץ את התוכנה 10 דקות ליום. זה לא הרבה, אבל אולי תוכלו להוציא מזה כמה עשרות חיבורים ביום. שווה את זה. 

עכשיו, כשקיבלתם את הכלים הבסיסיים אתם מוזמנים לצאת לדרך ולהתנסות. תתחברו, תציגו את עצמכם, תהיו חיוביים, תפרגנו בתגובות – בלינקדאין (ובכלל בחיים – מי לא אוהב תגובות חיוביות?) זה פשוט עובד. צריכים עוד טיפים? אם אתם בדרך לצאת לדרך עצמאית, הנה כתבה נוספת שעשויה לעניין אתכם – הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים- איך להקים עסק מאפס.

מקווים שהטיפים שלנו יעזרו לכם ואם אתם צריכים עוד, יש לנו עוד המון רעיונות. אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. תוכן בגובה העיניים שלא תמצאו בשום מקום אחר. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

איך אתם מגדירים הצלחה?

הימים בהם הצלחה נמדדה רק בכסף עברו מהעולם מזמן. הצלחה זה ווינריות, תוצאות, סיפוק, הישגיות ובעיקר אושר. איך תדעו האם אתם באמת מאושרים? شرح 1xbet