fbpx

איך המותגים הגדולים בעולם משפיעים עלינו בעוד האחרים לא מצליחים?

איך המותגים הגדולים בעולם משפיעים עלינו בעוד האחרים לא מצליחים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

 “בכל דבר שאנחנו עושים, אנו מאמינים בקריאת תיגר על המצב הקיים ובחשיבה שונה. הדרך בה אנחנו עושים את זה היא על ידי פיתוח מוצרים יפהפיים,ידידותיים ונוחים לתפעול. במקרה יצא שהמוצרים האלה הם מחשבים מעולים”

בדרך הזאת אחד המותגים הגדולים בעולם גורם לצרכנים לבחור דווקא בו על פי סיימון סינק, מחבר קונספט מעגל הזהב(Simon Sinek,Golden Circle)

האם חשבתם על אפל (Apple) בהקשר הזה? קבלו שאפו.

המותגים הגדולים בעולם עושים עסקים אחרת, חושבים אחרת ומתקשרים את המסרים שלהם אחרת וככה מצליחים לגרום לנו ולכם לבחור בהם, לקנות את המוצרים שלהם ולא של המתחרים ואפילו להעריץ אותם.

איך יכול להיות שחברה אחת מצליחה לבלוט,לסחוף את הצרכנים ולגרום להם להאמין בערכים שלה, בעוד אחרת נבלעת בין ההמון? 

התשובה היא מעגל הזהב.

מהו מעגל הזהב?

מעגל הזהב הוא מודל ייחודי  שפיתח סיימון סינק ומדבר על האופן בו מותגים צריכים לתקשר, ומסביר מדוע מותגים מסויימים מצליחים להשפיע ולתת השראה בעוד אחרים-לא.

המותגים הגדולים פועלים בהתאם למעגל הזהב ואולי כדאי שגם אתם תשקלו לפעול כך. 

מעגל הזהב מחולק ל-3 רמות: מה, איך, ולמה.

מה- כל אדם וכל ארגון בעולם יודע מה הוא עושה, אין צורך לחשוב על זה,התשובה פשוטה.

איך- חלק מהאנשים יודעים איך הם עושים את מה שהם עושים- איך להעניק את השירות או איך לפתח את המוצר.

למה- מעט מאוד אנשים וארגונים יודעים למה הם עושים את מה שהם עושים. מה התכלית שלכם? מה המטרה? (ולא אנחנו לא מדברים על להרוויח כסף). למה הארגון/המותג שלכם קיים? למה אתם פועלים בדרך שאתם פועלים? ולמה זה אמור לעניין את הקהל שלכם?

Simon Sinek,Golden circle model

רוב המותגים יכולים לעשות את זה טוב יותר

הדרך שרוב המותגים פועלים היא מהרמה הראשונה (מה) אל הרמה השנייה (איך) ולרוב מתקשים להבין את הלמה שלהם,או אפילו לא חושבים על כך, אבל המותגים הגדולים, אלה שבאמת מצליחים להשפיע- חושבים כל הזמן על ה”למה” שלהם והוא אחד הערכים המניעים אותם. המותגים שלא יודעים “למה” , לא מצליחים לתת לנו הצרכנים השראה.

למה חשוב לדעת את ה”למה” של המותג שלך?

תחשבו על זה רגע, אם אפל לא היו יודעים את הלמה שלהם- המסר שיווקי שלהם היה נשמע הרבה פחות סוחף ולא בטוח שהייתם רוצים לקנות מוצרים שלהם.

“אנחנו מייצרים מחשבים מעולים (מה) הם מעוצבים היטב וקלים לשימוש(איך) רוצים לקנות ?”

עם יד על הלב-הייתם רוצים לקנות מהם? כנראה שלא, כי מה הם שונים מחברות אחרות? זה פשוט לא מעורר השראה ולא מלהיב. ככה רוב המותגים פועלים ומצפים לראות פעולה מסויימת- רכישה או התעניינות במוצר.

