fbpx

מיתוג לעומק: כך הפכנו רעיון למותג חי ורווחי

מיתוג לעומק: כך הפכנו רעיון למותג חי ורווחי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

איך תופרים מותג חדש מ-0, בצורה שיוצרת מותג עגול ומקיף עם זהות ברורה, שבאה לידי ביטוי גם ביומיום של העסק? קבלו דוגמא חיה

תהליך מיתוג הוא ללא ספק אחד הדברים המרגשים ביותר שיוצא לנו לעשות. לקחת מוצר או שירות שמאחוריו עומדים אנשים עם חלומות וחזון – להבין אותו, להתעמק בו ובקהל שלו – ואז לפרק אותו ולאט לאט להרכיב, לבנה אחר לבנה. איכשהו, התוצר הסופי תמיד מעורר השתהות.

אנחנו מסבירים הרבה על תהליך המיתוג שלנו – ובעיקר על העובדה שלא מדובר נטו בעיצוב גרפי של אלמנטים כאלו או אחרים, אלא בתהליך מקיף וכולל, שבונה זהות שלמה, כזו שמשתלבת בסינרגיה מלאה בתוך ההתנהלות היומיומית של העסק, ויוצרת מותג שלם ועגול עם אופי ונוכחות.

הנה טעימה קטנה מאחד התהליכים שנעשו כאן לאחרונה, וגם ממה שעבר לנו בראש לאורך הדרך. אבל קודם, נקודה אחת חשובה שחשוב לנו להבהיר לפני שיוצאים לדרך: בדרך כלל, התהליך המיתוגי שלנו מיועד לחברות שכבר עברו כברת דרך מסוימת, שכבר התעצבה דמותן בצורה כזו או אחרת והם יודעים ברמה מסוימת מי הם ולאן הם רוצים להגיע. הסיבה לכך היא שתהליך מיתוג אפקטיבי שגם ניתן יהיה ליישם אחר כך חייב לכלול גם התייחסות לעשייה היומיומית של העסק, ובעסקים קטנים בתחילת הדרך, שלא תמיד יודעים מה יהיה הצעד הבא, קשה מאד לעשות את זה.

אלא שכאן עשינו משהו שאנחנו בדרך כלל לא עושים – תהליך מיתוג לעסק שהוא חדש לחלוטין. זה חייב אותנו לתת התייחסות מעמיקה יחסית גם לפן הביזנסי עצמו – ולמצוא דרכים לכרוך את המותג ואת העסק זה בתוך זה.

המשימה והאתגר

פאדרה אי מאדרה הם זוג הורים שהגיעו לגיל פרישה, אבל במקום לנוח, הם חיפשו עוד הזדמנות להגשים את עצמם. בהיותם חובבי בישול גדולים מאד, ועכשיו כשיש להם את כל הזמן בעולם לשבת במטבח, לשתות קצת ערק ולדבר – זה היה הרצון העיקרי שלהם.

מצד שני, מדובר עדיין בזוג פנסיונרים. אין להם את היכולת לתפעל מסעדה, וגם לא רצון לעמוד מסביב לשעון ולבשל, מאחר שהם רוצים גם לנהל חיים לצד העסק הקטן שלהם.

לכן, במקביל למיתוג עצמו, האתגר היה לתפור את הביזנס שיתאים להם, וגם לייצר מוצר שמתאים לסביבה שלו.

הסביבה

תל אביב, עיר שוקקת אבל עתירה במסעדות, בשירותי משלוחים, בשפים פרטיים, מבשלות ומבשלים, בייביטיסטרים שגם מכינים אוכל ומנקים את הבית ואינסוף אפשרויות אחרות. מצד שני – עיר האפשרויות הבלתי מוגבלות. המקום שבו לכל אדם יש מקום, ובלבד שיהיה אישיות מספיק מעניינת. בתוך הסביבה הזו, יש חשיבות קריטית לתהליך מיתוג נכון ומדויק.

הפתרון

בואו נראה: תקציבי שיווק כמעט שאין, מסעדה זו לא אופציה, וגם בניית מערך משלוחים שוטף וקבוע הוא לא אפשרות ריאלית. בתנאים ובאילוצים הקיימים יש פתרון אחד: להביא את ההר למוחמד. אבל בזמן ובמקום שמתאימים לגיבורי העלילה שלנו, שהם כבר לא ילדים.

לכן, הפתרון שבנינו מורכב משני אלמנטים:

  • מיתוגי – שנועד לבנות את התדמית שתגרום לקהל התל אביבי לאהוב את המותג, כדי שיחפשו ויצרכו אותו בצורה יזומה.
  • ביזנסי – שכולל את תכנון המערך והקונספט התפעולי שיאפשרו להקים את העסק לצד האילוצים הקיימים.

