fbpx

כוחו של מותג

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

האם מותג אחד יכול להשפיע על תעשייה שלמה ולסחוף אותה למעלה? כמעט בכל תעשייה ניתן למצוא לפחות אחד כזה שישנה את כללי המשחק. מלחמת הכוכבים החדש הוא דוגמא נפלאה לכוחו של הג’די.

הכוח מתעורר הוא שמו של הסרט השביעי בסדרת מלחמת הכוכבים. מעריצים חיכו שנים לקבל פרק חדש במותג האלמותי שמספר על טוב ורע בגלקסיה רחוקה. מעטים חשבו שזה יקרה בלי ג’ורג’ לוקאס. ב-2012 דיסני רוכשת את הזכויות לעולם שיצר לוקאס בסכום של 4 מיליארד דולרים במטרה להחיות את הזיכיון ובוודאי לפנות לקהלים חדשים. צופים היו ספקנים וחשבו שהמותג אבוד.

דילוג מהיר אל עבר 2015 והסרט החדש מגיח לאולמות הקולנוע ובתוך מספר ימים בודדים הופך לסרט הרווחי ביותר לשנה ועשרה ימים לאחר שהתחיל שובר את רף מיליארד הדולרים בקופות. בקצב הנוכחי הסרט יכול לשבור את השיא של “חלף עם הרוח” ולהיות הסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים גם לאחר חישוב אינפלציה וכל מדד אחר. מדהים ככל שיהיה, מלחמת הכוכבים מייצג הישגים חשובים לא פחות.

הכוח המתעורר הצליח להחזיר צופים רבים אל תעשיית הקולנוע ו-2015 ממשיכה להסתמן כשנת התאוששות לאולמות. ההנאה שבקולנוע, לצאת מהבית, לחוות סרט בעולם דמיוני עם מאות אנשים באולם, התחושה הזו אולי חוזרת. הגיל הממוצע במהלך החודש הראשון עמד על 25 והבטיח לא רק את חזרתם של מעריצי הסדרה המבוגרים אלא גם את ההתמכרות החדשה של ילדים ובני נוער לזיכיון המצליח ביותר בעולם הקולנוע. האם זהו כוחו של הג’די שעודד רבים לצאת מהבית, להזמין כרטיסים חודשים מראש להקרנות בכורה בכל העולם?

מחיאות הכפיים בכל הקרנה הזכירו לנו שכולנו רוצים להיות חלק, להרגיש ביחד ומה יותר טוב מלעשות זאת בקולנוע, בגלקסיה רחוקה, בעודנו נלחמים ברשע ומנסים להציל את הנסיכה?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

בואו נתחיל

גלילה לראש העמוד