לפני שתחשבו שהמודל הזה לא עובד הנה הסבר על המוח האנושי שתואם את מודל מעגל הזהב.

בהרצאה שלו, סיימון סינק מסביר איך עובד המוח האנושי- לא מבחינה פסיכולוגית, אלא ביולוגית.

המוח האנושי גם הוא מחולק ל3 רמות: (אולי תרצו להציץ גם בכתבה שלנו “חוק ה-3“)

הרמה הראשונה -קליפת המוח ,שאחראית לכל המחשבות הראציונליות ,האנליטיות וגם על השפה, והיא תואמת את הרמה הראשונה במודל- מה (מה אני עושה? אני עושה X.)

שני החלקים האמצעיים במוח האנושי הם למעשה מערכת אחת שנקראת המערכת הלימבית- .אותה מערכת אחראית לרגשות שלנו,כמו אמון ונאמנות ,להתנהגויות אנושיות ולקבלת החלטות.אין לה שום יכולות של שפה או דיבור.המערכת הלימבית תואמת את ה”איך” וה”למה” במודל. למה אני עושה זאת? (כי זה מלהיב/זה מעניין/מסקרן/מרגש.)

במילים אחרות, כשאנחנו מתרכזים ב”מה” אנשים אמנם יכולים להבין על מה אנחנו מדברים, ולפרק את המידע כמו תכונות המוצר,התועלות שלו ונתונים רלוונטיים,כי אלו דברים שההגיון יודע לפרק, אבל זה לא מה שמניע התנהגות אנושית או קבלת החלטות. מה כן מניע אותם? הרגש- שמקושר למערכת הלימבית.

כאשר מותגים מתקשרים את ה”למה” הם פונים ישירות לחלק במוח שמעורר קבלת החלטות ורגש. הסיבה היא שאנשים מחליטים לקנות מוצר בעקבות רגש ולאחר מכן מצדיקים את הרכישה עם נתונים, תועלות ומחשבות ראציונליות שמגיעות מקליפת המוח.(הרמה הראשונה)

אל תחששו לשאול למה

אם אתם לא יודעים מה אתם עושים,אל תפחדו לערער, לשנות כיוון, להחליט, זה אנושי.

יכול להיות שאתם מנהלים עסק קטן,כמו סטודיו לעיצוב או שאולי אתם בכלל שכירים, אבל הימים שלכם ארוכים,קשים, מה שאתם עושים כבר לא מספיק מעניין או מרגש אתכם , ואם זה המצב אז למה

מה אתם רוצים להשיג בחיים שלכם? מה אתם רוצים לשנות? למה אתם עושים מה שאתם עושים?

לדעת את התכלית של מה שאנחנו עושים זו דרך אחת להיות מאושרים יותר, להיות מסופקים .

בין אם אתם צעירים או שאתם מבוגרים תחשבו עכשיו האם זה מה שאתם רוצים לעשות,האם אתם רוצים להמשיך באותה דרך?

אף פעם לא מאוחר מידי לחלום ולהשיג את מה שטוב יותר ומתאים יותר .

קחו דף לבן

תשאלו את עצמכם, האם מה שאתם עושים עכשיו תרצו לעשות גם בעוד 10 שנים? האם זה מה שאתם רוצים להשיג או שיש עוד? אם לכסף לא היתה משמעות, הייתם עושים אותו דבר שאתם עושים היום?

את התשובות תכתבו לעצמכם על דף ותנו ל”למה” להוביל אתכם.

2 הימים החשובים ביותר בחיים שלך הם היום בו נולדת והיום בו גילית למה” -מארק טווין.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כל הסיבות לקחת מחלקת שיווק חיצונית

מה זה מחלקת שיווק חיצונית ולמה זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לעסק? גילוי נאות: כן. זה מה שאנחנו עושים – ועושים טוב, אז היכונו לתוכן שיווקי הכי חשוב שקראתם