אנחנו נתמקד בעיקר בקונספט המיתוגי. מי שרוצה הסברים על הפן של הביזנס, מוזמן לכתוב לנו.

הקונספט המיתוגי

החסרון הגדול ביותר של פאדרה אימדרה הוא גם היתרון הגדול ביותר שלהם: עצם העובדה שהם לא יזמים קולינריים בעלי גב כלכלי – אלא זוג הורים בגיל הזהב שמבשלים מהלב. אלא שבעיר של אנשים עצמאיים ועסוקים שרק מחפשים את החיבור להורים ולמקורות – לא יכולנו לבקש שילוב מושלם יותר.

לכן, בנינו מותג שמדבר את שני ההורים ומביא לידי ביטוי את הניגודיות באופי שלהם, זו שמתבטאת במסרים לעיתים מנוגדים כמו “תאכל כמה שבא לך חמוד שלי” מאמא, ובו בעת “שלא תחשוב להשאיר משהו בצלחת” מאבא. כל אלו אמורים לגרום לכם לחשוב על ההורים שלכם, בסיטואציה המשפחתית שלכם, ולקשור את האוכל הזה אליהם, כך שכל פעם שאתם מזמינים קופסא – אתם מקבלים הרבה יותר מארוחת צהרים.

התדמית הזו מגובה גם בערכים כגון אכפתיות, איכות, קלילות והומור, ישירות וגאווה הורית – והיא באה לידי ביטוי בכל ההתנהלות של המותג: מהשפה, דרך אופן הפעולה הייחודי (אוכלים מה שיש ולא על פי הזמנה), ועד לנראות הגרפית: קופסאות של אמא, לצד שקיות ועיצובים דיגיטליים שעושים חשק.

מילה אחת על החיבור עם הביזנס 

מאחר שלא מדובר בעסק סטנדרטי, השתמשנו בשפע האילוצים הכרוכים במיזם הייחודי הזה כדי לקשור את החסרונות (לכאורה) התפעוליים שלו עם המיתוג שלו – כלומר לשזור את ההתנהלות הייחודית של העסק הזה עם הקונספט המיתוגי שלו. הנה 2 דוגמאות למקומות שבהם זה בא לידי ביטוי:

  1. האתגר הראשון הוא עצם העובדה שהבישול נעשה רק אחת ליומיים שלושה ולא באופן רציף. אנחנו קשרנו אותו עם עם הסוגיה שכל ילד מכיר – הקופסאות שלוקחים מההורים בסוף שבוע. מכאן הוחלט שהקונספט יהיה הזמנה של קופסאות אוכל לכל השבוע או לחלק ממנו, ולא מנה אחת כשרעבים.
  2. האתגר השני הוא עצם העובדה שתפריט נרחב הכולל מגוון רחב של מנות לא היה אופציה ריאלית. הפתרון: הזמנה לא של מנה מסוימת על פי דרישה, כי אם מנה ספציפית שבושלה באותו היום. כדי לקשור את העניין הזה לאופי של המותג, השתמשנו בשאלה שכל הורה מכיר היטב: מה יש לאכול?

השורה התחתונה

אחד הדברים שלמדנו כאן ואנחנו לומדים שוב ושוב הוא העובדה שלא משנה מה האילוצים שלכם ומה האתגרים העסקיים – כל דבר אפשר להפוך למעניין בעזרת הסיפור הנכון. זה נכון בין אם מדובר בעסק גדול או קטן, חדש או ותיק. מה שכולנו מחפשים זה בעיקר חוויות, רגש וזכרונות. האתגר היחיד הוא לדעת לייצר אותם באופן שמתחבר עם הביזנס, וכמובן להעביר אותם בצורה כמה שיותר מדויקת, שנוגעת בקהל היעד.

שאלות? אנחנו כאן למטה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

למה הנראות חשובה בעידן הדיגיטלי

אתם משקיעים שעות במראה שלכם. מוציאים מאות ואלפי שקלים כדי להיראות במיטבכם. קונים בגדים ותכשיטים, מסתפרים, מתגלחים או מתאפרים, מבלים שעות מול המראה. הכל כדי

ניוזלטר 83 – ללכוד אנשים בשלהם

יום שלישי, או כמו שאנחנו מכנים אותו בסטריטוויז – האמפ דיי, טוב נו, השאלנו את זה מהאמריקאים ואצלם זה בכלל יום רביעי, אבל הכוונה היא