fbpx

חג שני!
יום שישי היום, אל תתבלבלו (אנחנו כמעט התבלבלנו). סיימנו עוד ארוחת חג, רגעים אחרונים של חופש, עוד מעט חוזרים מחו”ל, חוזרים למסגרות, חוזרים לשגרה חדשה, בלי מסכות (הגיע הזמן) ובלי עצירות.  

זאת תקופה קשוחה, אך כייפית וזה לא משנה אם שרדתם את התור בנתב”ג בדרך לחו”ל, טיילתם פה בארץ, תיזזתם בין אטרקציות לילדים או המשכתם לעבוד. פסח 2022 ייזכר כזה ששוב הוציא אותנו מעבדות לחירות (סליחה על המטאפורה). הקורונה מאחורינו, השפיות לפנינו.  

מה לא נכנס השבוע? אובר וגם חברות התעופה האמריקאיות כבר לא דורשות מכם לעטות מסכה, סוני שוקלת להכניס פרסומות למשחקים בפלייסטיישן ומועדון הלקוחות הייחודי של מותג ביגוד הספורט לולולמון. 

שנתחיל?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

אינטרנט 
גוגל דוקס כותב במקומכם

אם עבדתם עם כותבי תוכן או שאתם כאלה בעצמכם, אתם בטח יודעים. אנחנו אנשים לא פשוטים. אמנים מיוסרים. מכורים לטון שלנו, לסגנון שלנו, מוכנים להילחם על כל מילה ובעיקר, לא אוהבים שמשנים לנו את הטקסט ולא מאמינים במי שלא מבין אותנו. זאת בעיה כי בכתיבה שיווקית, הצעת מחיר, תכנית עסקית או כל מסמך שעובר ללקוח, המהות זה לכתוב כדי שהצד השני יבין. 

בשבועות האחרונים, הודיעה גוגל על הכנסת עזרים לכותב בגוגל דוקס. למשל: בחירת מילים נכונה ומגוונת יותר, שינוי הטון לאקטיבי, ביטויים תמציתיים ואזהרה מחזרה על מילים. כל אלה נכנסים תחת פיצ’ר “עזרי כתיבה”. 

לא הספקנו להתרגל והנה, נפל עלינו חידוש נוסף: סיכום אוטומטי למסמך, מופעל על ידי מודל AI של עיבוד שפה טבעי (NLP). “אנחנו מקווים שההצעות האוטומטיות יקלו על הכותבים לסכם את המסמכים שלהם ועל הקוראים להבין ולנווט באותם מסמכים”, אמרו המפתחים. 

עד כאן, מילים גבוהות. 

מה זה באמת אומר? על פניו, מה רע? עורך וירטואלי שגם עובר על מה שכתבנו, גם מסכם בשבילנו וגם חוסך זמן עבודה. חלום. אבל רגע, איפה פה הכיף? כולנו הרי קוראים ספרים, מאמרים או כתבות של אנשים שאנחנו מתחברים לסגנון שלהם ואוהבים את מה שיוצא להם מהמקלדת. 

זה נכון גם לגבי יוצרי תוכן בסושיאל. קופירייטרים טבעיים שיודעים לנגן על קשת הרגשות גם כשהם מוגבלים במספר בתווים. אז תחשבו על זה רגע, באמת הייתם לקרוא מסמכים/מצגות/בריפים/עבודות מהונדסים ומסוכמים על ידי גוגל?  

לא, אנחנו לא באמת חושבים שהפיצ’רים של גוגל יחליפו את כותבי תוכן, בדיוק כמו שאנחנו לא חושבים שגוגל טרנסלייט מחליף את הצורך בידיעת שפה על בורייה. אבל מה שנכון לשני המקרים, הוא שהם יכולים להציב סטנדרט נמוך מדי של איכות, לעודד עצלנות ולהוזיל את ערך המילה הכתובה.  

בשורה התחתונה, יש לנו מסר ללקוח וליוצר: אל תוותרו על כותב תוכן מקצועי ואל תתנו לגוגל דוקס לעשות את העבודה במקומכם. 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

מכירות

הוורידים של סניקרס

שמועות רשת זדוניות יכולות לגרום לא מעט נזק למותגים, אבל גם להועיל. תלוי איך אתם מסתכלים על זה. כולם מכירים את חטיף השוקולד “סניקרס”. הוא לא חלק מלמעלה, זוכרים? החטיף מגיע עם קיפולי שוקולד, שמשום מה הזכירו לצייצן מסוים, סליחה אין דרך פשוטה פחות מביכה לכתוב את זה, ורידים של איבר מין זכרי. 

במהלך השבוע שעבר, תמונה של חטיף סניקרס חלק שברה את הטוויטר. הטענה הייתה שסניקרס “החליקו” את החטיף בשל לחצי WOKE MOB – זעם קולקטיבי או אם תרצו, תרבות הביטול הכל כך פופולארית בימינו. 

רק מה? לא היו דברים מעולם. האם התמונה הייתה פייק או פגם חד פעמי בייצור? לא ברור. סניקרס לא החליקה את החטיף, לא התכוונה לעשות את זה ולמען האמת, גם לא קיבלה תלונות על הצורה שלו, למרות שבדיחת הווריד מסתובבת ברשת כבר מעל עשור. 

מה שסניקרס כן עשתה היא לרכב על זה הכי רחוק שאפשר. “חדשות טובות, בניגוד למה שרץ בטוויטר, הוורידים נשארים”, צייצה סניקרס. נכון לעכשיו, הציוץ השיג בשלושה ימים מעל 380 אלף לייקים, מעל 70 אלף ריטוויטים, עשרות אלפי תגובות וכתבות בכל כלי תקשורת אפשרי. 

החשבון של החטיף “טוויקס” הגיב לציוץ וזכה לתגובה מסניקרס:  “מחכים ליום שנראה את שלכם”. משם, עוד ועוד מותגים ומשפיענים הצטרפו לחגיגה, מה שהפך את הציוץ של סניקרס לשרשור הכי מצחיק בטוויטר בימים האחרונים. RTM במיטבו.

איך זה ישפיע על המכירות? אפשר רק לנחש. 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

שיווק

המשפיענים הורסים את קואצ’לה 
אחרי שנתיים של ביטולים בשל עניין פעוט כמו מגפה עולמית, פסטיבל המוזיקה קואצ’לה חזר וההתרגשות בשיאה. הסיבה? כמו שרבים (מאוד) טרחו לציין, קואצ’לה ראשון בעידן הטיקטוק. והתוצאה? לא משהו. 

במקום פסטיבל מוזיקה, קיבלנו מקום מפגש למשפיעני רשת ש”מתחרים על מי התלבש הכי יפה”. המוזיקה נדחקה הצדה, לטובת עוד ועוד משפיעני טיקטוק שמעלים סרטונים על… עצמם, וכמובן יותר מדי מיתוג, יותר מדי מסחור, כולם נראים אותו דבר. אפס אותנטיות. 

כן, הטרנד הכי חם בזמן קואצ’לה 2022 הוא להגיד כמה מעפן בקואצ’לה. כמה המשפיענים הרסו את הפסטיבל. “זה מרגיש כמו אחד מאותם מוזיאונים שאתה הולך אליהם בשביל הסלפי – ולא פסטיבל מוזיקה”. 

כנראה שיש דברים שלא היו צריכים מהקורונה 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

נהנים מהניוזלטר הזה

אם נהניתם מהתוכן והפקתם ממנו ערך, אל תשמרו אותו לעצמכם.

אנחנו רוצים להכיר גם את החברים שלכם.

הדביקו את הלינק הזה בווטסאפ של החבר’ה או המשפחה ותעזרו לנו להגיע אליהם: https://bit.ly/3nvUiVw 

הפרגון שלכם שווה מתנה, כי הגרביים שלנו יצאו הצגה.

 

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

קצת כיף ולשכוח מכל השאר 🙂

  • ביום שני יש דרבי בתל אביב, ועד אז קבלו את הקרב האולטימטיבי. צהובים מול אדומים ב…פיצוץ בלונים. הסרטון הקורע הביא מעל 20 מיליון צפיות
    ביומיים. תקשיבו גם לפרשנות
  • לכבוד 420, יום הקנאביס הבינלאומי שחל השבוע, קבלו את הקטע הכי זכור מסרט הסטלנים הראשון בהיסטוריה, Up in Smoke של הצמד צ’יץ’ וצ’ונג
  • לגו וחברת המשחקים “אפיק גיימס” (פורטנייט) ישתפו פעולה בפרויקט מיוחד במטאוורס שנועד לילדים. הורים, זה בדיוק הזמן לברוח
  • ונסיים במשהו אופטימי. הקליפ לשיר החדש של ליאם גלאגר better days שממשיך בקו של מסרים חיוביים עם וייב נשכח וכיף של אואזיס.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp